دانلود و خرید کتاب دختر قفقاز
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دختر قفقاز اثر انتشارات امید فردا

کتاب دختر قفقاز

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب دختر قفقاز

کتاب دختر قفقاز حاصل گردآوری انتشارات امید فردا است. انتشارات امید فردا این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این رمان حاوی سرگذشت واقعی دختر یک نظامی از حزب دمکرات آذربایجان در سال ۱۳۲۵ است.

درباره کتاب دختر قفقاز

کتاب دختر قفقاز رمانی از سرگذشت واقعی دختر یک نظامی از حزب دمکرات آذربایجان در سال ۱۳۲۵ شمسی است. حوادث رمان، مقطعی خاص از تاریخ ایران را در بر گرفته است. هجوم ارتش سرخ به آذربایجان، اعلام استقلال آذربایجان و هرج‌ومرج و منازعات داخلی سال ۱۳۲۴ وقایع اصلی این رمان را شکل می‌دهند. این رمان ایرانی با آشنایی دو شخصیت اصلی به نام‌های «منوچهر» و «غزال» آغاز می‌شود و سپس متناسب با رخدادهای تاریخی است که قصه پیش می‌رود؛ ضمن آنکه «غزال» نام مستعار دختر مرموزی به نام «نادیا» است که حوادث رمان بیشتر پیرامون شخصیت او شکل می‌گیرد.

خواندن کتاب دختر قفقاز را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب دختر قفقاز

«با این که مدتی از رفتن غزال و مادرش از آن کوچه می‌گذشت و در عرض این مدت منوچهر موفق نشده بود غزال را پیدا کرده و حتی برای یکمرتبه هم او را ببیند، معذلک عشق او را فراموش نکرده و لحظه‌ای نمیتوانست، چهره زیبا و اندام موزون آندختر را از یاد ببرد. آن جوان جدی که غیر از وظیفه، سربازی خود در جهان بهیچ چیز علاقه نداشت، چنان نسبت بکار و زندگی بیعلاقه شده بود که همه نزدیکان و همکارانش تعجب می‌کردند. چون روزبروز ضعیف‌تر و رنگ‌پریده‌تر میشد، رؤسای او سستی و اهمالش را حمل بر بیماری و عدم صحت مزاجش می‌کردند و حتی یکمرتبه فرمانده هنگ او را احضار کرده،میخواست یادداشتی بنویسد و او را برای معالجه به بهداری ارتش معرفی کند ولی منوچهر از او تشکر کرده گفت: کسالتی ندارم منوچهر عصرها که خدمتش تمام میشد برخلاف سابق که تمام اوقاتش را در خانه میگذرانید در حاشیه خیابانهای شلوغ و پر رفت و آمد از قبیل خیابان‌های لاله‌زار و اسلامبول و نادری و فردوسی راه میرفت، شاید گم شده خود را پیدا کند. یکشب پس از این که مدتی در حاشیه خیابان اسلامبول راه رفت و کاملاً خسته شد، به سینمای هما رفت. ساعت ده که از سینما برمیگشت، تصمیم گرفت پیاده خیابان فردوسی را تا خیابان شاهرضا طی کند و از آنجا سوار اتوبوس شده، بسرچشمه برود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۶۳ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۶۳ صفحه

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان