دانلود و خرید کتاب مهندسی فرهنگی کشور مهدی ناظمی اردکانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مهندسی فرهنگی کشور اثر مهدی  ناظمی اردکانی

کتاب مهندسی فرهنگی کشور

انتشارات:ساقی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مهندسی فرهنگی کشور

کتاب مهندسی فرهنگی کشور نوشتهٔ مهدی ناظمی اردکانی را نشر ساقی منتشر کرده است. این کتاب به توضیح و تبیین مفهوم مهندسی فرهنگی و روش‌های اجرای اصول آن در کشور می‌پردازد.

درباره کتاب مهندسی فرهنگی کشور

فرهنگ یکی از عوامل هویت‌ساز در هر جامعه و در واقع روح و معنایی است که باید در تمام اجزا و ارکان آن جامعه موجود باشد تا هدف و جهت برنامه‌ریزی‌های آن کشور را مشخص کرده، مجموعهٔ سازمان‌ها و نهادهای آن را در راستای برنامه‌ای مدون و مشخص پیش برد؛ به‌ همین دلیل لازم است تا برنامه‌ریزی‌ها و مدیریت فرهنگی با درایت و ملاحظه و دوراندیشی صورت گیرد تا در بلندمدت تمامی نهادهای خرد و کلان یک جامعه را بر مبنای اهداف و ارزش‌ها و برنامه‌های آن کشور سوق داده، سطح رضایت از زندگی را در بین شهروندان افزایش دهد. کتاب مهندسی فرهنگی کشور به‌ قلم مهدی ناظمی اردکانی تلاش کرده تا در ۹ فصل به تشریح و تبیین مفهوم مدیریت فرهنگی و راه‌های افزایش بهره‌وری آن با نگاهی به عملکرد نهادهای تصمیم‌گیر و نقش‌آفرین فرهنگی ایران بپردازد.

خواندن کتاب مهندسی فرهنگی کشور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مدیران فرهنگی، دانشجویان و محققان رشته‌های جامعه‌شناسی و مردم‌شناسی و نیز فعالان و کنشگران فرهنگی از مطالعهٔ این کتاب سود خواهند برد.

بخشی از کتاب مهندسی فرهنگی کشور

«مهندسی فرهنگ مقدم بر مهندسی فرهنگی است. رابطهٔ مهندسی و فرهنگ رابطهٔ مضاف و مضاف‌الیه است. در حالی که در مهندسی فرهنگی رابطهٔ مهندسی و فرهنگی، صفت و موصوف می‌باشد. بنابراین وقتی می‌خواهید که صفت مهندسی، «فرهنگی» باشد، نخست باید این صفت به‌خوبی روشن و مشخص باشد. این «صفت» همان رویکردی است که باید در مهندسی اعمال گردد. مفهوم مهندسی این است که باید اجزای یک سیستم به‌درستی در جای خود قرار گیرند. ابعاد و کیفیت آن‌ها به‌گونه‌ای تعیین گردد که کل سیستم به‌صورت یک واحد منسجم بوده و بتواند نقش خود را به‌خوبی ایفا کند. چه این سیستم، یک سیستم مکانیکی و ایستا، مثل ساختمان و ماشین‌آلات و یک دستگاه رایانه یا ربات باشد و چه این سیستم یک سیستم بیولوژیک و زنده و به‌خصوص یک سیستم اجتماعی کاملاً پویا باشد. مهندسی سیستم، طراحی، نوسازی، بازسازی و مهندسی مجدد یک سیستم است. مفهوم مهندسی سیستم تحول و تکامل‌بخشی سیستم‌ها را در‌بر‌می‌گیرد. فرهنگ نیز خود یک سیستم است و دارای لایه‌هایی است که هر یک از این لایه‌ها نیز دارای اجزای متعددند. مهندسی فرهنگ بدین معنا خواهد بود که هر یک از این اجزا دارای استحکام لازم بوده و در جای خود قرار گیرند تا مجموعهٔ اجزا دارای انسجام و قدرت لازم گردد. فرهنگ مهندسی‌شده فرهنگی است که نمادهای آن بر ارزش‌ها و ارزش‌ها بر مفروضات استوار بوده و همهٔ اجزای فرهنگ در تعامل مؤثر با یکدیگر باشند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان