دانلود و خرید کتاب برای زندگی بنویس جولیا کامرون ترجمه زهرا صفرپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب برای زندگی بنویس اثر جولیا کامرون

کتاب برای زندگی بنویس

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۱۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب برای زندگی بنویس

کتاب الکترونیکی «برای زندگی بنویس» نوشتهٔ جولیا کامرون با ترجمهٔ زهرا صفرپور در مؤسسهٔ انتشارات فلسفه چاپ شده است. این کتاب دربارهٔ ابزار خلاقانه برای هر نویسنده و برنامهٔ راه هنرمند در ۶ هفته است.

درباره کتاب برای زندگی بنویس

برای زندگی بنویس هم برای نویسندگان باتجربه هم افرادی که برای اولین بار می‌خواهند نویسندگی را تجربه کنند، کارآمد خواهد بود. کتاب با زبانی ساده و با متنی روان مخاطب را در مسیر نوشتن متنی که می‌خواهد نگارش آن را آغاز کند همراهی می‌کند. فارغ از اینکه انتخاب شما برای نوشتن، یک کتاب باشد یا یک نمایشنامه یا هرچیز دیگری، از ابتدا تا انتهای نوشتن آن می‌توانید از یاری نویسندهٔ کتابِ برای زندگی بنویس بهره‌مند شوید و با تمرکز بر نکاتی که در کتاب مطرح می‌شود، کیفیت متن خود را ارتقا دهید.

کتاب برای زندگی بنویس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به دوستداران نویسندگی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب برای زندگی بنویس

«دوستم جنیفر ناله می‌کرد: «ما خیلی دور از هم زندگی می‌کنیم.» کارت‌هایی را که برایش فرستادم با دقت انتخاب کردم: تصاویری از نیومکزیکو تافلوریدا، عکسی از کلیسای جامع‌مان، از یک رشته فلفل قرمز بند شده و یک گل کاکتوس در حال شکوفه‌دادن. جنیفر از عکس‌ها و یادداشت‌های مختصر و کوتاه که پشت کارت‌ها می‌نویسم بسیار خوشحال می‌شود. او دیگر از جدایی ما شاکی نیست زیرا هیچ گفتگوی تلفنی نمی‌تواند به اندازهٔ تصاویر وکلماتی که به رشتهٔ تحریر درآمده‌اند روح او را تسکین دهد.

پشت میز ناهارخوری‌ام نشسته‌ام و یادداشت‌هایم را می‌نویسم. بسیار مشتاقم که با دقتی زیاد بنویسم. کارتی با گل‌های رز برای لورا، گزارشی از گل‌های رز من به لورا می‌دهد. کارتی که یک جغد را نشان می‌دهد، از من به مربی شاعرم جولیانا مک کارتی، این پیام را می‌رساند که تا چه اندازه قدردان فرزانگی و خرد او هستم. دخترم دومنیکا که عاشق اسب است، کارتی از اسب‌های پونی و یادداشتی دریافت کرد که پیشرفت او را در تربیت اسب نشان می داد. هر یادداشت بیان‌گر آن است که دریافت کنندگان این پیام‌ها گرامی هستند ومن برای نوشتن به آن‌ها وقت گذاشته‌ام.در فضای بیرونی یک کافه، از نوشیدن چای لاته سویا لذت می‌برم. به همکارم اما لایولی می‌نویسم که می‌دانم برای او یک فنجان کاپوچینوی رؤیایی در اولویت همه چیز است.

سه روز بعد لورا گزارش می‌دهد کارت شما را دریافت کردم. کارت او گل‌های رز پرتقال قد بلندی را نمایش می‌دهند که مانند خود لورا هستند. او ادامه می‌دهد: «زیبا بود.» دوباره پشت میز ناهارخوری‌ام می‌نشینم و کارت گل‌های دلفینیوم برایش می‌فرستم. یادم می‌آید که رنگ آبی را دوست دارد.

کارت‌های ما می‌گویند: «تو محبوب هستی» و دیدن، همان باور کردن است. ما یادداشت‌های دست‌نوشتهٔ خود را مثل گنج نگاه می‌داریم.

دخترم می‌گوید که کارت‌هایش را روی ریسمانی می‌بندد و قفسهٔ کتاب‌هایش را تزئین می‌کند. او اضافه می‌کند: «آن‌ها خیلی شاد هستند».

و البته که هنر نویسندگی فرح‌بخش است و به شدت خلق‌وخو را تغییر می‌دهد. با قرار دادن قلم در صفحه، ما زندگی خود را گرامی می‌داریم. ما مهم هستیم و نوشته‌های ما این موضوع را اعلام می‌کنند. با صرف زمان و تلاش برای توصیف حالت‌های‌مان، درمی‌یابیم که حال‌مان بهتر می‌شود. با تمرکز بر این موضوع، بخش مضطرب خود را که مدام از ما می‌پرسد «پس من چه؟» تسکین می‌دهیم. دیگر یتیم نیستیم، ما محبوب هستیم و با نوشتن به دوستانمان می‌گوییم که آن‌ها هم محبوب هستند. نوشتن از حقایقی که بین ما جریان دارد و فاصله‌های متعارفی که با زندگی مدرن کاهش یافته است. ما این فاصله‌ها را با نیت خیر خود کم می‌کنیم.»

نظرات کاربران

Sara peivandy
۱۴۰۲/۰۴/۱۷

درود بی‌کران این کتاب فوق العاده‌ای هست همه ما یک نویسنده درون داریم حتی اگر شغل و زندگی ما از نوشتن فاصله داشته باشه. برای خود نوشتن بهترین نوع نوشتن هست.

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۹)
«خدای عزیز، لطفاً به من ایده بده.»
کاربر ۲۰۷۲۵۴۰
من یک نویسنده هستم شاید به این دلیل که اهل صحبت نیستم. گوندولین بروکس
Ghazaleh
من منتظر حال خوب نمی‌مانم. اگر این کار را بکنید هیچ کاری را به اتمام نمی‌رسانید. ذهن شما باید بداند که همیشه آمادهٔ کار باشد. پرل اس. باک
Houshyaran
کمال‌گرایی دشمن هنر است.
Houshyaran
هیچ چیز آن‌قدر کوچک نیست که نتوان آن را توصیف کرد
Ghazaleh
کیمیاگران واقعی سرب را به طلا تبدیل نمی‌کنند. آن‌ها جهان را به کلمات تبدیل می‌کنند. ویلیام اچ. گاس
Houshyaran
نوشتن دعا کردن است.
کاربر ۲۰۷۲۵۴۰
نوشتن، زمانی تازه می‌ماند که به دنبال الهام از بالا باشید و نه بازار.
Houshyaran
جریان ایده‌های خلاقانه همیشه درست زیر سطح زندگی روزمره جریان دارد.
Houshyaran
به یاد داشته باشید که آب و هوا را در کتاب لعنتی خود ذکر کنید. آب و هوا بسیار مهم است. ارنست همینگوی
کاربر ۲۰۷۲۵۴۰

حجم

۱۸۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۴ صفحه

حجم

۱۸۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۳۴ صفحه

قیمت:
۴۳,۰۰۰
تومان