دانلود و خرید کتاب نقاشی کنیم تا خشم خود را کنترل کنیم مارج ایتون هیگارد ترجمه محمدعلی میرزابیگی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقاشی کنیم تا خشم خود را کنترل کنیم اثر مارج ایتون هیگارد

کتاب نقاشی کنیم تا خشم خود را کنترل کنیم

معرفی کتاب نقاشی کنیم تا خشم خود را کنترل کنیم

کتاب نقاشی کنیم تا خشم خود را کنترل کنیم نوشتهٔ مارج ایتون هیگارد و ترجمهٔ محمدعلی میرزابیگی و ویراستهٔ پریوش طلایی است و انتشارات نسل نواندیش آن را منتشر کرده است. این کتاب راهنمای عملی والدین و مربیان برای کمک به کودک است.

درباره کتاب نقاشی کنیم تا خشم خود را کنترل کنیم

خشم از عواطفی است که انسان همواره در طول زندگی خود با آن مواجه بوده و در زندگی فردی و اجتماعی او نقشی تعیین‌کننده داشته است. گرچه سرکوب خشم مشکلات بدنی و درونی متعددی را به همراه دارد، ولی ابراز خشم همراه با پرخاشگری کلامی یا بدنی نیز می‌تواند مشکلات مختلف را برای فرد یا دیگران به همراه داشته باشد. از این‌رو، از هدف‌های اصلی کتاب نقاشی کنیم تا خشم خود را کنترل کنیم، ایجاد یا افزایش آگاهی مخاطبان نسبت به خشم، شناخت بهتر و روش‌های مؤثر مدیریت و ابراز مناسب آن است.

مؤلف این هدف‌ها را با بهره‌گیری از زبان و بیان ساده و قابل درک برای مخاطبان، به‌ویژه کودکان، با استفاده از روش هنری دنبال می‌کند. گرچه مؤلف تأکید اصلی خود را بر نقاشی قرار داده، ولی استفاده از دیگر شیوه‌های هنری مانند بیان عواطف و احساسات و تجربیات مرتبط با خشم در قالب خاطره، داستان، اجرای نمایش یا حتی بیان حالت‌های عاطفی خود در قالب شعر نیز می‌تواند روش‌های جذاب و مؤثری در دنبال کردن هدف‌های آموزشی و پرورشی مورد نظر باشد.

کتاب حاضر به کودکان و بزرگسالان کمک می‌کند تا با یکدیگر کار کنند و به کنترل و مدیریت خشم خود بپردازند. کتاب هم‌زمان با آموزش مفاهیم سلامت، برقراری ارتباطات مناسب را هم تشویق می‌کند.

کودکان بیشتر دوست دارند نقاشی کنند، چون اغلب موارد تصاویر ذهنی طبیعی‌تر به ذهنشان خطور می‌کنند تا کلمات. پیشنهاد می‌کنیم یک جعبه مدادشمعی در اختیار کودک قرار دهید تا با آن نقاشی کند. بیشتر کودکان از نقاشی با ماژیک لذت می‌برند، اما مدادشمعی به کودک کمک می‌کند راحت‌تر و ساده‌تر تصاویر مورد نظرش را ترسیم کند. درعین‌حال کودکان بزرگ‌تر ممکن است ترجیح دهند از مدادرنگی استفاده کنند و همراه با تصاویر از کلمات هم استفاده کنند.

بعد از اتمام تمرینات کتاب، کودک را تشویق کنید تا آموزه‌های خود را برای یک بزرگسال دیگر توضیح دهد. این کار موجب مرور مجدد آموزه‌ها و تداوم یادگیری خواهد شد. این کتاب را به عنوان خاطرات کودکی نگه‌دارید.

کتاب را می‌توان به صورت فردی یا گروهی استفاده کرد. فرد راهنما و تسهیل‌کننده باید بزرگسال و حمایت‌کننده بوده و در زمینه پذیرش احساسات و تشویق به ارتباطات، آموزش لازم را دیده باشد.

خواندن کتاب نقاشی کنیم تا خشم خود را کنترل کنیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر برای کودکان سنین شش تا دوازده سال طراحی شده تا تصاویری را که می‌خواهند نقاشی کنند. کودکان کوچک‌تر ممکن است برای درک برخی از کلمات و مفاهیم کتاب به کمک نیاز داشته باشند، اما توضیحات زیاد لازم نیست. آن‌ها را تشویق کنید در مورد آنچه که می‌خواهند ترسیم کنند یا بنویسند خودشان تصمیم بگیرند.

علاوه‌بر اینکه کتاب حاضر می‌تواند مورد استفاده کودکان قرار گیرد، برای والدین، معلمان و مربیان هم مفید خواهد بود. همچنین کتاب می‌تواند برای مشاوران، کارشناسان و کتابداران کودک و دانشجویان رشته‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی مفید واقع شود.

بخشی از کتاب نقاشی کنیم تا خشم خود را کنترل کنیم

«کودکان نیز مانند بزرگسالان از اضطراب و استرس رنج می‌برند. آن‌ها با بحران‌های خانوادگی از قبیل بیماری، فوت بستگان، طلاق، انتقال از محلی به محل دیگر و سایر تغییرات زندگی مواجه هستند. علاوه‌برآن، کودکان با مسائلی چون احساس ارزشمندی یا احساس تعلق دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

بسیاری از آن‌ها مورد آزار و تمسخر قرار می‌گیرند یا تحقیر می‌شوند. آن‌ها برای تطبیق درون خود با شرایط و دستیابی به موفقیت احساس فشار می‌کنند و اغلب برای پذیرش تفاوت‌ها در خود و دیگران، اوقاتی سخت را سپری می‌کنند. با توجه به وقایعی مانند ترور و بلایای طبیعی در سطح جهان و افزودن مشکلات شخصی بزرگسالان به مشکلات آن‌ها، جای تعجب ندارد که کودکان خشمگین و عصبانی شوند.

خشم و عصبانیت می‌تواند بدون اشکال باشد. هر فرد بعضی مواقع عصبانی می‌شود و احساس عصبانیت، مادامی که به شیوه‌های مثبت بیان شود، بدون اِشکال خواهد بود. اما بسیاری از کودکان خشم خود را به صورت انفجاری و مخرب نشان می‌دهند یا با این اندیشه که خشم چیزی غلط یا بد است، احساسات ناشی از آن را درون خود نگه می‌دارند. بعضی از کودکان هنگامی که به آنچه می‌خواهند نمی‌رسند، خشمگین می‌شوند. بعضی دیگر رفتار پرخاشگرانه در پیش می‌گیرند تا بر درد یا ترس ناشی از تنهایی، طرد شدن، غم و اندوه، دلتنگی یا افسردگی سرپوش گذارند. تا زمانی که این کودکان نتوانند یاد بگیرند چگونه خشم خود را درک کرده و آن را مدیریت کنند، موجب آسیب به خود و دیگران خواهند شد.»

مغولان و سرنوشت فرهنگی ایران
ک‍ری‍م‌ م‍ج‍ت‍ه‍دی‌
اخلاق در عصر مدرن
رضا داوری اردکانی
فرهنگ، خرد و آزادی
رضا داوری اردکانی
توسیدید مورخ یونان باستان
رابین اس‌داک
قبرس
وحیدرضا اخباری
طراحی سامانه های تبرید و سردخانه
محمدعلی اخوان بهابادی
ارزیابی طرح تربیتی شجره طیبه صالحین
سینا عصاره نژاد دزفولی
استینک و نبرد نهایی کشتی انگشتی
مگان مک دونالد
مدیریت مخاطرات طبیعی در سکونتگاه های انسانی
علی اکبر نجفی کانی
موشت
روبر برسون
تاریخ تحلیلی شعر نو (جلد سوم)
شمس لنگرودی
سرزمین دراگونا
کلیف مک نیش
چشم دل بگشا
کاترین پاندر
مراقب رفتارتان در مهد کودک باشید
آریانا کاندل
آشنایی با گارسیا مارکز
پل استراترن
ابوموسی جابر بن حیان
احمد علامه فلسفی
قدرت نوآوری مدیریت (۲۴ راهکار برای تسریع رشد و سودآوری)
آرماند فن بام
قورباغه ات را قورت بده!
برایان تریسی
هنر دختر بودن
راضیه کیماسی
هنر دختربودن! فقط دخترها بخوانند
راضیه کیماسی
هنر ظریف بیخیالی
مارک منسون
۲۳ راه برای غلبه بر تنبلی (خلاصه کتاب)
اس. جی. اسکات
مادر خوب و مادر بد
نهاله مشتاق
جنگل رنگین کمانی
پریناز رستمی
پرورش، تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان تولد تا ۳ سالگی
فرهنگ هلاکویی
کلبه‌ی آرامش؛ دخترانه
امیر حسین بانکی‌پورفرد
تربیت بدون فریاد
اکرم کرمی
والدین سمی
سوزان فوروارد
آداب معاشرت
آزاده بهرامجی
۵ زبان عشق
گری چاپمن
دلهره های کودکی
آلیس میلر
کودک خود را بهتر بشناسیم
سیما ملکیان
والدین سمی
سوزان فوروارد
تکنیک خرج کردن پول با روش قانون ارتعاش
گروه نویسندگان وبسایت سوخت جت
بدن هرگز دروغ نمی‌گوید
آلیس میلر
مغز کودک من، از بارداری تا یک سالگی
فاطمه کشوری
چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد ؟
اسپنسر جانسون
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

حجم

۵۰٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۵۶ صفحه

قیمت:
۵۵,۹۰۰
تومان