دانلود و خرید کتاب بررسی حقوق شهروندی ساسان علی رمجی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بررسی حقوق شهروندی اثر ساسان علی رمجی

کتاب بررسی حقوق شهروندی

معرفی کتاب بررسی حقوق شهروندی

کتاب بررسی حقوق شهروندی نوشتهٔ ساسان علی رمجی است. انتشارات زمزمه جاوید این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب بررسی حقوق شهروندی

کتاب بررسی حقوق شهروندی ابتدا شما را با مفهوم شهروند و حقوق شهروندی آشنا می‌کند و سپس از حقوق شهروندی و منشور مدینه، ایدهٔ حقوق شهروندی، منابع حقوق شهروندی، حقوق شهروندی برای افراد مختلف، حقوق مدنی و سیاسی و اقتصادی و اجتماعی و... سخن گفته است. این کتاب در فصل دوم به تعریف و تاریخچهٔ حقوق شهروندی در جهان و ایران پرداخته و از شهروندی و مهارت‌های زندگی، حیطه‌ها و ابعاد شهروندی، الگوهای اصلی شهروندی و انواع آن و... سخن گفته است. ساسان علی رمجی، عنوان فصل‌های بعد را «نقش مدیریت شهری در ایفای حقوق شهروندی»، «مدیریت حقوق شهری»، «رابطهٔ حقوق شهروندی و مدیریت شهری»، «رابطهٔ مدل‌های حکومت محلی و تأثیر آن بر حقوق شهروندی»، «قانون اساسی ایران و حقوق شهروندی»، «منشور حقوق شهروندی جمهوری اسلامی ایران»، «حقوق شهروندی از نگاه قرآن» و «حقوق شهروندی در ادبیات فارسی» تعیین کرده و در ادامه به موضوعاتی مانند حقوق شهروندی در سایر ادیان، جایگاه زنان در حقوق شهروندی، حقوق شهروندی کودکان در جهان و ایران، روایات و احادیث در ارتباط حقوق مردم و شهروندان و... پرداخته است. این کتاب ۱۷ فصل دارد.

خواندن کتاب بررسی حقوق شهروندی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد حقوق شهروندی از منظرهای گوناگون پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بررسی حقوق شهروندی

«حقوق شهروندی عبارت است از برخورداری افراد یک جامعه از کلیه‌ی حقوق فردی و اجتماعی. حقوق شهروندی آمیخته‌ای از وظایف و مسئولیت‌های افراد در قبال یکدیگر، شهر و دولت می‌باشد. به مجموعه‌ی این حقوق و مسئولیت ها "حقوق شهروندی" اطلاق می‌شود.

به عبارت دیگر «حقوق شهروندی» مجموعه حقوقی است برای اتباع کشور در رابطه با مؤسسات عمومی مانند: حقوق اساسی، حق استخدام شدن، حق انتخاب کردن و انتخاب شدن، حق گواهی دادن در مراجع رسمی، حق داوری و مصدق واقع شدن؛ بنابراین واژه مذکور از حقوق سیاسی است.

در کشور ما مسلمان بودن شرط برخورداری از حقوق شهروندی نیست. در واقع حق شهروندی به اعتبار تابعیت برقرار می‌شود. بنابراین این تعریف واقعیت است که «حقوق شهروندی» یک مفهوم نسبتاً وسیعی است که شامل حقوق سیاسی و غیرسیاسی (حقوق مدنی و بهره مندی‌های فردی و اجتماعی که دارای صبغه سیاسی نیستند) می‌باشد. از این رو می‌توان گفت که «حقوق شهروندی» شامل هر سه نسل حقوق بشری که در سطح دکترین مطرح شده‌اند می‌باشند. این سه نسل شامل حقوق مدنی و سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و حقوق همبستگی می‌باشند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۷ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۸۷ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان