دانلود و خرید کتاب ۱۰۰۱ هزار و یک داستان از زندگانی امیرالمومنین علی(ع) محمدرضا رمزی اوحدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۱۰۰۱ هزار و یک داستان از زندگانی امیرالمومنین علی(ع) اثر محمدرضا رمزی اوحدی

کتاب ۱۰۰۱ هزار و یک داستان از زندگانی امیرالمومنین علی(ع)

معرفی کتاب ۱۰۰۱ هزار و یک داستان از زندگانی امیرالمومنین علی(ع)

«۱۰۰۱ نکته از ولایت امیرالمومنین علی(ع)» نوشته محمدرضا رمزی اوحدی(-۱۳۴۵)، پژوهشگر دینی است. این کتاب دربردارنده ۱۰۰۱ داستان کوتاه پیرامون ویژگی‌ها و ابعاد گوناگون شخصیتی امام علی(ع) است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: امام صادق (ع) فرمود: هنگامی‌که پیغمبر خدا (ص) از مادر متولد شد، فاطمه بنت ‌اسد(س) نزد همسر خود ابوطالب (ع) پدر علی (ع) آمد و مژده تولد پیامبر اسلام (ص) را به او داد، ابوطالب (ع) به او فرمود: یک سبت (روزگار دراز و طولانی) صبر کن من هم مژده تولد مانند آن را که جز نبوت ندارد، به تو خواهم داد، آنگاه امام فرمود: سبت مدت سی سال است و فاصله زمانی بین تولد پیامبر اسلام (ص) تا تولد امیرالمؤمنین (ع) سی سال بود.
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱۳)
علی (ع) می‌فرماید: من هر شمشیری را که می‌زنم اول فکر می‌کنم ببینم کجا وارد می‌شود، گذشته و آینده آن فرد را در نظر می‌گیرم و اگر بناست یک روزی از این فرد انسان خوبی از کار درآید من شمشیرم را وارد می‌کنم و او را نمی‌کشم.
شیعه علی بن ابی طالب
هر کدام از امتم بر من صلوات بفرستند و دنبالش بر خاندانم نیز صلوات بفرستد درهای آسمان برویش گشوده شود و فرشته‌ها هفتاد صلوات بر او فرستند اگر چه گنهکار و خطا کار باشد سپس گناهانش مثل برگ‌های درخت در فصل پائیز بریزد، و خدای متعال به او می‌فرماید: «لبیک عبدی و سعد یک» و خداوند به فرشتگان می‌فرماید: ای فرشتگانم! شما بر او هفتاد صلوات فرستادید من هفتصد صلوات بر او می‌فرستم
شیعه علی بن ابی طالب
ناگهان دست آن حیوانی که زن بر آن سوار بود در گودی فرو رفت و در نتیجه آن زن نقش بر زمین شد. پیامبر خدا (ص) از دیدن این صحنه روی گرداند و ناراحت شد. اطرافیان رسول‌خدا (ص) عرض کردند: یا رسول الله (ص) آن زن پوشیده است و بر تن جامه ای دارد که تمام بدن او را پوشانده است. حضرت در حق او دعا کرد و گفت: پروردگارا زنانی که خود را پوشیده نگه می‌دارند مشمول رحمت و غفران خود بگردان (الله اغفر للمتسر ولات)
شیعه علی بن ابی طالب
روزی پیامبر (ص) در مسجد میان اصحاب نشسته بود، رسول‌خدا (ص) فرمود اکنون کسی از در وارد می‌شود که اهل بهشت است پس از چند لحظه مرد بلند قامتی که به اهالی مصر شبیه بود وارد شد و عرض کرد: یا رسول‌الله (ص) این‌که خداوند می‌فرماید: «واعتصمو بحبل الله جمعیا و لا تفرقوا» مقصود از حبل‌الله کیست؟ حضرت با دست مبارک خود به علی (ع) اشاره نمود و فرمود این است حبل‌الله هر که بدین شخص تمسک جوید در دنیا و آخرت گمراه نگردد آن مرد علی (ع) را بغل نمود و بوسید و از مسجد خارج شد
شیعه علی بن ابی طالب
علی (ع) می‌فرماید: در آن روز (قیامت) هر کس در فکر خویش است، اما محمّد (ص) می‌گوید: رب امتی، رب امتی (پروردگارا! امتم، امتم)!
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
بدانید درخت بیابان (چوبش) محکم‌تر است (با اینکه به او آب کمتری می‌رسد) و سبزه‌های زیبا و درختان پوست نازک می‌شوند (با اینکه آب و کود کامل و هر روزه‌ای به آ‌ن‌ها می‌رسد). (چوب) درختانی که با آب باران می‌رویند (و در بیابان‌ها از آب کم بهره می‌برند) پر آتش و دیر خاموش ترند.
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
«قد افلحوابک، انت والله امیرهم، تمیرهم من علمک فیمتارون، و انت والله دلیلهم و بک و الله یهیدون...؛ مؤمنان به وسیله تو رستگار شوند. بخدا قسم تو امیر آن‌ها هستی. از علوم خود به مؤمنان توشه می‌دهی و آنان استفاده می‌برند.»
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
او اصحاب یمین است و شیعیان او پیشانی سفیدان نشانه‌دار هستند
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
«ای فاطمه، نام این مولود را علی بگذار چرا که من خدای علی اعلی هستم. من نام او را از نام خود گرفته‌ام، و او را به ادب خود آموخته‌ام و امر خود را به او سپرده‌ام، و او را بر غوامض علم خود آگاهی داده‌ام. او در خانه من به دنیا آمده است. او اول کسی است که بر فراز خانه من اذان می‌گوید: و بت‌ها را می‌شکند و آن‌ها را از بالای کعبه با صورت، پایین می‌اندازد. اوست که مرا به عظمت یاد می‌کند و مرا تقدیس و تمجید می‌کند و به یگانگی یاد می‌نماید. اوست امام بعد از حبیب من... خوشا به حال کسی که او را دوست می‌دارد و او را اطاعت می‌کند»
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸
عباس‌بن‌عبدالمطلب روایت کرده زمانی که علی‌بن‌ابیطالب (ع) بدنیا آمد قندانه او را به دست حضرت رسول (ص) دادند. حضرت علی (ع) به تلاوت آیات اولیه سوره مؤ‌منون و آیات بعدی آن پرداخت و وقتی به آیه اولئک هم الوارثون رسید رسول اکرم (ص) فرمود: به خدا قسم! که ای علی! تو امیر ایشان می‌باشی.
کاربر ۱۹۳۷۲۴۸

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۷۰۳ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۷۰۳ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان