دانلود و خرید کتاب ابزارهای خلاقانه تدریس یاسین زارعی منوجان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب ابزارهای خلاقانه تدریس

کتاب ابزارهای خلاقانه تدریس نوشتۀ یاسین زارعی منوجان و امیرحسین شاه نعمت‌اللهی و عیسی ناروئی و یحیی زمانخانی در انتشارات نوروزی به چاپ رسیده است. این کتاب بر روش‌ها و ابزارهای نوین تدریس تمرکز دارد و میزان تأثیر آن‌ها را در پرورش خلاقیت دانش‌آموزان بررسی کرده است.

درباره کتاب ابزارهای خلاقانه تدریس

تدریس بخشی از آموزش و پرورش است که با برنامه‌ریزی‌هایی، یادگیری موضوعات را به‌واسطۀ آموزگار رقم می‌زند. در دهه‌های اخیر، روش‌های جدیدی برای تدریس پدید آمده است که کارایی و بازدهی بسیار بیشتری در پرورش اندیشیدن و روحیۀ دانش‌آموز در مقایسه با روش‌های سنتی تدریس داشته‌اند. روش‌های نوینی چون یادگیری تفکر به‌شیوۀ استقرایی، دریافت مفهوم، الگوی استقرایی کلمه-تصویر، بدیعه‌پردازی، تدریس غیرمستقیم و... . کتاب ابزارهای خلاقانه تدریس به این روش‌ها و ابزارها و میزان تأثیرشان در پرورش خلاقیت و بهبود روحیۀ دانش‌آموزان پرداخته است.

فصل اول کتاب ابزارهای خلاقانه تدریس توضیح کلیاتی دربارۀ تدریس مؤثر، توضیح مفاهیم، روش‌های نوین تدریس، تعریف خلاقیت و نیز توضیح وظیفۀ معلم است. فصل دوم با عنوان معلم خلاق، به توضیح ویژگی‌های معلم خلاق، گام‌های رسیدن به معلمی خلاق، موانع خلاقیت و نقش معلم در پرورش آن پرداخته است. فصل سوم ابزارهای ایجاد خلاقیت و اثرات آن نام دارد. در این فصل، روش‌های ایجاد تفکر خلاق، عوامل مؤثر در رشد خلاقیت و الگوهای پرورش آن، زمینه‌های شکوفایی خلاقیت و تأثیر هنر، ورزش و کتابخوانی در پرورش آن بررسی شده‌اند.

خواندن کتاب ابزارهای خلاقانه تدریس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های مرتبط با آموزش و پرورش پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ابزارهای خلاقانه تدریس

«اگر هدف تدریس شکل دادن دانش بدون استدلال و تفکر باشد این نوع تدریس را القاء میگویند. اگر تدریس از روی استدلال و منطق و تفکر باشد به این نوع تدریس آموزش میگویند. اگر تدریس در شکل داند مهارتها و نگرشها ازروی استدلال و منطق باشد در این صورت تدریس از نوع تربیت است. بنابراین تدریس باید بر آموزش و تربیت تاکید کند که نتیجه آن رشد تفکر منطقی در فراگیران خواهد بود. تعریف و تحقیق در مورد تدریس باعث می شود که ماهیت تدریس بهتر شناخته شود. با شناخت ماهیت تدریس ما می توانیم نقاط ضعف تدریس خودمان را بهتر شناسایی نموده و آنها را برطرف کنیم، علاوه بر این تحقیقات در زمینه تدریس به محققان کمک میکند تا از یافته های جدید در امر تدریس استفاده کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۲۶ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان