دانلود و خرید کتاب زندگی مشترک و حد و مرزهایش هنری کلاود ترجمه فرناز فرود
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی مشترک و حد و مرزهایش اثر هنری کلاود

کتاب زندگی مشترک و حد و مرزهایش

معرفی کتاب زندگی مشترک و حد و مرزهایش

«زندگی مشترک و حد و مرزهایش: چه انتخاب‌هایی عشق را زنده می‌کند و کدام‌ها می‌کشند؟» نوشته دکتر هنری کلاود و دکتر جان تاون سند سعی بر ارائه سبک‌ها و روش‌های مؤثر در شناخت، برقراری ارتباط و گفت‌وگو، توجه متقابل به نیازها و نهایتا بازسازی روابط آسیب‌دیده یا گرفتار بحران دارد. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: یکی شدن؛ جوهر احساس عاشقانه، و نکته‌ای است که زوجها در نخستین دیدار به آن فکر می‌کنند. به حرفهای دوستی گوش کنید که فکر می‌کند سرانجام «گمشده‌اش» را یافته است؛ یا فیلمی قدیمی را تماشا کنید و ببینید هنرپیشه‌های اصلی فیلم چگونه با رؤیای یکی شدنِ کامل به هم خیره می‌شوند. اما در واقعیت یکی شدن اصلاً یک رؤیا نیست. هدف خدا از ازدواج همین است. از همان ابتدا و در باغ عدن خدا زن و مرد را کنار هم گذاشت تا آن یکی شدنی را که همه در جست و جویش هستیم، پدید آورد. مرد از پدر و مادر خود جدا می‌شود و به همسرش می‌پیوندد تا از آن پس دو تن نباشند، بلکه یک تن باشند. پس شاید فیلمها درست بگویند و یکی شدن واقعا ممکن باشد. اما فیلمها هیچ وقت نشان نمی‌دهند که چگونه می‌توانیم به این یگانگی برسیم. بیشتر افراد در ابتدا این یگانگی رؤیایی را تجربه می‌کنند. در نخستین مرحله عاشق شدن، یک زوج همه حد و مرزهای درونی را کنار می‌گذارند و احساس خوش به هم پیوستن را تجربه می‌کنند. یکی می‌گوید: «او مرد آرزوهایم است» و دیگری می‌گوید: «او فرشته است!» و هر دو می‌گویند: «خیلی با هم جور هستیم.» این مرحله مقدماتی رابطه عالی است و زن و شوهر آن یکی شدنی را که در آرزویش بودند، تجربه می‌کنند. اما در این مرحله، یگانگی واقعی تجربه نمی‌شود. این فقط یک «پیش‌پرده» است. یگانگی به مرور زمان و در جریان رشد رابطه به‌وجود می‌آید و تنها در این حالت است که «دو، یک می‌شود».
روابط سالم
هنری کلاود
ازدواج ساختنی است نه شانسی (جلد اول): خطراتی که بر سر راه دوام ازدواج قرار دارد
علی اکبر حسن زاده
هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی
جان گاتمن
مشاوره ازدواج
محمدرضا دژکام
ده قرار مهم برای زندگی مشترک
دیوید آرپ
نوازش در روابط زناشویی
علی شمیسا
چگونه به زبان همسرتان صحبت کنید
مژگان انصاری‌راد
بهبود روابط زناشویی به زبان آدمی‍زاد
پائولا هال
معجزه گفت‌وگو: راز دستیابی به زندگی مشترک عاشقانه و مستحکم
اکرم کرمی
برای روابط بهتر کاری نکنید!
آرییل کین
ازدواج‌ها چرا موفق می‌شوند و چرا شکست می‌خورند
جان گاتمن
احساس خوب باهم بودن، راز بازسازی روابط تیره
دیوید دی. برنز
انتخاب عشق؛ ورود به رابطه‌ای جدید و آگاهانه
باربارا دی‌آنجلیس
زندگی مشترک بدون فریاد: حفظ آرامش، رشد کردن و صمیمی‌تر شدن
هال ادوارد رانکل
تک‌همسری عاشقانه،مهارت‌های ارتباطی برای دوام عشق
شمس‌الدین حسینی
تفاهم
شمس الدین حسینی
مشاجرات
آلن دوباتن
ورود به خانواده‌ جدید
ام. گری نیومن
هفت رمز ازدواج ‌های موفق
جان گاتمن

نظرات کاربران

حسین(ع) همه جا با ماست
۱۳۹۸/۱۰/۰۶

دست مریزاد به این کتاب و مخصوصا انتشارات صابرین... کتاب خوووبی بود مفید پر از مثال ...یک جمله اش منو آزاد و راضی کرد این که هر همسری باید مسئولیت کامل احساس و عمل خودش رو بپذیره فارغ از اعمال همسرش.

1106594
۱۴۰۱/۰۲/۲۵

بسبار کتاب مفید بود لذت بردم توصیه می کنم

Fereshteh Radmanesh
۱۴۰۰/۱۱/۲۸

من حدود ده درصد کتاب رو خوندم به نظرم کتاب خوبیه برای افرادی که وارد زندگی مشترک شدن، میتونه کمک کننده باشه، فقط ویرایش کتاب مشکل داره بعضی جاها یه پاراگراف تکرار میشه! یعنی این مسئله مشهوده که من توی

- بیشتر
Maedeh Gh
۱۳۹۹/۰۱/۲۵

به نظر من اصلا کتاب جالبی نبود خیلی خشک بود و کتاب باید انقد جذاب باشه که ادم هی دلش بخواد بخونتش نه اینکه رفته رفته انرژی بگیره

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۳)
اگر همسرتان دوستدار مرز باشد، خواهان تغییر است و اگر مخالف حد و مرز باشد، انکار، توجیه و سرزنش می‌کند.
حسین(ع) همه جا با ماست
خوشحالی یک نتیجه است. گاهی نتیجه رخدادهای خوبی است که پیش آمده؛ اما بیشتر اوقات نتیجه این است که از نظر درونی در جای خوبی قرار داریم و کارهای لازم را برای پرورش شخصیت خود انجام داده‌ایم و در نتیجه می‌توانیم در هر شرایطی راضی و خوشحال باشیم. خوشحالی میوه کار و کوشش فراوان در روابط، شغل، رشد معنوی و بسیاری زمینه‌های دیگر زندگی است. اما در هیچ کجا مانند زندگی مشترک، این تلاش بارز نیست.
حسین(ع) همه جا با ماست
تا وقتی از شنیدن کلمه نه ناراحت می‌شوید، کودک باقی خواهید ماند.
Fereshteh Radmanesh
به یاد داشته باشید جایی که آزادی نباشد، اسارت وجود دارد و جایی که اسارت باشد، شورش وجود خواهد داشت. همچنین در جایی که مسئولیت‌پذیری نباشد، اسارت و بندگی خواهد بود. در صورتی که مسئولیت رفتارمان را نپذیریم و کارهایی را که باید، انجام ندهیم در سطحی از ارتباط باقی می‌مانیم و نمی‌توانیم عمیق‌تر بشویم.
FerFerism
اگرچه عوامل گوناگونی در ایجاد و حفظ عشق مؤثر هستند، مهم‌ترین عامل، وجود حد و مرز است. اگر در ابتدای ازدواج حد و مرزها مشخص نشوند یا به هر دلیلی بشکنند، زندگی مشترک هم شکننده می‌شود - یعنی زن و شوهر از مرحله کشش نخستین عبور نمی‌کنند و به صمیمیت واقعی نمی‌رسند. آنها هرگز از یکدیگر شناختی واقعی پیدا نمی‌کنند و نمی‌توانند ضمن دوست داشتن یکدیگر، به طور مستقل و هماهنگ با هم رشد کنند و عشقشان را به شکوفایی برسانند.
FerFerism
به همسرتان نشان دهید که پشتیبان او هستید وقتی در مورد ما قضاوت می‌کنند، به ما غر می‌زنند، محکوممان می‌کنند، ما را طرد می‌کنند یا به هر شیوه‌ای به ما بی‌مهری می‌شود، رشد نمی‌کنیم. همه ما نیاز داریم احساس کنیم کسی همراه و پشتیبان ماست. به همسرتان نشان دهید که بزرگ‌ترین پشتیبان او هستید و عشق و پذیرش کاملاً بی‌قید و شرط خود را به او، همان‌گونه که هست، نشان دهید.
حسین(ع) همه جا با ماست
برای نمونه اگر زنی مسئولیت احساسش را نپذیرد، وقتی ناراضی می‌شود، همسرش را مقصر می‌داند. بی‌مسئولیتی او این گونه ترجمه می‌شود: «اگر من ناراحت هستم، حتما تو کار اشتباهی کرده‌ای و باید کار دیگری کنی.» وابستگی فرد به همسرش برای خوشحال و کامل بودن علت بسیاری از طلاقها و نارضایتی‌هاست.
حسین(ع) همه جا با ماست
قانون مسئولیت چنین است: ما نسبت به یکدیگر مسئول هستیم؛ اما به جای یکدیگر مسئول نیستیم. «در بحرانها مراقب یکدیگر باشید» اما «هر کس باید بار خود را حمل کند.» در بحرانهای مالی، جسمی یا عاطفی همسران حامی یکدیگرند؛ اما در مواقع عادی زن و شوهر هر کدام باید مسئولیتهای خود را در زندگی بپذیرد. مسئولیت احساسها، دیدگاهها، ارزشها و رو به‌رو شدن با مشکلات روزانه زندگی به عهده خود فرد است. شاید زن و شوهر تا حدی در بحرانها بار را از دوش دیگری بردارند، اما در نهایت هر کس باید خود به مسئولیتهای روزانه‌اش رسیدگی کند. لازم است از پذیرفتن مسئولیت زندگی همسرتان خودداری کنید.
FerFerism
تا وقتی از شنیدن کلمه نه ناراحت می‌شوید، کودک باقی خواهید ماند.
FerFerism
بنابراین نخستین شرط بلوغ و انسان کامل بودن این است که افراد مسئولیت همه موهبتهای وجودشان را بپذیرند؛ وگرنه زندگی مشترک آنها به اندازه‌ای رکود پیدا می‌کند که جنبه‌هایی از زندگی‌شان را تحمل نخواهند کرد و سپس یا دیگری را مقصر می‌شمارند یا انتظار دارند فردی دیگر وضعیت را اصلاح یا جبران کند.
حسین(ع) همه جا با ماست

حجم

۲۴۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۲۹ صفحه

حجم

۲۴۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۲۹ صفحه

قیمت:
۹۲,۰۰۰
تومان