دانلود و خرید کتاب طراحی محیطی جرم ستیز سوزان جیسون ‍ ترجمه محسن کلانتری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طراحی محیطی جرم ستیز اثر سوزان جیسون ‍

کتاب طراحی محیطی جرم ستیز

معرفی کتاب طراحی محیطی جرم ستیز

کتاب «طراحی محیطی جرم ستیز» نوشتۀ سوزان جیسون ‍ و پل آر. ویلسون و ترجمۀ محسن کلانتری، ابوذر سلامی بیرامی و ویراستۀ عبدالکریم حکمت یغمایی است و انتشارات آذرکلک آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب طراحی محیطی جرم ستیز

بزهکاری و ناهنجاری‌های اجتماعی ریشه‌های مختلفی دارد و بر همین اساس راه‌حل‌های متفاوتی برای مقابله آن باید در نظر گرفت. متخصصان و پژوهشگران معتقدند شرایط محیطی تأثیرات قابل‌توجهی بر بزهکاری دارند. گاهی شرایط به‌گونه‌ای است که زمینه را برای اعمال مجرمانه تسهیل یا حتی فراهم می‌کنند. از طرف دیگر رفتار انسان‌ها هم می‌تواند بر محیطش اثرگذار باشد. هم می‌تواند تخریب کند و هم ‌سامان دهد. این موضوعات باعث شده است که تحلیل رابطه میان مکان و بزهکاری برای کاهش جرم‌های محیطی موردتوجه قرار بگیرد.

یکی از اقداماتی که می‌شود برای پیشگیری از وقوع جرم و بزهکاری انجام داد طراحی محیطی است. کارشناسان عقیده دارند طراحی درست و استفادۀ مناسب از فضاهای کالبدی کمک می‌کند تا هم میزان جرائم کاهش پیدا کند و امنیت در سطح بالاتری باشد. علاوه بر این درصورتی‌که نوع طراحی ساخت‌وسازهای شهری ارتقا پیدا کند مردم شهر هم احساس تعلق بیشتری نسبت به مکان پیدا می‌کنند و بخش زیادی از اعمال خراب‌کارانه پیشگیری می‌شود.

کتاب طراحی محیطی جرم ستیز ایدۀ پیشگیری بزهکاری از طریق طراحی محیطی را تبیین می‌کند. سوزان جیسون و پل. آر ویلسون در این کتاب چارچوب‌های کلی این ایده و راهکارهای علمی و عملی شرح می‌دهند و چگونگی به‌کارگیری راهبردهای مناسب برای امن‌سازی فضاهای کالبدی شهر از طریق طراحی محیطی را در اختیار خوانندگان قرار می‌د‌هند.

باتوجه‌به اهمیت موضوع، کتاب طراحی محیطی جرم ستیز راهنمای مناسبی برای کارشناسان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی و همچنین متخصصان حوزۀ شهرسازی است. آن‌ها می‌توانند با استفاده از تجربۀ کشورهای توسعه‌یافته در امر پیشگیری از وقع جرم به بالارفتن کیفیت زندگی و امنیت کمک کنند.

خواندن کتاب طراحی محیطی جرم ستیز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به کتاب‌های مربوط به حقوق جزا و جرم‌شناسی، کتاب‌های معماری و همچنین کارشناسان نیروی انتظامی و مهندسان و طراحان شهری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب طراحی محیطی جرم ستیز

«در دهه‌های اخیر تحت‌تأثیر دگرگونی‌های سریع و شگرف اقتصادی، ‌اجتماعی و فرهنگی در سراسر جهان و وقوع انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات ویژگی اساسی دنیای امروز است. به‌موازات این دگرگونی‌ها از یک سو فرصت‌ها و شرایط و میزان ناهنجاری‌های اجتماعی افزایش‌یافته است و از سوی دیگر امکان و توان مبارزه و مقابله با این کج‌روی‌ها بسیار بیشتر از گذشته شده است. از جمله اینکه در سال‌های اخیر دیدگاه‌های نوینی برای کنترل، پیشگیری و مقابله با بزهکاری ارائه شده است. در این نگرش‌ها توجه فزاینده‌ای به جغرافیای جرم و تحلیل رابطۀ مکان و بزهکاری دیده می‌شود. پیشرفت‌های فنی ابزارهای تحلیل جغرافیا و از جمله فناوری‌های نوین نقشه‌نگاری برای تحلیل بزهکاری، راهیابی رایانه به پژوهش‌های کاربردی و به‌کارگیری سامانه‌های اطلاعات جغرافیایی در تحلیل فضایی و زمانی بزهکاری، در اهمیت یابی این نگرش‌ها تأثیر بسزایی داشته است. صاحب نظران در تحلیل مکان و بزهکاری بر این عقیده‌اند، بشر در طول زندگی خود در قالب مکان و زمان مشخصی متولد می‌شود، زندگی و فعالیت می‌نماید و باتوجه به کنش‌های فردی و اجتماعی خود، درگیر با محیط‌های خاص و در تعامل با کسانی است که به شیوۀ اجتماعی با او زندگی می‌کند» 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

حجم

۷٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۶ صفحه

قیمت:
۳۳,۵۰۰
تومان