دانلود و خرید کتاب اوستاد نوروز پینه دوز احمدکمال الوزاره محمودی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب اوستاد نوروز پینه دوز

کتاب اوستاد نوروز پینه دوز نوشتهٔ احمدکمال الوزاره محمودی و ویراستهٔ آزاده فخری است. نشر ادبیات نمایشی این نمایشنامهٔ مشهور ایرانی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب اوستاد نوروز پینه دوز

کتاب اوستاد نوروز پینه دوز (استاد نوروز پینه دوز) حاوی یک نمایشنامه به همین نام و نیز مقدمه‌ای از «رحمت امینی» است. متنی اقتباس‌شده از این نمایشنامه به قلم «حامد مکملی» (۱۳۹۸) به این نمایشنامه پیوست داده شده است. نمایشنامهٔ «اوستاد نوروز پینه‌دوز» در سال ۱۲۹۸ هجری شمسی برابر با ۱۹۱۹ میلادی و در تهران با عنوان «اوس‍ت‍ا ن‍وروز پ‍ی‍ن‍ه‌دوز: ن‍م‍ای‍ش‌ اخ‍لاق‍ی‌، ادب‍ی‌، اج‍ت‍م‍اع‍ی‌» منتشر شد. داستان این نمایشنامه دربارهٔ پیرمرد پینه‌دوز فقیری به نام «اوستا نوروز» است که با وجود داشتن ۲ همسر، هر گاه زن زیبایی را می‌بیند میل ازدواج می‌کند. «عالم‌آرا خانم»، «غلوم حسینی»، «بی‌بی جوجی جادوگر»، «حاجی تنزیلی صراف» و «فرتوته‌خانم» نام شخصیت‌های دیگری در این اثر به قلم احمدکمال الوزاره محمودی است. این نمایشنامه را یکی از آثاری می‌دانند که بر ادبیات نمایشی ایران اثر گذاشته و روند توسعهٔ درام‌نویسی را سرعت بخشیده است.

خواندن کتاب اوستاد نوروز پینه دوز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران ادبیات نمایشی ایران و قالب نمایشنامه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره احمدکمال الوزاره محمودی

احمدکمال الوزاره محمودی یا «احمد محمودی» پسر میرزا محمودخان مشاورالملک در آذر ۱۲۵۳ در تهران چشم به جهان گشود. پدر او یکی از کسانی بود که در زمان ناصرالدین شاه برای تحصیل علم نجوم به اروپا اعزام شد. احمد محمودی در مدرسهٔ دارالفنون به تحصیل در ریاضی و طبیعیات پرداخت، نزد مؤید الممالک زبان فرانسه آموخت و سپس با عنوان منشی‌گری در وزارت خارجه مشغول به کار شد. در سال ۱۲۸۲ به‌عنوان ریاست مالیات و بازرس ادارهٔ خزانه‌داری مشغول به خدمت شد. در سفری که در سال ۱۲۸۹ از طرف ادارهٔ خزانه‌داری برای بازرسی امور مردم قزوین فرستاده شد، از نزدیک با وضع بد زندگی مردم آشنا شد؛ این سبب شد تا با عده‌ای صاحب نفوذ در بیفتد و ازاین‌رو از سمت خود عزل شد. مدتی پس از این، ریاست ادارهٔ غلهٔ تهران به او سپرده شد که از طرفی مصادف با قحطی تهران بود و چون باز از نفوذ عده‌ای صاحب نفوذ ممانعت می‌کرد، مخالفت‌هایی از او با این دسته فرصت‌طلب را به همراه داشت. از این نویسنده نمایشنامه‌هایی باقی مانده است؛ «اوستاد نوروز پینه‌دوز»، «حاجی ریایی خان یا تارتوف شرقی»، «مقصر کیست»، «تی‌تیش‌مامانی یا فقر عمومی»، «میرزا برگزیدهٔ محروم‌الوکاله»، «وصلت‌های گوناگون»، «نوروزشکن یا قهرمان میرزا دلسوز» و «طبیب اجباری». این نویسنده در سال ۱۳۰۹ درگذشت.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۳۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۹۳۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان