دانلود و خرید کتاب گاتاها آبتین ساسانفر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گاتاها اثر آبتین ساسانفر

کتاب گاتاها

ویراستار:کورش نیکنام
انتشارات:انتشارات بهجت
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب گاتاها

کتاب گاتاها؛ سروده‌های اشو زرتشت پژوهش آبتین ساسانفر و ویراستهٔ کورش نیکنام است و انتشارات بهجت آن را منتشر کرده است. این کتابْ حاوی سروده‌های اشو زرتشت، برگردان هفده هات، همراه با متن اوستایی و گزارش‌های زبان‌شناسی است.

درباره کتاب گاتاها

گاتاها سروده‌های زرتشت یکی از کهن‌ترین نوشته‌هایی است که در جهان برجای مانده است. پایدارماندن گاتاها پس از گذشت رویدادهای مختلف خود نوعی معجزه است. این کتاب برگردان گاتاهاست. هدف این کتاب آن است که خوانندهٔ ایرانی به زبان گاتاها آشنا شود و اوستاخوانی از روی متن اصلی و به زبان اوستایی انجام شود. 

گاتاها یا گاهان یا گات‌ها ۱۷ سروده‌ای است که از دیرباز از سخنانِ زرتشت اسپنتمان دانسته می‌شده‌ است و در برگیرندهٔ پیام و آموزش‌های وی و بنیادِ مزدیسنا است که کهن‌ترین و سپنتاترین بخش از نسک اوستا شمرده می‌شود. این سروده‌ها به لهجه گاهانی زبان اوستایی‌اند و متن بسیار پیچیده‌ای دارند.

گات‌ها (اوستایی) جمعِ گات در زبان اوستایی به معنای «سرود» است که در زبان پهلوی به گاث (گاس) دگرگون شده و در زبان پارسی گاه گفته می‌شود. ردپای این واژه در دستگاه‌های موسیقی امروز ایرانی همانند سه گاه و چهار گاه بر جای مانده است.

بر اساس سنت، پنج گات‌ها را خود زرتشت سروده‌ است؛ بنابراین تنها میراث دینی معتبری است که از او برای آیندگان باقی مانده‌ است.

این گات‌ها دارای وزن هستند.

خواندن کتاب گاتاها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که دربارهٔ دین زرتشت پژوهش می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب گاتاها

«که شما را ای اشا، ای وهومن سرود می‌گویم چنانکه پیش از این سروده نشده است.

اهورامزدا، خشترا و ارمئینی را که نیروی کاستی ناپذیر را می‌گستراند نیز سرود ستایش می‌گویم به درخواست ما (من و پیروانم) برای یاری و پشتیبانی به سویم آیید.»

نظرات کاربران

hosein1485
۱۴۰۲/۰۸/۱۱

خیلی خوبه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۷۶ صفحه

حجم

۱۰٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۱۷۶ صفحه

قیمت:
۲۸۵,۰۰۰
تومان