دانلود و خرید کتاب اقتصاد دانش بنیان احمدرضا امری کاظمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اقتصاد دانش بنیان اثر احمدرضا امری کاظمی

کتاب اقتصاد دانش بنیان

معرفی کتاب اقتصاد دانش بنیان

کتاب اقتصاد دانش بنیان نوشتهٔ احمدرضا امری کاظمی و پارسا علی جعفری است. انتشارات حکمت و عرفان این کتاب را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب اقتصاد دانش بنیان

کتاب اقتصاد دانش بنیان دربارهٔ یک مسئلهٔ حیاتی است که شاید بتوان آن را مهم‌ترین نقطهٔ عطف در تاریخ رشد بشر دانست. این کتاب یک سلسله آگاهی‌های اولیه ارائه می‌کند و دربردارندهٔ پیام‌های مهمی برای مخاطبان فارسی‌زبان است. این اثر بر این امید بنا شده است که بتواند در شرایط خطیر تاریخی، کمکی هر چند اندک به افزایش زمان آگاهی دانش‌پژوهان کند. در این کتاب نویسندگان کوشیده‌اند در ۵ فصل، اندکی از آگاهی‌های پایه‌ای مورد نیاز برای فهم عالمانهٔ انقلاب دانایی فراهم کنند و کتاب را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌اند که به‌خوبی می‌تواند سرفصل‌های مورد نیاز برای درسی در زمینهٔ اقتصاد دانش‌بنیان، اقتصاد اطلاعات و موضوعات انتخابی در علم اقتصاد در مقطع کارشناسی را پوشش دهد.

خواندن کتاب اقتصاد دانش بنیان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران رشتهٔ اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب اقتصاد دانش بنیان

«معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بنا بر ضرورت و با هدف ارتقای اقتدار ملی، تولید ثروت و افزایش کیفیت زندگی مردم از طریق افزایش توانمندی‌های فناوری و نوآوری در کشور و ارتقای «نظام ملی نوآوری» و تکمیل مؤلفه‌ها و حلقه‌های آن ایجاد شده است. در ایجاد این نهاد اهداف دیگری همچون توسعه «اقتصاد دانش‌بنیان» از طریق هماهنگی و هم‌افزایی بین‌بخشی و بین‌دستگاهی، ارتقای ارتباط «دانش» با «صنعت» و «جامعه»، تسهیل تبادلات بین بخش‌های عرضه و تقاضای فناوری و نوآوری و تجاری‌سازی دستاوردهای فناوری و نوآوری و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز مد نظر بوده است. علاوه بر موارد مذکور برای این معاونت اهدافی چون توسعه فناوری‌های راهبردی و اولویت‌دار ملی مصرح در نقشه جامع علمی کشور و اعتلای ارتباطات بین‌المللی علمی، فناوری و نوآوری و توسعه دیپلماسی علمی و فناوری نیز تعیین شده است. در راستای تحقق اهداف فوق و پاسخگویی به نیازهای جامعه وظایف متعددی برای این معاونت در نظر گرفته شده است. از جمله مهمترین این وظایف در سطح کلان می‌توان به برنامه‌ریزی، هماهنگی بین بخشی و هم‌افزایی در «نظام ملی نوآوری» و بین برنامه‌های توسعه و سیاست‌های کلان توسعه علم و فناوری کشور اشاره کرد. در کنار این وظایف کلان، وظایف دیگری نیز با محوریت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و به طور کل تقویت پایه‌های اقتصاد دانش‌بنیان در نظر گرفته شده که در برگیرنده مواردی چون، توسعه فناوری، تقویت فرآیند تجاری‌سازی و حمایت از موسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های طراحی مهندسی، حمایت از گسترش فعالیت تحقیق و توسعه در کشور و ارتقای توان «مدیریت فناوری» در شرکت‌های دانش‌بنیان، ارتقای کارآفرینی فناورانه و بهبود فضای کسب و کار دانش‌بنیان و هدایت سرمایه‌های کشور جهت تولید کالاها و خدمات دانش‌بنیان، توسعه ساز و کارهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر و تأمین مالی لازم در اقتصاد دانش‌بنیان، حمایت از ایجاد و توانمندسازی تشکل‌های خصوصی در زمینه تولید و توسعه صادرات کالاها و خدمات دانش‌بنیان، تحریک تقاضا، بازارسازی و تضمین بازار برای تولیدات داخلی و بازاریابی و صادرات کالاها و خدمات دانش‌بنیان و ... است.

نهادهای علمی و فناوری وابسته به ریاست‌جمهوری شامل ستاد نانو، صندوق حمایت از پژوهشگران و نوآوران و نیز پارک فناوری پردیس که قبل از تشکیل معاونت علمی و فناوری وابسته به نهاد ریاست جمهوری بودند نیز تحت نظر معاونت علمی و فناوری قرار گرفته‌اند. همچنین بر اساس مصوبات دولت، شورایعالی انقلاب فرهنگی و نیز دیگر مراجع قانون‌گذاری موارد متعددی از امور جاری این بخش مهم کشور از جمله تنظیم منابع و تأیید پژوهش‌های وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی نیز بر عهده این معاونت گذاشته شد، که کامل این موارد در بخش قوانین و مقررات همین وبگاه آمده است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۳ صفحه

حجم

۹۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۴۳ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان