دانلود و خرید کتاب نوجوان سالم و موفق مجتبی حسینی نیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نوجوان سالم و موفق اثر مجتبی حسینی نیا

کتاب نوجوان سالم و موفق

معرفی کتاب نوجوان سالم و موفق

کتاب نوجوان سالم و موفق نوشتهٔ مجتبی حسینی نیا است. انتشارات اندیشه احسان این پاسخ‌ها به ۴۰ چالش رایج دورهٔ نوجوانی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب نوجوان سالم و موفق

نویسنده گفته است که پدرها و مادرها دوست دارند چالش‌های خود را در قالب پرسشی کوتاه مطرح و پاسخی کاربردی برای آن دریافت کنند؛ ازاین‌رو بوده است که مجتبی حسینی نیا، کتاب نوجوان سالم و موفق را به رشتهٔ تحریر در آورده است. این کتاب حاوی سؤالاتی است که پدرها و مادرها در صفحهٔ اینستاگرام نویسنده مطرح کرده‌اند. این نویسنده پیشنهاد کرده است که دفتری داشته باشید و هر نکته‌ای را که مناسب بهبود رابطه‌تان با نوجوانتان دیدید، یادداشت کنید و کنارش پنج مربع کوچک بگذارید و به خودتان قول دهید که با هر بار اجرای آن، یک تیک در یکی از مربع‌ها بگذارید. پنج تیک که شد یعنی توانستید آن رفتار را در خود نهادینه کنید. این کتاب راهنما را که به ۴۰ چالش رایج دورهٔ نوجوانی پرداخته است، بخوانید.

خواندن کتاب نوجوان سالم و موفق را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ پدرها و مادرهایی که فرزند نوجوان دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نوجوان سالم و موفق

«"پاسخ سؤال سی‌وسوم: درون‌گرایی نوجوان"

پسر من ۱۴ سالش است. می‌شود درمورد درون‌گرایی بچه‌ها صحبت کنید. الان در این سن پسرم از من کمی دور شده است. سعی می‌کنم با او صحبت کنم، از راه پرسشگری هم می‌گوید مامان چقدر سؤال می‌پرسی.

دور شدن نوجوان از خانواده جزو تغییرات بهنجار این دوره است،‌ به‌خصوص در فاصلهٔ سنی چهارده تا شانزده.

این دورشدن درصورتی‌که خودتان پذیرش داشته باشید و به نوجوان اجازه دهید تنهایی و خلوت خودش را داشته باشد، موقتی است. مگر اینکه اسیر تله‌های فکری‌تان باشید.

مثلاً به‌دلیل ترس از تنهایی مدام می‌گویید بیا پیش ما، آن‌قدر تو اتاقت نشین، بیا آشپزخونه بشین.

به‌دلیل این باور که من ضعیف و بی‌کفایتم، دور شدن نوجوان از خودتان را نسبت می‌دهید به اینکه من مادر خوبی نیستم، حتماً مادر ضعیفی‌ام که نتوانستم درست و حرف‌بزن تربیتش کنم.

به‌دلیل اینکه خودتان احساس دوست‌نداشتنی بودن دارید، تصورتان این است که اگر کم حرف می‌زند و پیش ما نیست، پس منِ مادر یا منِ پدر را دوست ندارد و با ما به او خوش نمی‌گذرد.

خلاصه اینکه نحوهٔ تفکر خودتان است که عذابتان می‌دهد.

اگر فکر می‌کنید از نحوه تفکر خودتان اذیت می‌شوید، پیشنهاد می‌کنم کتاب زندانیان باور نوشتهٔ متیو مکی از نشر ذهن‌آویز را بخوانید.

بخش دیگر پاسخ مربوط می‌شود به درونگرایی نوجوان.

نه فقط نوجوان، بلکه هر فردی نیاز دارد زمان‌هایی را به‌تنهایی و زمانی را در جمع سپری کند. نوجوان‌هایی که درون‌گرا هستند زمان‌های بیشتری علاقه دارند در خلوت و تنهایی باشند. نوجوان درونگرا با تنها بودن و فکر کردن درمورد افکار خودش انرژی می‌گیرد. به‌اصطلاح باطریش در جمع زود خالی و در تنهایی‌اش خوب شارژ می‌شود. من خودم سال‌های نوجوانی‌ام دوست داشتم بیشتر در اتاقم باشم.

نوجوان درون‌گرا دوست دارد با افراد کمتری ارتباط صمیمانه داشته باشد. بیشتر غرق در افکار خودش می‌شود و گاهی پیش می‌آید که او را صدا می‌زنید ولی جوابی نمی‌دهد، نه به‌خاطر آنکه نمی‌خواهد، بلکه بیشتر درون دنیای خودش است و صدای شما را واقعاً نمی‌شنود.چنین نوجوانی دوست دارد میل به تنها بودنش درک شود تا بتواند با انرژی بیشتر و بعد از گذران تنهایی‌اش، با شما ارتباط بگیرد.

بهترین کار برای این نوجوان‌ها پذیرش احساس آنها و بها دادن به ارزشمندی‌شان است.

ببینید به چه چیزهایی علاقه دارد و به‌جای پرسیدن سؤال، درمورد علایقش وارد گفت‌وگو شوید. تلاش کنید آنها را قضاوت نکنید و اگر صحبتی کردند سریعاً نظر ندهید، بیشتر شنونده حرف‌هایشان باشید. خیلی از آنها با سؤال پرسیدن کلافه می‌شوند، بهتر است کمی در سکوت کنارشان باشید و به آنها فرصت بدهید تا خودشان شروع‌کننده صحبت شوند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۳۶٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۶۸,۰۰۰
۳۴,۰۰۰
۵۰%
تومان