دانلود و خرید کتاب پادشاهی نوذر، زو، گرشاسپ، کیقباد سیدمحمد دبیر سیاقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پادشاهی نوذر، زو، گرشاسپ، کیقباد اثر سیدمحمد دبیر سیاقی

کتاب پادشاهی نوذر، زو، گرشاسپ، کیقباد

انتشارات:نشر قطره
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب پادشاهی نوذر، زو، گرشاسپ، کیقباد

چاپ پنجم کتاب پادشاهی نوذر، زو، گرشاسپ، کیقباد نوشتهٔ ابوالقاسم فردوسی و حاصل کوشش سیدمحمد دبیر سیاقی است. نشر قطره این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر حاوی چهارمین جلد از مجموعهٔ «داستان‌های نامورنامه» است.

درباره کتاب پادشاهی نوذر، زو، گرشاسپ، کیقباد

مجموعهٔ «داستان‌های نامورنامه» که حاصل گوشه‌ای از کوشش‌های نشر قطره است، داستان‌های شاهنامهٔ فردوسی را به‌صورت نثر بازگو کرده و شرح لغات، تعبیرات و اصطلاحات هر داستان را در پاورقی‌ها آورده است. کتاب حاضر از این مجموعه، پادشاهی نوذر، زو، گرشاسپ، کیقباد (چاپ پنجم) نام دارد.

همهٔ جهان دانسته‌اند که گنجی که ابوالقاسم فردوسی برای انسان‌ها بر جای گذاشته است، تنها تاریخ و روایات داستانی و اساطیری ایران قدیم نیست؛ فرهنگ ایران است؛ از آغاز تا پایان قرن چهارم هجری با تمام مظاهر آن. نتیجه‌گیری‌هایی که فردوسی به‌مناسبت وقایع در پایان غالب داستان‌ها کرده و اندرزهایی که از نرم‌ودرشت روزگار و سرانجامِ نیک و بد مردمان گفته، به حال همهٔ دنیا سودمند است. اَرجی که شاعر بر «خِرَد» و «سخن» و «دین» می‌نهد و پیوندی که این سه را با هم می‌‌دهد و پاسی که اندیشه‌های بلند می‌دارد، یادآور باریک‌اندیشی و بلندنظری و دوربینی پیروان فرقه‌ها و طریقه‌ها و مذاهب معروف و مترقی چون مُعتَزِله و شیعه و عرفان دانسته شده است. شاهنامه هم سند لیاقت زبان پارسی است و هم گنجینهٔ فرهنگ و معارف ایران تا عصر فردوسی. هر ایرانی باید شاهنامه را بخواند و لفظ و معنی و قالب و محتوای آن را سرمشق و راهنمای کار خود قرار دهد. شاهنامه را بخواند و مکرر بخواند تا به عمق فرهنگ بااَرجِ ایران تا پایان سدهٔ چهارم هجری به‌خوبی آگاه شود و بداند که بیهوده نیست سخنِ فردوسی را با سخنِ از آسمان به‌زمین‌آمده برابر و کارِ او را بالابردن سخن و باز بر کرسی‌نشاندن آن دانسته‌اند.

خواندن کتاب پادشاهی نوذر، زو، گرشاسپ، کیقباد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعهٔ داستان‌های شاهنامهٔ فردوسی به نثر پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۱۴ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان