دانلود و خرید کتاب اختلال افسردگی، اختلال اضطراب، اختلال وسواس فکری - عملی و تروما زینب غلامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اختلال افسردگی، اختلال اضطراب، اختلال وسواس فکری - عملی و تروما اثر زینب غلامی

کتاب اختلال افسردگی، اختلال اضطراب، اختلال وسواس فکری - عملی و تروما

نویسنده:زینب غلامی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اختلال افسردگی، اختلال اضطراب، اختلال وسواس فکری - عملی و تروما

کتاب اختلال افسردگی، اختلال اضطراب، اختلال وسواس فکری - عملی و تروما نوشتۀ از زینب غلامی است. این کتاب را انتشارات پادینا منتشر کرده است.

درباره کتاب اختلال افسردگی، اختلال اضطراب، اختلال وسواس فکری - عملی و تروما

متخصصان بهداشت روانی برای برچسب‌گذاری رفتارهای ناهنجار در یک نظام طبقه‌بندی به توافق رسیده‌اند محصول این توافق تحت عنوان یک کتاب مرجع تخصصی، یعنی (5-DSM) توسط انجمن روان‌پزشکی آمریکا در سال ۲۰۱۳ منتشر شده است. راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی (5-DSM) اختلال‌ها را طبقه‌بندی می‌کند و توصیف‌های دقیق و مفصل مفیدی را برای ارتباط در میان متخصصان ارائه می‌دهد. طبقه‌بندی DSM مزایا و معایبی دارد مزایای این طبقه‌بندی عبارت‌اند از: توصیف نشانه‌ها، معیاریابی تشخیص و درمان و سهولت ارتباط بین متخصصان. با وجود این، امکان تشخیص نادرست نیز وجود دارد و هنگامی که روی فردی برچسب بیمار روانی گذاشته می‌شود، این برچسب اغلب استمرار می‌یابد همچنین افرادی با تشخیص اختلال‌های روانی اغلب از تبعیض اجتماعی و اقتصادی رنج می‌برند. اختلال‌های روانی در این کتاب مطابق با (5-DSM) پنجمین ویرایش تجدیدنظر شده راهنمای تشخیص و آماری اختلال روانی معرفی شده و شامل چهار، اختلال «افسردگی»، «اضطراب»، «وسواس فکری - عملی»، «تروما» می‌شود.

اختلال افسردگی با دوره‌های مجزای حداقل ۲ هفته‌ای مشخص می‌شود که تغییرات واضح در شناخت، عاطفه، و کارکردهای عصبی نباتی و بهبودهای بین دوره‌ای را شامل می‌شود.

خواندن کتاب اختلال افسردگی، اختلال اضطراب، اختلال وسواس فکری - عملی و تروما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای همه کسانی که فکر می‌کنند به این اختلالات دچار هستند مناسب و کاربردی است.

بخشی از کتاب اختلال افسردگی، اختلال اضطراب، اختلال وسواس فکری - عملی و تروما

«تاریخچه اختلالات افسردگی

افسردگی به‌عنوان شناخته‌شده‌ترین اختلالات در نظر گرفته شده، است، چون اولین کسانی که از بیماری روانی صحبت کرده‌اند در حال حاضر هم بیش از حد روی افسردگی کارکرده‌اند روان‌شناسان و روانپزشکان هستند. به عقیده آنها تقریباً هر کسی در زندگی‌اش این حالت را تجربه کرده است. افسردگی از زمان‌های بسیار دور در نوشته‌ها و کتب دانشمندان اسلامی و اروپایی موردبحث قرار گرفته است حدود ۴۵۰ سال قبل از میلاد بقراط اصطلاح مانی و درمانگری را برای توصیف اختلالات روانی بکار برد ۱۰۰ سال پس از میلاد کورنلیوس سلسوس افسردگی را معرفی کرد رول فالره در ۱۸۵۴ میلادی حالتی را توصیف کرد و آن را جنون ادواری نامید در سال ۱۸۸۲ کارل کالبام اصطلاح سایکلو تایمی را آورد و مانی و افسردگی را مراحل مختلف این بیماری نامید ادلف میر در ۱۹۰۵ واژه افسردگی را به‌جای ملانکولیا جایگزین کرد این اصطلاح بسیار وسیعی و تا حدودی مبهم است. برای شاخص عادی حالتی مشخص با غمگینی و گرفتگی و بی‌حوصلگی برای پزشکان و روان‌شناسان متداول شد.

تعریف

اختلال افسردگی با دوره‌های مجزا حداقل دوهفته‌ای مشخص می‌شود که تغییرات واضح در، عاطفه، شناخت کارکردهای عصبی - نباتی و بهبودهای بین دوره ای را شامل می‌شود.

علایم

۱. علایم افسردگی متوسط

الف بیش از حد خستگی

ب. آشفتگی در خواب

ج. از نظر دیگران نیز افسرده به نظر می‌رسد.

۲. علایم افسردگی ملایم

الف. خستگی

ب گاهی اوقات صبح زود از خواب بلندشدن

ج.دو دلی و بی‌تصمیمی

د. تمرکز ضعیف

ح. عدم اعتمادبه‌نفس»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۹۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۶۹۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۰,۰۰۰
۵۰%
تومان