دانلود و خرید کتاب راهکارهای درمان روانشناختی برای مادران دارای کودکان مبتلا به سرطان آزاده سیف حسینی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهکارهای درمان روانشناختی برای مادران دارای کودکان مبتلا به سرطان اثر آزاده سیف حسینی

کتاب راهکارهای درمان روانشناختی برای مادران دارای کودکان مبتلا به سرطان

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب راهکارهای درمان روانشناختی برای مادران دارای کودکان مبتلا به سرطان

کتاب راهکارهای درمان روانشناختی برای مادران دارای کودکان مبتلا به سرطان: بر اساس اضطراب مرگ، معنای زندگی و تاب‌آوری نوشتۀ آزاده سیف حسینی از انتشارات پادینا است.

درباره کتاب راهکارهای درمان روانشناختی برای مادران دارای کودکان مبتلا به سرطان

سرطان یکی از مسائل مهم و اصلی بهداشت و درمان در جهان است. سرطان و تشخیص آن بزرگ‌ترین تجربۀ استرس برای کودک و خانواده او محسوب می‌شود. علی‌رغم پیشرفت‌های عمده در زمینۀ درمان سرطان دوران کودکی، اما همچنان پیش‌آگهی، امید به زندگی و کیفیت زندگی این کودکان نامشخص است و می‌توان این عوامل را از عمده‌ترین دلایل بروز استرس در والدین ذکر نمود. تشخیص و درمان سرطان در کودک تنش روانی ایجاد می‌کند که اغلب اثر منفی بر سلامت والدین دارد. واکنش‌های روانی از قبیل اضطراب، افسردگی، انکار، عصبانیت، کاهش اعتمادبه‌نفس در والدین مشاهده می‌شود که به دلیل ترس از عود بیماری و آیندۀ کودک است.

والدین به‌عنوان مهم‌ترین افراد در سیستم حمایتی کودک می‌توانند تنش و اضطراب را به کودک منتقل نمایند. آن‌ها اغلب به دلیل عدم آگاهی از علت و نحوه انجام روش‌های درمانی و مراقبتی، پیامدهای اقتصادی ناشی از بیماری فرزند، رنج تحمیل شده بر فرزند در طول بیماری، جدایی از کودک، عدم آگاهی از آیندۀ بیماری و مراقبت‌های طولانی‌مدت و واکنش‌های جامعه در مقابل بیماری کودک رنج می‌برند و این مسائل می‌تواند منجر به استرس و مشکلات روانی - اجتماعی و در نتیجه کاهش سلامت عمومی در هر یک از والدین شود.

خواندن کتاب راهکارهای درمان روانشناختی برای مادران دارای کودکان مبتلا به سرطان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب راهکارهای درمان روانشناختی برای مادران دارای کودکان مبتلا به سرطان را به مددکاران اجتماعی، والدین، و همه کسانی که با مسئلۀ کودکان سرطانی مواجه هستند، توصیه می‌شود.

بخشی از کتاب راهکارهای درمان روانشناختی برای مادران دارای کودکان مبتلا به سرطان

«تاریخچه علمی سرطان‌شناسی:

آگاهان و متخصصین می‌دانند که علم انکولوژی یا سرطان‌شناسی از دیرباز موردتوجه متخصصین و دانشمندان علم پزشکی قرار داشته است. مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد از ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح شرحی دربارۀ تومورهای بدن نوشته شده است. اولین پزشکی که کلمۀ کانسر را برای تومورها به کار برد بقراط بود که حدود ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح می‌زیست.

ابوعلی سینا، پزشک و فیلسوف بزرگ ایرانی، در کتاب قانون خویش سرطان را تعریف علمی کرده است. امروز می‌دانیم که سرطان بیماری شایعی است و همه دستگاه‌های حیاتی بدن را مبتلا می‌کند و دومین علت مرگ‌ومیر در جهان است. امروزه با وجود این که تعدادی از عوامل ایجادکننده سرطان‌ها شناخته شده‌اند (مانند سن، استعداد به ابتلا، ارث، تغذیه، محیط‌زیست و ویروس‌ها) ولی هنوز عامل واحدی به‌عنوان ایجادکنندۀ قطعی سرطان شناسایی نشده است. در این راستا به‌موازات پیشرفت دانش پزشکی در زمینۀ روش‌های مشخص در مراحل اولیه بیماری، استفاده از تجهیزات پیشرفتۀ آزمایشگاهی و تصویربرداری بر پایۀ اصول مهندسی و ابداع روش‌های نوین درمانی برای درمان و ریشه‌کنی سرطان‌ها در چند دهة اخیر نیز در کانون توجه قرار گرفته است و لذا هر روزه شاهد پیشرفت منطقی در کشف داروهای جدید و نتایج درمانی بهتر هستیم.

درمان سرطان‌ها امروزه در سطح مولکولی و سلولی موردنظر است و شناسایی ژن‌های معیوب و ژن‌درمانی وقوع انقلاب جدیدی را در دانش پزشکی نوید می‌دهد. شناخت انواع سرطان، علایم ایجادکننده، علایم هشداردهنده و راه‌های مبارزه با ابتلا به آن امروزه برای همۀ افراد جامعه لازم است. باید به‌جای آن که با خوف و وحشت با نام بیماری و یا علائم آن برخورد کنیم درصدد افزایش آگاهی‌های خود برآییم و به دیگران نیز آموزش دهیم که سرطان یک بیماری غیرقابل‌درمان نیست، بلکه تشخیص به‌موقع درمان موفق و نجات زندگی را به دنبال دارد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان