دانلود و خرید کتاب نیمه تاریک وجود (خلاصه کتاب) دبی فورد ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نیمه تاریک وجود (خلاصه کتاب) اثر دبی فورد

کتاب نیمه تاریک وجود (خلاصه کتاب)

معرفی کتاب نیمه تاریک وجود (خلاصه کتاب)

خلاصه‌کتاب نیمه تاریک وجود؛ جان دادن به زوایای پنهان وجودمان (خلاصه کتاب) نوشتهٔ دبی فورد و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار نگار نوین آن را منتشر کرده است. با مطالعهٔ این خلاصه‌کتاب می‌آموزید تحت هر شرایطی به خودتان عشق بورزید.

درباره خلاصه‌کتاب نیمه تاریک وجود

گوستاو یونگ با ارائه کلیدواژه «سایه» باعث مطرح شدن مباحث مهمی در روان‌شناسی و شخصیت‌شناسی شد.

بدین‌ترتیب، انسان می‌تواند بین خود و دیگری در نسبت دادن بدی‌ها و رذایل اخلاقی تفاوتی قائل نشود و به ظهور جهانی یکپارچه و درخشان کمک کند. سرتاسر کتاب نیمه تاریک وجود شامل روایت‌ها و تلنگرهایی است که خواننده با اندکی مکث روی آن‌ها، می‌تواند موقعیت، احساس و عقیده مشابهی را در خودش بیابد. این خود، تأییدی عملی‌ است بر آنچه که کتاب درباره دیدگاه کل‌نگرانه و ارتباط انسان با جهان پیرامونش می‌گوید. اگر در میانه مطالعه احساس کردید که حجم حقایق آشکار شده بر شما بیشتر از آن چیزی است که تصورش را می‌کردید، عجولانه تصمیم به نیمه‌کاره رها‌کردن آن نگیرید. به خودتان فرصت دهید، فکر کنید و از خودتان بپرسید چرا ناراحت شده‌اید؟ چرا انتطار چنین پروسه‌ای را درمورد خودتان نداشته‌اید؟ تمرینات را چندباره انجام دهید، سعی کنید خودتان را برای ادامه آماده کنید و همواره یادتان باشد که هرقدر که پروسه سخت‌تری را از سر بگذرانید، به همان اندازه در کنج‌های تاریک و غبارگرفته خودتان راه پیدا کرده‌اید و یک زندگی بهتر در انتظارتان خواهد بود.

خواندن خلاصه‌کتاب نیمه تاریک وجود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر می‌خواهید با قسمت‌های تاریک وجودتان رودررو شوید این کتاب را حتما بخوانید.

بخشی از خلاصه‌کتاب نیمه تاریک وجود

«هر ویژگی‌ای که به نیمه تاریک خود تبعید کرده‌ایم، تنها نیست. چرا که کنار هر قطب منفی‌ای، یک قطب مثبت وجود دارد و هرچه آن قطب دیگر قوی‌تر باشد، این یکی نیز قوی‌تر است. بنابراین، زمانی که به شما تأکید می‌شود تا به سراغ سایه خود بروید، خیال نکنید که قرار است حجمی منفی را در آغوش بگیرید، بلکه به این فکر کنید که در کنار هرکدام از آن منفی‌ها، چه امکان‌هایی را نیز دفن کرده‌اید.

با خودتان روراست باشید و ببینید که برای هربار انکار یک ویژگی در خودتان، چقدر متحمل زحمت شده‌اید، چقدر فشار روانی روی شما آوار شده تا جنبه‌ای از وجودتان را به سایه بفرستید.

وجوتان را مثل یک استخر پر از آب تصور کنید و ویژگی‌هایی را که از خود می‌رانید توپ‌های پلاستیکی. شما هربار این توپ‌های پلاستیکی را با فشار دست به زیرآب می‌رانید، اما جز خسته کردن خودتان اتفاقی نمی‌افتد و در نهایت، توپ‌ها به روی آب خواهند آمد. واقعیت این است که سایه حاصل تفکری است که به ما تلقین کرده تا همیشه انسان خوب و بی‌نقصی باشیم و به این منظور، همه ما لیست بلندبالایی از «... نباش» ها داریم. مثلا عجول نباش، گستاخ نباش و... در مقابلِ این نباش‌ها، ما برای خودمان یک عالمه «اگر» ساخته‌ایم؛ اگر مؤدب بودم، اگر صبور بودم، اگر... و خیال می‌کنیم تنها زمانی خوشبخت و موفق خواهیم بود که این اگرها به واقعیت بپیوندند. درحالی‌که نمی‌دانیم همان جنبه عجول یا گستاخی که سعی در پنهان کردن و طرد کردنش داشته‌ایم، می‌توانست در صورت پذیرش و مواجهه، صورت مثبت خود، یعنی صبور و مؤدب‌بودن را به ما هدیه دهد. این مثال می‌تواند موضوع را روشن‌تر کند: پدربزرگی با دو نوه خود به طویله‌ای می‌رود. یکی از نوه‌ها بلافاصله از بوی بد پهن‌ها که به کفشش می‌چسبند شکایت می‌کند و می‌خواهد که زودتر از آنجا بروند. اما نوه دیگر با خوشحالی ابراز می‌کند که بوی پهن نشانگر آن است که شاید یک اسب این دور و برها باشد.

پس سعی کنید امکان‌هایی را که در هر پدیده منفی وجود دارد کشف کنید و به خودتان هدیه دهید.

پس نیمه تاریک وجود ما، سایه روشن هم دارد! آنجا را از یک انباری و یک پناهگاه، به محل معاشرت با خود خودتان تبدیل کنید و این گفته دیپاک چوپرا را به یاد داشته باشید: «در بطن هر انسان، فرشتگانی وجود دارند که تنها آرزویشان آن است که زاده شوند.»

در پایان هر بخش، تمریناتی در جهت عملی‌کردن گفته‌های کتاب به خواننده داده شده است؛ هرکدام از این تمرین‌های متفاوت، در یک موقعیت ویژه مشترک اجرا می‌شود؛ شما باید در کمال آرامشی که ممکن است با مراقبه، با موسیقی و یا با معطر کردن فضا و بستن چشمانتان به آن رسیده‌اید، تصور کنید که سوار یک آسانسور می‌شوید و در وجود خود هفت طبقه پایین می‌روید؛ در اعماق شما باغ زیبا و آرامی وجود دارد که می‌توانید در آن قدم بزنید و از زیبایی‌ها لذت ببرید. آنگاه گوشه‌ای برای خودتان پیدا کنید تا بتوانید با وضوح هرچه بالاتر به سوالات تمرین خود پاسخ بدهید. پاسخ‌های آنی خود را هربار یادداشت کنید و درصدد ساختن یک پاسخ زیبا نباشید. خودتان باشید!»

معرفی نویسنده
عکس دبی فورد
دبی فورد
آمریکایی | تولد ۱۹۵۵ - درگذشت ۲۰۱۵

دبی فورد، نویسنده‌ی آمریکایی در حوزه‌ی کمک به خویشتن است که آثارش از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا محسوب می‌شوند. کتاب‌های فورد به بیش از ۲۰ زبان ترجمه شده‌اند. او همواره مردم را تشویق می‌کرد تا به جای دنبال کردن کمال، عیوب خود را بپذیرند. فورد ابایی از اینکه بگوید زمانی به مواد مخدر اعتیاد داشته است، نداشت و اغلب در کتاب‌هایش به مبارزه‌ی خود با سوء مصرف مواد مخدر اشاره می‌کرد که به دلایلی از جمله طلاق والدینش و احساس کافی نبودن، شدت گرفته بود.

نظرات کاربران

کاربر 5287095
۱۴۰۲/۰۹/۱۵

خوب

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۰٫۵ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۶ صفحه

حجم

۳۰٫۵ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۶ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان