دانلود و خرید کتاب جنگ اقتصادی مسعود براتی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب جنگ اقتصادی

کتاب «جنگ اقتصادی» نوشتۀ مسعود براتی و سیدحامد ترابی است و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی آن را منتشر کرده است. کتاب جنگ اقتصادی به بررسی تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۵۸ می‌پردازد. 

درباه کتاب جنگ اقتصادی

جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک جریان نو و جدید دینی-سیاسی اساس تمدن غرب را که دین و گزاره‌های دینی را حذف کرده بود به چالش کشیده است و آن‌ها را با نظامی نواندیش مواجه کرد که در عین عقلانیت و هم‌راستا با دستاوردهای جدید به دین و سنت‌های الهی پایبند است. ذات انقلاب اسلامی ایران در تقابل بنیادین با ذات تمدن غربی بود. درواقع می‌توان گفت هدفش ریشه‌کن‌کردن توأمان استبداد داخلی و خارجی بود و جریان ارزشی مقابل را با عناصری مثل عدالت و فقاهت دینی، شجاعت و درایت با چالش‌های جدی روبه‌رو کرد بنابراین طبیعی است که استکبار جهانی در پی مقابله و تلاش برای براندازی انقلاب اسلامی باشد.

یکی از روش‌های مقابله و کوشش‌ها جهت استحالۀ نهضت و انقلاب مردمی ایران استفاده از تحریم است. از زمان تسخیر لانۀ جاسوسی آمریکا تا چهل‌و‌چند سال بعدی همواره تلاش کرده‌اند تا از همین ابزار تحریم علیه سرزمین و مردم ایران استفاده کنند و درواقع پایه‌های سازمان تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران پی‌ریزی شد.

در طول این ۴۲ سال که از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد اقداماتی با تصور جزئی‌بودن موضوعات اختلافات ایران و آمریکا و قابل‌حل‌بودن آن انجام شد اما هربار استکبار جهانی ثابت کرد که این گزاره‌ها و اقدامات، اشتباه بوده و نتیجه‌ای جز بدعهدی، جنگ و ترور نداشته است. مسعود براتی و حامد ترابی، کارشناسان مسلط و متخصص در حوزۀ تحریم، تمامی قوانین تحریم علیه جمهوری اسلامی را که استکبار از سال ۱۳۵۸ تصویب و اجرا کرده است در کتاب جنگ اقتصادی گردآوری کرده‌اند تا هم حجت و سندی برای تصمیم‌گیران در حوزۀ سیاست خارجی باشد و هم منبعی علمی برای پژوهشگران و دانشگاهیان برای فرآوری‌های علمی و مستندشان تا بتوانند هم ایستادگی و مقاومت مردم ایران و هم دشمنی‌های آمریکا و غرب را نشان دهند. 

خواندن کتاب جنگ اقتصادی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به کتاب‌های حوزۀ علوم سیاسی و روابط بین‌الملل و همچنین دوستداران تاریخ پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب جنگ اقتصادی

«تحریم‌های اقتصادی شامل تحریم‌های تجاری، سرمایه‌گذاری،‌ مالی بانکی، نظامی و مسافرتی می‌شود. هرکدام از این تحریم‌ها نیز اثرات متفاوتی دارند. تحریم‌های تجاری که پراستفاده‌ترین و قدیمی‌ترین تحریم‌های اقتصادی هستند عمدتاً شامل ممنوعیت صادرات و واردات کالاهای خاص می‌شوند. قطع صادرات نفت اعراب علیه اسرائیل در سال ۱۹۷۳ با تحریم واردات پشم از استرالیا توسط شوروی یا تحریم واردات کالا از ایران توسط آمریکا، نمونه‌هایی از این تحریم‌ها است. تحریم‌های سرمایه‌گذاری نیز تحریم‌هایی است که ممنوعیت سرمایه‌گذاری در یک کشور یا صنعت خاص از یک کشور را شامل می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۸۸ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۸۸ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان