دانلود و خرید کتاب اقتصاد مدیریت ایوان داگلاس ترجمه سیدجواد پورمقیم
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاد مدیریت اثر ایوان داگلاس

کتاب اقتصاد مدیریت

انتشارات:نشر نی
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب اقتصاد مدیریت

کتاب «اقتصاد مدیریت» نوشتۀ ایوان داگلاس و ترجمۀ سیدجواد پورمقیم است و نشر نی آن را منتشر کرده است. کتاب اقتصاد مدیریت قصد دارد قواعد و اصولی را برای تسهیل دسترسی به اهداف اقتصادی مورد نظر مدیریت آموزش دهد. 

درباره کتاب اقتصاد مدیریت

امروزه تصمیم‌گیری واحد اقتصادی اهمیت زیادی دارد. اقتصاد مدیریت دربارۀ کاربرد اصول اقتصادی در فرایند تصمیم‌گیری واحد بازرگانی است. در واقع کاربرد نظریه‌های اقتصادی در تصمیم‌گیری اقتصاد مدیریت را تشکیل می‌دهد و هدفش انتخاب بهترین تصمیم برای واحدهای اقتصادی است. ایوان داگلاس در کتاب اقتصاد مدیریت تلاش کرده آن بخشی از علم اقتصاد را به کار ببرد که کاربرد زیادی در مسائل بازرگانی دارد. معتقد است عملیات تجاری باید در درس اقتصاد مدیریت به کار گرفته شود و اقتصاد مدیریت باید با استراتژی رقابتی مرتبط باشد نه اینکه فقط به توجهش را معطوف به هزینه‌های و درآمدها کند.

کتاب اقتصاد مدیریت علاوه بر اینکه به تصمیمات مربوط به قیمت و هزینه‌ها می‌پردازد، به تصمیمات دربارۀ کیفیت و تبلیغات و تشویقات هم ارتباط پیدا می‌کند. ازآنجایی‌که مفاهیم و مسائلی که در اقتصاد مدیریت مطرح می‌شود باید در چارچوب مسائل تصمیم‌گیری تجاری در دنیای واقعی باشد، هر فصل از کتاب مثل‌های تجاری را در بر می‌گیرد.

کتاب اقتصاد مدیریت ترجمۀ ۹ فصل از کتاب اصلی است. فصل‌ها باتوجه به درس اقتصاد مدیریت رشتۀ اقتصاد و گرایش اقتصاد نظری انتخاب شده است. یکی از ویژگی‌های کتاب این است که روش جدید رفتار مصرف کننده را بررسی می‌کند و توجه دانشجویان را هم به این بحث مهم جلب می‌کند. در انتهای هر فصل از کتاب سؤال‌هایی وجود دارد که پاسخ آن در انتهای کتاب گنجانده شده است. این سؤالات بخش مهمی است چرا که می‌تواند کمکی برا دانشجویان باشد که قرار است در آینده در مقام مدیر تصمیم گیری کنند.

 خواندن کتاب اقتصاد مدیریت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان به مباحث مدیریت اقتصادی و همچنین دانشجویان مدیریت و اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب اقتصاد مدیریت

«سود، محور اصلی موضوع اقتصاد مدیریت است. فزونی درآمد بر هزینه را سود می‌نامند. اگر این اختلاف منفی باشد،زیان نامیده می‌شود. در مورد سازمان‌های غیرانتفاعی، فزونی درآمد بر هزینه را مازاد گویند،‌در مقابل،‌ کمبود درآمد نسبت به هزینه را کسری می‌نامند. هیچ سازمان اقتصادی،‌ حتی دولت آمریکا،‌ نمی‌تواند همیشه متحمل زیان یا کسری شود. معمولاً هدف واحد بازرگانی،‌ که ممکن است بسته به واحد اقتصادی و شرایط آن،کوتاه‌مدت یا بلندمدت باشد،‌ حداکثرکردن سود، در طول فعالیتش است. سازمان‌های غیرانتفاعی تمایلی به داشتن مازاد ندارند ولی مایل هستند باتوجه‌به منابع موجود تلاش خود را حداکثر کنند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۷٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۳۶ صفحه

حجم

۲۷٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۳۶ صفحه

قیمت:
۱۶۰,۰۰۰
تومان