دانلود و خرید کتاب آینده نگاری شرکتی مبتنی بر مدیریت ارزش منصوره اسماعیلی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آینده نگاری شرکتی مبتنی بر مدیریت ارزش اثر منصوره اسماعیلی

کتاب آینده نگاری شرکتی مبتنی بر مدیریت ارزش

معرفی کتاب آینده نگاری شرکتی مبتنی بر مدیریت ارزش

کتاب آینده نگاری شرکتی مبتنی بر مدیریت ارزش نوشتۀ منصوره اسماعیلی و محمدحسن موحدی است و انتشارات نمای علم آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب آینده نگاری شرکتی مبتنی بر مدیریت ارزش

در عصر امروز کشورهای مختلف براساس موقعیت و امکاناتی که دارند، مانند وضعیتشان به لحاظ بهره‌مندی از دانش فنی، مواد اولیه و منابع نفت و گاز ارزان، در حوزه‌های مشخصی از پتروشیمی مانند تولید مواد پایه، محصولات نهایی و یا صنایع تکمیلی و تبدیلی سرمایه‌گذاری می‌کنند. در این حوزه از صنعت نیز مانند  دیگر حوزه‌های آن، کشورهای توسعه‌یافته به‌خاطر توانمندی‌های مدیریتی و فناورانه، تولید محصولات نهایی با ارزش افزوده بالا را برگزیده‌اند و تولید مواد پایه با ارزش افزوده کمتر را روی دوش کشورهای درحال‌توسعه گذاشته‌اند. این رویکرد در کشورهای توسعه‌یافته و صنعتی‌شده که منابع گازی ندارند، بیشتر به چشم می‌خورد، این کشورها با اعمال تجدید نظر در برنامه تولیدشان، تولید محصولات معمولی و پایه را متوقف کرده و تولید فرآورده‌های نهایی با ارزش افزوده بالاتر را در صدر فعالیت‌های صنعتی خود گذاشته‌اند. به همین دلیل برنامه‌های حمایتی گسترده‌ای برای صنایع تبدیلی و تکمیلی اجرا می‌کنند. از جملۀ این کشورها می‌توان ژاپن و کره جنوبی را نام برد که با وجود بی‌بهره‌بودن از منابع اولیۀ انرژی مانند نفت و گاز (تا ۹۰ درصد از انرژی اولیۀ این ۲ کشور از واردات تأمین می‌شود.) . به جهت رشد قابل توجه و توانمندی در صنعت پتروشیمی، از برتری‌های فناورانه و فناوری‌های مدرن خود، به‌عنوان موتور محرکۀ بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی استفاده می‌‌کنند و از افزایش بهره‌وری سرمایه‌گذاری‌های خارجی بر پایۀ انتقال تکنولوژی در چارچوب تحلیل‌‌های این بخش از صنعت استفاده کرده‌اند. آمیزه‌ای از آینده‌نگاری درست با مدیریت نوآوری کلید موفقیت در اقتصاد آینده‌نگر به‌شمار می‌آید. با نظر به این مسئله و باتوجه‌به اهمیت این صنعت، در کتاب آینده‌نگاری شرکتی مبتنی بر مدیریت ارزش، آینده‌ای مطلوب با لحاظ‌کردن آینده‌نگاری شرکتی ترسیم شده است. این کتاب ۵ فصل دارد که عبارت‌اند از: فصل اول آشنایی با مبانی آینده‌پژوهی؛ آینده‌پژوهی و آینده‌نگاری، فصل دوم آشنایی با مفاهیم آینده‌نگاری راهبردی، آینده‌نگاری مشارکتی و مدیریت ارزش 

فصل سوم: توسعه آینده‌بنیان و آینده‌نگاری شرکتی فصل چهارم: صنعت پتروشیمی و آینده نگاری شرکتی 

فصل پنجم: مدلی کاربردی جهت دستیابی به آینده‌ای مطلوب.

خواندن کتاب آینده نگاری شرکتی مبتنی بر مدیریت ارزش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر صاحب شرکت هستید و می‌خواهید با نگاهی به آیندۀ مدیریت بهتر و کسب‌وکار موفق‌تری داشته باشید این کتاب را بخوانید.

بخشی از کتاب آینده نگاری شرکتی مبتنی بر مدیریت ارزش

«ضرورت آینده‌ پژوهی 

بسیاری از حوادث و رویدادهای آینده قابل پیش بینی و انقیاد هستند. دخالت انسان در این روند موجبات تغییر و تحولات مطلوب را ایجاد خواهد کرد. اما در اغلب موارد اشتغال به زمان حال و تلاش در جهت رفع مشکلات موجود، مانع از آن می‌شود که مدیران و تصمیم گیرندگان به آینده بی اندیشند؛ حال آن که مشکلات کنونی ناشی از عدم شناخت آینده‌ای بوده است که اینک "زمان حال " نامیده می‌شود. به بیان روشن‌ تر، بحران‌ها و مشکلات کنونی، موجه‌ترین دلیل برای اندیشیدن درباره‌ی آینده است. ناگفته پیداست که بحران‌های امروز نتیجه‌ی قهری نپرداختن به موانع و مشکلات، قبل از بروز آنها به شکل بحران است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

حجم

۳٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
۳۰,۰۰۰
۵۰%
تومان