دانلود و خرید کتاب زوج درمانی در طلاق عاطفی و تعارضات زناشویی سمیرا صفرزاده مهابادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زوج درمانی در طلاق عاطفی و تعارضات زناشویی اثر سمیرا صفرزاده مهابادی

کتاب زوج درمانی در طلاق عاطفی و تعارضات زناشویی

معرفی کتاب زوج درمانی در طلاق عاطفی و تعارضات زناشویی

کتاب زوج درمانی در طلاق عاطفی و تعارضات زناشویی نوشتۀ سمیرا صفرزاده مهابادی است. این کتاب را انتشارات پادینا منتشر کرده است.

درباره کتاب زوج درمانی در طلاق عاطفی و تعارضات زناشویی

ازدواج موفق و رضایت‌مندانه شایستۀ سطح پایداری از سازگاری زوج‌ها است. ازدواج، زیر بنای خانواده است که مهم‌ترین و پایه‌ای‌ترین رابطۀ انسانی را ایجاد می‌کند. ازدواج، رابطه صمیمی، پیچیده و متعهدانه است و حساس‌ترین رابطۀ خانوادگی به شمار می‌رود. چرا که زوجین باید اصول تقسیم قدرت را بیاموزند و در کنار یکدیگر به فعالیت بپردازند، با یکدیگر همکاری کنند، حس تعلق به یکدیگر داشته باشند و درعین‌حال حس مجزا بودن و فردیت خود را حفظ کنند.

به‌وجودآمدن اختلاف و تعارض بین زن و شوهر امری طبیعی است. به دلیل ماهیت تعامل زوج‌ها گاهی اوقات پیش می‌آید که اختلاف‌نظر اتفاق بیفتد و در نتیجه زوج‌ها نسبت به همدیگر احساس خشم، ناامیدی و نارضایتی می‌کنند؛ بنابراین در ازدواج باید فرض را بر این گذاشت که بروز تعارض جزئی از رابطۀ زناشویی و زندگی مشترک است، بنابراین زن و شوهر باید یاد بگیرند که تعارض‌های خود را حل کنند تا خوشبخت شوند. تعارض بین‌فردی، به‌عنوان نوعی تعامل که در آن اشخاص تمایلات، دیدگاه‌ها و عقاید متضادی را بیان می‌کنند، تعریف می‌شود که بعضی محققان آن را رخدادی عادی در زندگی زناشویی می‌دانند. تعارض همیشه منفی نیست، بلکه روشی که زوج‌ها برای مدیریت تعارض خود به کار می‌برند، ممکن است بر رابطه تأثیر منفی داشته باشد. زوجینی که می‌توانند تعارضات موجود در رابطه را با به‌کارگیری روش‌های مثبت و استفادة کمتر از تعاملات منفی مدیریت کنند، فضایی ایجاد می‌کنند که در آن فرصت بیشتری برای خود افشایی و توافق در مورد مشکلات خانواده وجود خواهد داشت.

خواندن کتاب زوج درمانی در طلاق عاطفی و تعارضات زناشویی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر در زندگی زناشویی خود دچار مشکل شده‌اید و به دنبال بهبود روابط خود با همسرتان هستید، مطالعۀ این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب زوج درمانی در طلاق عاطفی و تعارضات زناشویی

«تعریف طلاق عاطفی

طلاق خاموش، طلاق روانی و یا همان طلاق عاطفی واژه‌ای است که در زندگی مدرن امروز بسیار به گوش می‌رسد. درست آن گونه که گاهی فکر می‌کنیم تمامی زیبایی زندگی مشترک در روزهای اول آن خلاصه شده است. یعنی گاه ممکن است که چنین تصور شود که درست تا وقتی که هر دو طرف برای هم تازگی دارند و به نحوی درصدد جلب حمایت هم هستند، زندگی رضایت‌بخش است، اما با گذشت زمان تا حدی سایه انداختن سختی‌ها و مشکلات بر زندگی بی‌تفاوتی و عدم رونق و بی روحی بر زندگی حاکم می‌شود و آن وقت است که طلاق عاطفی صورت می‌گیرد. طلاق عاطفی یا همان طلاق خاموش نوعی از جدایی است که در آن زن و شوهر اگرچه باهم زیر یک سقف زندگی می‌کنند، اما هیچ مهر و محبت و عاطفه بین آنها حاکم نیست، در این نوع طلاق تنها چیزی که زوجین را به هم متصل می‌کند، عمدتاً همان قراردادی است که در ابتدای زندگی آن را پذیرفته‌اند. قراردادی که معمولاً دو طرف در زمان امضای بندبند موارد آن مهر و محبتی را در دل احساس کرده‌اند، اما پس از گذشت سال‌ها، اکنون این رابطۀ شیرین و گرم به سردی و خاموشی گرائیده است. در طلاق عاطفی، همسران زیر یک سقف زندگی می‌کنند، درحالی‌که ارتباطات بین آنها کاملاً قطع شده یا بدون میل و رضایت است. از سویی کیفیت روابط درون خانواده، نقش بسزایی در شکل‌گیری نگرش‌ها و بازخوردهای اجتماعی، آمادگی و توسعۀ مهارت‌های اجتماعی اعضای خانواده دارد، و پایه و اساس روابط درون خانواده بر محور رابطۀ زن و شوهر استوار است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۹۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۶۹۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۰,۰۰۰
۵۰%
تومان