دانلود و خرید کتاب مناقشات آلن بدیو ترجمه سامی آل مهدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مناقشات

کتاب مناقشات نوشتهٔ آلن بدیو و ژان-کلود میلنر و ترجمهٔ سامی آل مهدی است. انتشارات سیب سرخ این گفت‌وگو پیرامون سیاست و فلسفهٔ زمانهٔ ما را منتشر کرده است.

درباره کتاب مناقشات

ژان کلود میلنر و آلن بدیو سیارهٔ انقلاب را با یک سفینه ترک نکردند و هیچ سنجهٔ مشترکی میان رهاکردن جهان‌بینی سیاسی توسط میلنر و تعقیب ادامه‌دار آن توسط بدیو وجود ندارد. این تبادل ابتدا و مهم‌تر از همه، دعوت به خوانشی از «قرن انقلاب‌ها» است یا چنان‌که «آنتوان ویت نامیدش»، دعوت به خوانشی از «قرن کمونیسم». کتاب مناقشات حاوی خوانشی دوصدایی است که اجازهٔ رد و پذیرش مواجهه‌ای ضدتوتالیتر را به‌اندازهٔ مواجهه‌ای پیگیر [تمامیت‌خواه] به ما می‌دهد که طبق آن و بعد از شکست چرخهٔ انقلاب‌ها، دوره‌ای «میانه» خواهد آمد؛ دوره‌ای که ممکن است در آن نگرشی رهایی‌بخش دربارهٔ تاریخ دوباره بنیان گذاشته شود.

خواندن کتاب مناقشات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران سیاست و فلسفهٔ مدرن پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آلن بدیو

آلن بدیو (Alain Badiou) در ۱۷ ژانویهٔ ۱۹۳۷ به دنیا آمد. او فیلسوف معاصر و چپ‌گرای فرانسوی، نمایشنامه‌نویس، رمان‌نویس، فعال سیاسی و استاد افتخاری بازنشسته در «اکول نرمال سوپریور» است. بدیو از اعضای حلقهٔ آلتوسر بود و به‌عنوان یک فعال سیاسی در مبارزات برای آزادی الجزایر و جنبش می ۱۹۶۸ نیز شرکت داشت. از مهم‌ترین آثار مکتوب این نویسنده که به پارسی هم ترجمه شده‌اند می‌توان اشاره کرد به کتاب‌های «احمد فیلسوف: نمایشنامه‌های کوتاه فلسفی برای جوانان، پیران و همه دیگر بیکاران»، «در ستایش ریاضیات: آلن بدیودر گفتگو با ژیل حائری»، «نشان دموکراتیک در کتاب حال و روز دموکراسی»، «در ستایش تئاتر: گفتگوی آلن بدیو و نیکولا ترونگ» و «فرضیه کمونیسم». کتاب‌هایی درمورد این نویسنده و اندیشمند نوشته شده است که آن‌ها هم به پارسی برگردانده شده‌اند؛ همچون «بدیو/نویسنده» اثر «اد پلوث» با مترجمهٔ «امیر خراسانی» و «محمدعلی غزنوی» و با ویراستاری «سعید متین».

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۳ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۳ صفحه

قیمت:
۵۷,۰۵۰
تومان