دانلود و خرید کتاب انقلاب جنسی آمریکا پیتریم آ سوروکین ترجمه روح الله گلمرادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب انقلاب جنسی آمریکا اثر پیتریم آ سوروکین

کتاب انقلاب جنسی آمریکا

انتشارات:نشر آرما
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب انقلاب جنسی آمریکا

کتاب «انقلاب جنسی آمریکا» نوشتۀ پیتریم آ سوروکین، ترجمۀ روح الله گلمرادی و ویراستۀ سمیه سادات حسینی است و نشر آرما آن را منتشر کرده است. 

درباره کتاب انقلاب جنسی آمریکا

کتاب انقلاب جنسی آمریکا کتابی در نقد انقلاب جنسی و ترسیم عواقب آن است. این کتاب ۳ سال پیش از انقلاب جنسی ۱۹۵۷ نوشته شده و نویسنده در این کتاب تلاش کرده است با استفاده از داده‌ها و آمار مختلف تغییرات امر جنسی آمریکایی را توصیف کند. او علاوه‌بر بررسی عواملی که سبب تحقق انقلاب جنسی شده است، می‌خواهد راهکاری برای برون رفت از این شرایط ارائه دهد. به عقیدۀ سوروکین کاپیتالیسم و لیبرالیسم، برای رسیدن به آزادی و رهایی جنسی، ارزش های فرهنگی و ساختار خانوادۀ آمریکایی را ویران کرد بنابراین باید سیاست‌هایی را برای بازاندیشی در مفهوم عشق و بازتولید آن طراحی و اجرا کرد.

در کنار غریزه‌هایی که در انسان وجود دارد، ‌ غریزۀ جنسی یکی از قوی‌ترین‌ها است که بر ابعاد دیگر انسانی هم تأثیر می‌گذارد. شاید غریزۀ جنسی در شکل ابتدایی‌اش حیوانی تصور شود اما در حد غریزۀ جنسی باقی نمانده و به فرهنگ تبدیل شده و درواقع انسانی شده است؛ به این معنا که از طریق آداب‌ورسوم و عناصر فرهنگی نوعی ترکیب فرهنگی شکل گرفته است. باگذشت زمان تعامل و بازتولید غریزهٔ جنسی در ارتباط با سایر ابعاد و ساختارهای نظام اجتماعی مثل مذهب، اقتصاد، ‌سیاست، ‌آموزش و رسانه، امر جنسی جامعه را به وجود می‌آورد. به همین دلیل است که ادعا می‌شود بخش بزرگی از فرهنگ مربوط به امر جنسی است و در قوانین، ‌زبان، ساختارهای اجتماعی و ناهنجاری‌های اجتماعی نمایان است. اگر فرهنگ جنسی سامان پیدا نکند و بهنجار نباشد، بی‌سامانی در سایر نظامات اجتماعی به وجود می‌آید.

روش مواجهۀ جوامع با غریزۀ جنسی در طول سالیان بنا بر سنت‌ها و ارزش‌های فرهنگی اجتماعی تغییر کرده است و این امر موجب به‌وجودآمدن و تحولات مفاهیمی مثل انقلاب جنسی، سیالیت جنسی، گفتمان جنسی و مانند آن شده است. این تغییرات مختص غرب نیست و بر فرهنگ‌های دیگر هم تأثیر گذاشته است؛ بنابراین برای فهم عمیق‌ امرِ جنسی آگاهی از رویکردهای تاریخی در مورد این موضوع لازم و ضروری است. در کتاب انقلاب جنسی آمریکا امرِ جنسی در دوره‌های مختلف تاریخی؛ قرون‌وسطی، رنسانس، انقلاب صنعتی و عصر سرمایه‌داری بررسی شده است.

خواندن کتاب انقلاب جنسی آمریکا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به کتاب‌های جامعه‌شناسی، تاریخی و سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره پیتریم آ سوروکین

پیتریم الکساندرویچ سوروکین، جامعه‌شناس و نابغۀ فلسفه و سیاست ۲۱ ژانویۀ ۱۸۸۹ در روسیه متولد شد. او در زمان انقلاب روسیه در دانشگاه سنت پترزبورگ تحصیل کرد. سوروکین بعد از تحمل زندان و همچنین تبعید به برلین به اروپا پناهنده شد اما بعد از یک‌ سال اقامت به آمریکا رفت و به‌عنوان استاد در دانشگاه مینه‌سوتا فعالیت کرد. او بعد از ۷ سال تدریس به دانشگاه هاروارد دعوت شد و آنجا به تدریس جامعه‌شناسی پرداخت. این جامعه‌شناس بیش از۳۰ جلد کتاب و بیش از ۲۰۰ مقاله نوشته است و اولین صاحب کرسی جامعه‌شناسی آمریکا شناخته شده است. پیتریم سوروکین در سال ۱۹۶۸ درگذشت.

بخشی از کتاب انقلاب جنسی آمریکا

«با وجود ویژگی‌های عجیبش، این انقلاب جنسی به اندازۀ شگرف‌ترین طغیان‌های سیاسی یا اقتصادی اهمیت دارد. این انقلاب، ‌رادیکال‌تر از هر انقلاب دیگر این روزگار، ‌در حال دگرگون‌کردن زیست مردان و زنان است. تولد و ازدواج و مرگ، ‌رخدادهای اصلی حیات هر فردی هستند، چون این سه ابتدا و میانه و انتهای زندگی هر انسانی را مشخص می‌کنند. همۀ جوامع، ‌این سه را داری بیشترین اهمیت نه فقط برای فرد بلکه برای بقا و سعادت اجتماع می‌دانند. ازاین‌رو، ‌هر جامعه‌ای آداب مربوط به این سه رخداد را بادقت تمام تعریف و تنظیم کرده است. باید گفت ازدواج به اندازۀ تولد و مرگ مهم تلقی شده و آداب مربوط به آن بادقت تنظیم شده است.»


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۵۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

حجم

۹۵۱٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۳۲ صفحه

قیمت:
۸۲,۰۰۰
تومان