دانلود و خرید کتاب شرق نگاشت (۲)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شرق نگاشت (۲) اثر نسرین دستان

کتاب شرق نگاشت (۲)

گردآورنده:نسرین دستان
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب شرق نگاشت (۲)

کتاب شرق نگاشت (۲) نوشتۀ نسرین دستان است و انتشارات پژوهشکده هنر آن را منتشر کرده است. کتاب شرق نگاشت (۲) مجموعه مقالات تخصصی با موضوع شرق‌شناسی است. مجموعه مقالات از شرق تا شرق، نقش انسان در هنر از دیدگاه شرق در جلد دوم مجموعهٔ شرق نگاشت آورده شده است.

درباره کتاب شرق نگاشت (۲)

این کتاب مجموعه مقالات ارائه‌شده در نشست تخصصی از شرق تا شرق با محوریت نگاهی به نقش انسان در هنر از دیدگاه شرق و تمدن های شرقی است که جایگاه حضور و جهان‌بینی انسان و هنر را بررسی می‌کند. همچنین به بررسی تعاملی که میراث تمدن‌های گذشته و سنت‌های به یادگار ماندهٔ کنونی با یکدیگر ایجاد کرده‌اند و به مشترکات فرهنگی و هنری متمرکز بر مناسبات فرهنگی کشورهای حوزهٔ جغرافیایی شرق مانند هند و پاکستان و چین می‌پردازد. 

خواندن کتاب شرق نگاشت (۲) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد جایگاه هنر شرق پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب شرق نگاشت (۲)

«این مقاله متون تاریخی هند دربارۀ خوشنویسی ایرانی که به فارسی نوشته شده را معرفی و بررسی می‌کند. در شبه‌قاره افزون بر این متون فارسی، رساله‌ها و کتاب‌هایی نیز به زبان اردو دربارۀ خوشنویسی هند و ایران تألیف شده است که از دایرۀ این گفتار خارج است. از حدود ۱۲۷۴ق با نفوذ بریتانیا، زبان انگلیسی جایگزین فارسی در امور دولتی شد و فرهیختگان جامعه نیز اندک اندک آن را از خاطر بردند و با جدا شدن پاکستان از هند، گسستگی باورناپذیری میان دو فرهنگ کهن هند و ایران به وجود آمد؛ از این رو اهمیت و ضرورت مطالعۀ این گونه از ارتباطات هنری در دورۀ معاصر مغفول واقع شده است. در این پژوهش افزون بر تولیدات هنری خوشنویسان ایرانی در شبه‌قارۀ هند، اعم از کتیبه و نسخه‌های خطی؛ آثاری که به دست هنرمندان هندی آفریده شده و خارج از جغرافیای ایران بوده، اما به زبان فارسی نگاشته شده و جزو میراث ایرانیان است نیز «خوشنویسی ایرانی» به شمار آمده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۰ صفحه

حجم

۹٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۷۰ صفحه

قیمت:
۲۷,۰۰۰
تومان