دانلود و خرید کتاب محیط کالبدی و بزهکاری رالف بی. تیلور ترجمه محسن کلانتری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب محیط کالبدی و بزهکاری اثر رالف بی. تیلور

کتاب محیط کالبدی و بزهکاری

معرفی کتاب محیط کالبدی و بزهکاری

کتاب محیط کالبدی و بزهکاری نوشتهٔ رالف بی تیلور و ادل وی هارل و ترجمهٔ محسن کلانتری و سمیه قزلباش و ویراستهٔ مریم کلانتری است. انتشارات آذرکلک این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این کتاب در حوزهٔ جامعه‌شناسی و روان‌شناسی عمومی است.

درباره کتاب محیط کالبدی و بزهکاری

کتاب محیط کالبدی و بزهکاری کتابی در زمینهٔ جامعه‌شناسی و روان‌شناسی است. رالف بی تیلور و ادل وی هارل در این کتاب به بررسی تأثیر جغرافیا و محیط بر بزهکاری پرداخته‌اند. آن‌ها معتقد هستند که تمام ناهنجاری‌ها و مفاسد اجتماعی مخالف ارزش‌های هر جامعه که تحت‌عنوان «بزه» یا «جرم» شناخته می‌شود، به هر نحو که از انسان سر بزند، دارای بستر زمانی و مکانی است. یکی از عوامل جغرافیایی و محیطی که تأثیر به‌سزایی در بزهکاری داشته و مشکلات بسیاری را برای بشر به‌همراه داشته است، انفجار جمعیت شهری است. در بین مسائل و مشکلات شهر و شهرنشینی، یکی از پیچیده‌ترین و ناراحت‌کننده‌ترین مسائل، نرخ بالای جرم و جنایت و افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی است. در این کتاب شاهد بررسی دو عامل جغرافیا و بزهکاری و تأثیری که بر یکدیگر دارند، هستید.  این کتاب ۹ فصل دارد. عناوین فصل‌های این کتاب عبارت است از «سرآغاز»، «پذیرش یک رویکرد منطقی»، «مرور اجماعی چهار رویکرد»، «نوع طراحی ساخت‌وسازهای مسکونی و طرح‌ریزی بلوک‌های شهری»، «الگوهای کاربری اراضی و نحوهٔ پراکندگی آن‌ها»، «نشانه‌های تعیین حدود قلمرو ساکنین»، «کنترل بی‌نظمی‌ها و رو به ویرانی نهادن محیط کالبدی»، «موضوعات تحت بررسی» و «نتیجه‌گیری».

خواندن کتاب محیط کالبدی و بزهکاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به استادان، محققان، کارشناسان و به‌ویژه دانشجویان رشته‌های جامعه‌شناسی و روان‌شناسی و دوستداران این دو حوزه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب محیط کالبدی و بزهکاری

«در یک جمع‌بندی کلی شاید بتوان سیر تکوین پژوهش‌های جغرافیای جرم و جنایت را از گذشته تا به امروز، به سه دوره‌ی زیر خلاصه نمود:

دوره‌ی اول: تأثیر عوامل محیط طبیعی چون، آب و هوا، باد، دما، عرض جغرافیایی، کوه، دشت و دریا و... در رابطه با کجروی‌های بشری موضوع مطالعات جغرافیای جرم در این دوره را تشکیل می‌دهد. در واقع این مطالعات با رویکردی جبرگرایانه، ناهنجاری‌های اجتماعی را به عوامل محیطی نسبت می‌دهد.

دوره‌ی دوم: ‌‌"'گری‌‌" و "کتله" در سال ۱۸۳۳ میلادی نخستین پژوهش‌های علمی جغرافیای جرم را با بهره‌گیری از اندیشه‌های بوم‌شناسی اجتماعی انجام دادند. آن‌ها به تشریح میزان جرم در رابطه با شرایط اجتماعی انجام دادند. آنها به تشریح میزان جرم در رابطه با شرایط اجتماعی و سکونتی مختلف پرداختند. به نظر می‌رسد اولین نقشه‌های جرم به وسیله‌ی این دو نفر ترسیم شده باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۲۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

حجم

۶۲۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۴ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
۷,۵۰۰
۵۰%
تومان