دانلود و خرید کتاب ایهام در طبیعت و هنر ر. ل. گریگوری ترجمه پرتو اشراق
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ایهام در طبیعت و هنر اثر ر. ل. گریگوری

کتاب ایهام در طبیعت و هنر

معرفی کتاب ایهام در طبیعت و هنر

کتاب الکترونیکی «ایهام در طبیعت و هنر» نوشتهٔ ر. ل. گریگوری و ا. هـ. گومبریچ با ترجمهٔ پرتو اشراق در انتشارات ناهید چاپ شده است. این کتاب به بررسی تصورات و توهمات بصری و درک بینایی از منظر هنری و علمی می‌پردازد و به خوانندگان این امکان را می‌دهد که درک بهتری از پدیده‌ها و چگونگی تأثیر آن‌ها بر ادراک انسان داشته باشند.

درباره کتاب ایهام در طبیعت و هنر

در این کتاب، موضوعاتی نظیر توهمات بصری و ادراک بینایی مورد بررسی قرار گرفته‌اند. این کتاب شامل مباحثی است که درک ما از رابطهٔ بین دید و تصورات ذهنی را روشن‌تر می‌کند. توضیحات علمی و فلسفی ارائه‌شده در کتاب به خوانندگان کمک می‌کند تا تصورات خود را از دنیای اطراف به چالش بکشند و تصویر جدیدی از تأثیرات هنر و علم بر ادراک انسان داشته باشند. این کیفیت دراماتیک ایهام است که به اثر هنری نیرو می‌بخشد. درواقع هنرمندان نخستین آزمایش‌های مربوط به مکانیزم ایهام را در عرصه‌های مختلف به نمایش درمی‌آورند. در نقاشی و مجسمه‌سازی این کیفیت از هنرهای دیگر نیرومندتر است. کتاب ایهام در طبیعت و هنر به تضادهایی در بینایی و واقعیت می‌پردازد که هم خطا نامیده می‌شوند و هم در راه خلق آثار هنری ارزشمند هستند.

کتاب ایهام در طبیعت و هنر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دانشجویان و پژوهشگران در رشته‌های روانشناسی، فلسفه، هنر و علوم اعصاب، به ویژه کسانی که به درک پیوندهای بین ادراک بصری و توهمات علاقه‌مند هستند، مناسب است. همین طور علاقه‌مندان به هنرهای بصری و درک چگونگی تفسیر آن‌ها توسط مغز انسان مخاطب این کتاب هستند.

بخشی از کتاب ایهام در طبیعت و هنر

«به نحوه دیدن و کارک د چشم توجّه کنید. تردید نیست که باصره و دریافت تصویر مهمّترین احساس بشری است و عادت ما به مشاهده باعث می‌شود که از اهمیت آن غفلت کنیم و این نکته حیاتی را به فراموشی بسپاریم که گنجایش ما در جمع‌آوری و بایگانی اطّلاعات بصری چه مایه شگفت‌انگیز و باورنکردنی است. لحظه‌ای چشم‌ها را ببندید و سعی کنید دوستان و آشنایان خود را به یاد آورید: نام ده‌ها و شاید هم صدها نفر را به ذهن می‌آورید، به احتمال قوی شکل و شمایل آن‌ها، و حتّا صفات خوب و بد ایشان یک به‌یک از نظرتان می‌گذرد. حالا به سیاستمداران و دیگر شخصیت‌های اجتماعی فکر کنید، به کسانی که اگر عکسی از آن‌ها را نشان بدهند نامشان را خواهید برد. در پایان این آزمایش تحت تاثیر حافظه بصری خود قرار خواهید گرفت و از ظرفیت بایگانی آن در شگفت خواهید شد؛ در عین حال درمی‌یابید که پردازش نیروی حسّی و سیستم متعلّق به آن‌که اطّلاعات بصری را جمع‌آوری و دسته‌بندی می‌کند تا کجا پیش می‌رود. چگونه است که سیستم بینایی می‌تواند تصاویر و اشیا را مشاهده کند و تفاوت میان آن‌ها را دریابد؟ چطور می‌توانید چهره یکنفر را از دیگری تمیز دهید؟

شناخت اشیا و نمونه‌های موجود در محیط زندگی نه‌تنها برای فیزیولوژیست‌ها و هنرمندان جالب است بلکه برای مهندسان امور معماری و صنعتی، تکنولوژیست‌ها و افزارمندان کامپیوتر نیز جذابیت دارد. تمام شیوه‌های ارتباطی براساس جستجو و علامت‌گذاری (کد) اطّلاعات استوار است. تردید نیست که سازندگان شیوه‌ها و روش‌های ارتباطی و شبکه‌های بزرگ مخابرات موارد بسیاری می‌توانند از سیستم‌های ارتباطی بیولوژیکی بیاموزند که پس از ۲ هزار میلیون سال حرکت به سوی تکامل اکنون به جایی رسیده است که می‌تواند از طریق موارد آزمایشی به سوالات ما پاسخ دهد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۴۲۲ صفحه

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۴۲۲ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان