دانلود و خرید کتاب جامعه شناسی بدن داوید لوبرتون
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جامعه شناسی بدن اثر داوید لوبرتون

کتاب جامعه شناسی بدن

انتشارات:نشر ثالث
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جامعه شناسی بدن

«جامعه‌شناسی بدن» نوشته‌ی داوید لو بروتون(-۱۹۵۳) و ترجمه‌ی دکتر ناصر فکوهی(-۱۳۳۵) انسان‌شناس و استاد دانشکده‌ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران است. جامعه‌شناسی بدن، شاخه‌ای از جامعه‌شناسی است که به طور خاص به مفهوم بدنمندی به مثابه پدیده‌ای اجتماعی، موضوعی نمادین، یک بازنمود و عاملی برای تخیل می‌پردازد. این شاخه، همواره به یادمان می‌آورد کنش‌های سازنده بافت زندگی روزمره، از ساده‌ترین اشکال آن تا پیچیده‌ترینشان، نیازمند دخالت و عامل بدنی هستند. انسان ولو صرفاً با فعالیت‌های دریافتی حس‌های خود در هر لحظه از زندگانی‌اش، یعنی با دیدن، چشیدن، بوییدن، لمس کردن و غیره به جهان پیرامونش معانی دقیق می‌دهد. بدن که در زمینه اجتماعی و فرهنگیِ احاطه‌کننده کنشگر شکل می‌گیرد، عاملی است نشانه‌ای که از خلال آن رابطه انسان با جهان بیرون به واقعیت بدل می‌شود: کنش‌های ادراکی و همچنین اشکال گوناگون بیان عواطف، نشانه‌های مناسکی در میان کنش‌ها، اداها(ژست‌ها) و شکلک‌ها، نحوه آرایش و سر و وضع و... . هستی انسان پیش از هر چیز، یک هستیِ بدنی است. جامعه‌شناسی نیز در جستجو برای روشن کردن این بخش از حیات انسانی، یعنی رابطه بدن با جهان، زمینه بسیار گسترده‌ای برای پژوهش می‌گشاید. جامعه‌شناسی با تمرکز بر بدن می‌کوشد از همه عوامل مربوط به آن فهرستی گرد آورد و برای درک منطق‌های اجتماعی و فرهنگی که در بدن و در حرکات آدمی نهفته‌اند، زمینه فراهم آورد. امروز جامعه‌شناسی و انسان‌شناسی بدن به سرعت رو به شکوفایی دارند و در چشم‌انداز جهانی، گستره بزرگی از مطالعات در برابرشان قرار دارد. اما این تلاش و برنامه‌ای بی‌پایان و شورانگیز است. ما هنوز حتی در سنت کلاسیک مطالعه بر حرکات، اداها و دریافت‌های حسی، فرهنگ‌های احساسی و بیان عواطف، فنون بدنی، روابط جنسی، ورود بدن در بازی‌های بی‌پایان میان‌کنشی و... بازنمایی‌های زیبایی، چهره، موها، پوست، مواد بدنی، جسد و غیره راه زیادی پیش روی داریم.

نظرات کاربران

Saman Panahizadeh
۱۴۰۰/۰۴/۲۳

موضوع کتاب بسیار جالب است ، و فعلا از این موضوع کتاب مناسب فارسی ندیدم . ترجمه کاملا ضعیف است ، بنظر میرسد که به کمک نرم افزار ترجمه شده است ؛ نداشتن ریتم در جمله ، بی معنی بودن جمله

- بیشتر
mina
۱۴۰۲/۰۲/۱۸

ترجمه بسیار بد. جوری که نمی‌شه حتی از ۲۰، ۳۰ صفحه بیشتر پیش رفت.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳)
قرارداد ناگفته‌ای که بر روابط میان یک انسان ناتوان و یک انسان «سالم» سلطه دارد، بر اساس این واقعیت استوار است که هر دو طرف تظاهر کنند تغییر کالبدی یا حسی هیچ تفاوتی، هیچ مانعی در روابط آن‌ها به وجود نیاورده است ولو آن‌که میان‌کنش آن‌ها به شکلی پنهانی تحت تأثیر وسواس‌گونه این امر است و گاه حتی از همین لحاظ اشکال مبالغه‌آمیزی به خود می‌گیرد.
ヽ( ´¬`)ノپری
موقعیت انسانی، موقعیتی بدنی است. بدن، ماده‌ای است هویت‌ساز، چه در سطح فردی و چه در سطح جمعی؛ فضایی که خود را در معرض دید و خوانش و ارزیابی دیگران قرار می‌دهد.
Perfectsunset75
گافمن می‌گوید: «از فرد داغ‌دیده خواسته می‌شود باری را که بر دوش دارد، نفی کند و اصولاً هرگز نشان ندهد چنین مشکلی داشته است، اما در همین حال از او خواسته می‌شود فاصله‌اش را با ما در حدی حفظ کند که بتوانیم بدون مشکل تصویری را که از او داریم، مدیریت کنیم. به عبارت دیگر، به او توصیه می‌شود هم موقعیت خودش را بپذیرد و هم ما را، و به خصوص از این نکته به صورت طبیعی تشکر کند که با بردباری ما روبروست، آن هم بردباری‌ای که هرگز به طور کامل به او داده نمی‌شود. بدین‌ترتیب، یک پذیرش خیالین در پایه یک عادی بودن خیالی قرار می‌گیرد.»
ヽ( ´¬`)ノپری

حجم

۱۴۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۷ صفحه

حجم

۱۴۸٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۷ صفحه

قیمت:
۷۳,۵۰۰
تومان