دانلود و خرید کتاب درمان شناختی - رفتاری کودک ریچل دیویدسون میلر ترجمه زهره اعتمادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب درمان شناختی - رفتاری کودک اثر ریچل دیویدسون میلر

کتاب درمان شناختی - رفتاری کودک

معرفی کتاب درمان شناختی - رفتاری کودک

کتاب درمان شناختی - رفتاری کودک؛ مناسب درمانگران، مربیان و والدین نوشتۀ ریچل دیویدسون میلر و ترجمۀ زهره اعتمادی و فاطمه خادمیان و ویراستاری علی رهبری نصر است. این کتاب را انتشارات آپریس منتشر کرده است.

درباره کتاب درمان شناختی - رفتاری کودک

شاید تصور این که کودکان هم دچار اضطراب، استرس، افسردگی یا خشم می‌شوند برای ما دشوار باشد؛ اما گاهی علی‌رغم همه تلاش‌های والدین برای ایجاد احساس امنیت در آنها باز هم چنین مسائلی برایشان ایجاد می‌گردد و موجب رنج و ناراحتی آن‌ها می‌شود معمولاً بدرفتاری‌های کودکان حاکی از وجود چنین هیجاناتی در آن‌ها است.

درمان شناختی رفتاری نوعی درمان مؤثر برای کمک به کودکان، نوجوانان و بزرگسالان است که با درنظرگرفتن اهداف درمانی مشخص و روش‌ها و ابزارهای معتبر به افراد در هر سنی برای غلبه بر چالش‌های فکری، رفتاری و هیجانی کمک می‌کند. برخلاف سایر روش‌های روان‌درمانی درمان شناختی - رفتاری بر درک افکار، هیجانات و رفتارها تمرکز می‌کند و کودکان بهتر می‌توانند عوامل محرک در بروز مشکلات خود و تأثیر آن‌ها بر رفتارها و افکار خود را شناسایی کنند.

والدین نقش مهمی در اثربخشی درمان شناختی - رفتاری کودکان دارند. آنها با حمایت از فرزندان در اجرای تمرینات و آموزش مهارت‌ها در دستیابی به کنترل هیجانات و افکار و اصلاح رفتارهایشان نقش بسیار مؤثری دارند. کودکان با حمایت و تشویق والدین و درمانگر می‌توانند راه‌های غلبه بر هیجانات شدید و مواجهه با آن‌ها را بیاموزند.

این کتاب اطلاعات لازم برای درک بهتر مشکلات کودکان، ارزیابی شناختی - رفتاری آن‌ها و نحوه تعیین اهداف درمانی مناسب را به شما آموزش می‌دهد. با استفاده از مطالب این کتاب می‌توانید مشکلات رفتاری کودکان در منزل یا مدرسه را تشخیص و واکنش‌های مناسبی به این رفتارها نشان دهید. در پایان هر فصل تعدادی تمرین برای یادگیری بیشتر بیان شده است که به بهبود عزت‌نفس و موفقیت کودکان کمک می‌کند.

خواندن کتاب درمان شناختی - رفتاری کودک را به چه کسانی پیشنهاد می‌‌کنیم

کتاب درمان شناختی - رفتاری کودک: مناسب درمانگران، مربیان و والدین برای تمامی کسانی که در حوزۀ کودکان و نوجوانان مشغول فعالیت هستند مناسب و کاربردی است.

بخشی از کتاب درمان شناختی - رفتاری کودک

«برای کمک مؤثر به کودک باید به مسائل مختلفی توجه داشت. اجرای تکنیک‌های درمان شناختی - رفتاری چندان وقت‌گیر نیستند و پس از شناسایی مشکلات اصلی کودک می‌توان با استفاده از این روش به تعیین اهداف درمانی و برنامه‌ریزی عملی مناسب برای غلبه بر مشکلات پرداخت.

تعیین مشکلات کودک

در روش شناختی - رفتاری با استفاده از ارزیابی‌های اولیه که شامل سؤالاتی در زمینه شرایط زندگی تحصیلی و اجتماعی مؤثر بر کودک است مشکلات اصلی او مشخص می‌شوند این سؤالات به‌ظاهر ساده در تعیین مشکلات عمده کودک و دستیابی به سرنخ‌های مهم و آسیب را بسیار مؤثر هستند.

ارزیابی کلامی

درمانگر ابتدا با کودک یا والدین گفتگو می‌کند و با استفاده از سؤالات مناسب سعی در کشف مشکلات آنها دارد. درمانگران برای گفتگو با کودک از بازی یا نقاشی نیز استفاده می‌کنند. ارزیابی اولیه معمولاً در مورد مسائل زیر است:

افکار درونی کودک

عادت‌های رفتاری

احساسی که کودک در مورد خود و اطرافیان دارد و دیدگاه خاص وی در مورد جهان پیرامون

تاریخچه شروع مشکل

شدت و وخامت مشکل هنگام شروع

وقتی کودک همکاری خوبی با درمانگر داشته باشد سایر مراحل درمان نیز به‌تدریج اجرا خواهند شد.

اجرای آزمون

آزمون‌های مختلفی برای کشف مشکلات اساسی کودکان وجود دارد که هر کدام بر موارد خاصی تمرکز می. کنند در آزمون‌ها معمولاً موارد زیر مورد بررسی قرار می‌گیرد:

سلامت کلی

مهارت‌های حرکتی

مهارت خواندن و نوشتن

سطح یادگیری (متناسب با سن کودک شمارش اعداد، تشخیص حروف الفبا)

مهارت‌های اجتماعی

روابط خانوادگی

هیجانات و درک عواطف

این آزمون‌ها باید در آرامش و بدون فشار و ناراحتی اجرا شوند تا کودک به آنها پاسخ دهد.

پرسش‌نامه مربوط به والدین یا پرستار کودک

درمانگر به والدین نیز پرسش‌نامه‌ای ارائه می‌دهد که پاسخ به آن می‌تواند به ارزیابی مناسب‌تر از شرایط کودک و خانواده کمک کند گرچه ممکن است این پرسش‌نامه‌ها کمی طولانی باشند؛ اما در تشخیص، افکار هیجانات و رفتارهای کودک و مشخص‌کردن اهداف کلی درمان و نگرانی‌های اصلی والدین بسیار مؤثر هستند. در ارزیابی مربوط به والدین موارد زیر پیگیری می‌شود:

تشخیص نگرانی‌ها و درگیری‌های والدین با کودک

تعیین رابطه بین مشکلات کودک و عوامل محیطی (مثل قوانین سخت‌گیرانه)

ارتباط، هیجانات افکار و رفتارهای کودک با شرایط خاص

تأثیر، افراد مکان‌ها و عوامل محیطی خاص در بروز مشکلات کودک»

نظرات کاربران

Shima Ghanbarzadeh
۱۴۰۲/۰۸/۰۸

کتاب به صورت کلی به موضوعات مرتبط پرداخته و درمان های مکمل رو ذکر کرده.اگر جزئی تر و تکنیک های کاربردی تری داشت شاید مناسب تر بود.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۸۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

حجم

۵۸۹٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۲ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
۲۰,۰۰۰
۵۰%
تومان