دانلود و خرید کتاب رابطه آب، خاک و گیاه او. پی. گوپتا ترجمه مهدی پناهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رابطه آب، خاک و گیاه اثر او. پی. گوپتا

کتاب رابطه آب، خاک و گیاه

نویسنده:او. پی. گوپتا
ویراستار:ماهرخ رسولی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب رابطه آب، خاک و گیاه

کتاب رابطه آب، خاک و گیاه نوشتهٔ او. پی. گوپتا و ترجمهٔ مهدی پناهی و قربانعلی دزواره و ویراستهٔ ماهرخ رسولی است. انتشارات آذرکلک این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این کتاب در حوزهٔ کشاورزی و باغبانی است.

درباره کتاب رابطه آب، خاک و گیاه

کتاب رابطه آب، خاک و گیاه یک کتاب در زمینهٔ کشاورزی است. او. پی. گوپتا در این کتاب به سه عنصر اصلی حیات یعنی آب، خاک و گیاه پرداخته است؛ چراکه آب عنصر اولیهٔ تمام فعالیت‌های بشری، خاک بستر لازم برای اجرای فعالیت‌های انسانی و گیاه عامل اصلی ایجاد چرخهٔ زیستی تغذیه است و نقشی اساسی در تلطیف هوا دارد. این نویسنده معتقد است که آب، خاک و گیاهان از سرمایه‌های بسیار ارزشمند هر کشوری است و حفظ آن بسیار اهمیت دارد. امروزه باتوجه‌به رشد روزافزون جمعیت جهان و نیاز این جمعیت به آب و غذا، باید در حفظ و بهره‌وری از این عناصر دقت لازم را به خرج دهیم. او در این کتاب، رابطهٔ بین این سه عنصر و روش‌های بهینه برای بهره‌وری از آن‌ها را به‌صورت مفهومی و کاربردی بیان کرده است. این کتاب ۱۰ فصل دارد. در فصل اول به بررسی مشخصات مولکولی، ویژگی‌ها و نقش آب در ارتباط با گیاهان و انواع خاک، در فصل دوم به بررسی سیستم فضای منافذ خاک و ثابت‌های رطوبتی خاک و نحوهٔ تعیین و اندازه‌گیری این کمیت‌ها، در فصل سوم حرکت آب در خاک، در فصل چهارم به موضوع رطوبت خاک در دسترس گیاه در بررسی انواع خاک‌ها پرداخته شده است؛ همچنین در فصل پنجم جذب و جابه‌جایی آب به‌وسیلهٔ گیاهان و الگوهای استخراج رطوبت خاک توسط آن‌ها، در فصل ششم بحث تعرق و کمبود آب در گیاهان، در فصل هفتم نیازمندی آب و راندمان استفاده از آن در محصولات، در فصل هشتم سازگاری گیاهان با خشکی، در فصل نهم آب و ارتباط آن با فرسایش خاک و در فصل دهم رابطهٔ ‌آب و خاک و چند نمونهٔ گیاهی مطرح شده است.

خواندن کتاب رابطه آب، خاک و گیاه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به استادان، محققان، کارشناسان و به‌ویژه دانشجویان رشته‌های کشاورزی و علوم طبیعی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب رابطه آب، خاک و گیاه

«توانایی دو مولکول آب در پیوستن به یکدیگر (از طریق پیوند هیدروژنی) اصطلاحاً همدوسی نامیده می‌شود. 

جذب مولکولهای آب در سطح مشترک هوا و مایع (سطح مایع) مولکولهای آب بوسیله مولکولهای درون مایع خاصیت جذب قوی‌تری نسبت به هوای بالای سطح مشترک مایع پیدا می‌کند از اینرو آب تمایل دارد که در سطح مشترک تحت کنش خود عمل نماید. این نوع کشش، اصطلاحاً کشش سطحی نامیده می‌شود. این پدیده را می‌توان در یک لوله موئین به صورت یک انحنای رو به داخل در سطح آب که با جو در تماس است، مشاهده نمود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

حجم

۳٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۲۷۰ صفحه

قیمت:
۲۹,۰۰۰
تومان