دانلود و خرید کتاب تمرین های نویسندگی منصور سجاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تمرین های نویسندگی اثر منصور سجاد

کتاب تمرین های نویسندگی

نویسنده:منصور سجاد
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تمرین های نویسندگی

کتاب تمرین های نویسندگی نوشتهٔ منصور سجاد است. انتشارات کلید آموزش این کتاب آموزشی را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب تمرین های نویسندگی

منصور سجاد در کتاب تمرین های نویسندگی به ما می‌آموزد نویسندگی را از کجا آغاز کنیم و چگونه توانایی نوشتن را درونمان بپروریم. این کتاب کاربردی با ارائهٔ تمرین‌هایی مفید به علاقه‌مندان نویسندگی کمک می‌کند به خلق انواع آثار از جمله رمان، داستان، متن ادبی، وبلاگ‌نویسی و انواع محتوای متنی بپردازند؛ همچنین برنامه‌ای آموزشی برای همهٔ افرادی است که به نویسندگی علاقه دارند. منصور سجاد با استفاده از سال‌ها تجربه در زمینهٔ نشر و نویسندگی، در کتاب حاضر، مجموعه‌ای از بهترین آموزش‌ها و تمرین‌های نویسندگی خلاق را گردآوری کرده است. او اعتقاد دارد که کار یک نویسنده مانند یک نوازندهٔ حرفه‌ای یا دوندهٔ ماراتن نیاز به تمرین و آموزش مداوم دارد. نویسندهٔ کتاب حاضر، آموختن و پشتکار را ۲ عامل اصلی موفقیت در مسیر نویسندگی دانسته است. این کتاب به شما کمک می‌کند با استفاده از روش‌هایی کاربردی جهان تازه‌ای را در نگاهتان خلق کنید. استفاده از این کتاب الهام‌بخش، با مطالعهٔ آن تمام نمی‌شود و برای تبدیل‌‌شدن به یک نویسندهٔ موفق، همیشه باید به تمرین‌های آن برگردید. از تمرین‌هایی که منصور سجاد در کتاب تمرین های نویسندگی طراحی کرده است، می‌توان به تمرین‌های عمومی نویسندگی، تمرین‌های طراحی متن، تمرین‌های ساختاری، تمرین‌های گسترش متن، تمرین‌های دیالوگ‌نویسی و... اشاره کرد.

خواندن کتاب تمرین های نویسندگی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران هنر نویسندگی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تمرین های نویسندگی

«یکی از بهترین تمرین‌هایی که می‌توانید برای تقویت سبک نویسندگی شخصی‌تان انجام بدهید مطالعه‌ی دقیق سخنرانی‌های پرشور و مهم تاریخی و اجتماعی و یا حتی سخنرانی‌های قوی انگیزشی است. در زمان مطالعه‌ی این سخنرانی‌ها به سبک سخنرانی و تکنیک‌هایی که در آن به کار برده می‌شود دقت کرده آن را یاد بگیرید و در نوشته‌هایتان به کار ببرید. منظور من مفهوم یا حرفی که سخنران زده نیست؛ بلکه نوع لحن و ابزارهای کلامی مورد استفاده‌ی اوست. مثلاً برخی سخنرانان برای تأثیر بخشیدن به سخنان خود یک جمله را در ابتدای هر پاراگراف از سخنرانی‌شان تکرار می‌کنند و با این کار به سخنانشان ریتم، ضرباهنگ و تأثیر بیشتری می‌بخشند.

«مارتین لوترکینگ» در بعضی از سخنرانی‌هایش همین کار را می‌کرد؛ در مثال زیر به برخی از جملات و او و تکیه کلامی که در ابتدای هر جمله برای تأثیر بیشتر بر مخاطبان به کار می‌برد دقت کنید: «آنچه ما نیاز داریم تفرقه نیست، آنچه ما نیاز داریم نفرت نیست، خشونت و بی‌قانونی نیست بلکه عشق و حکمت و شفقت نسبت به یکدیگر است.» همان طور که خواندید عبارت «آنچه ما نیاز داریم» در این سخنرانی بارها تکرار می‌شود و مثل یک نقطه‌ی ثقل آهنگین، کلام سخنران را موزون و مؤثرتر می‌کند؛ بنابراین از همین چند سطر سخنرانی یاد می‌گیرید که می‌توان گاهی با تکرار یک عبارتِ ثابت در اول هر جمله یا پاراگراف به متن حالتی موزون‌تر و مؤثرتر بخشید. با مطالعه‌ی سخنرانی‌های افراد مشهور، بسیاری از این نوع تکنیک‌ها را آموخته و خواهید توانست از آن‌ها در نوشتن کتاب و مقاله استفاده کنید. هم‌چنین با رونویسی چنین متن‌هایی ذهن شما یاد می‌گیرد که در کجا باید از تکنیک‌های نویسندگی استفاده کنید.»

نظرات کاربران

رها اخوت
۱۴۰۲/۱۰/۲۹

تا نصف کتاب خوندم. و تا اینجا انقدررر ازش خوشم اومد که لازم دیدم بیام نظرمو بگم. اگه چندماهه که هیچی ننوشتی، کل انگیزتو از دست دادی و فکر میکنی همه ایده هات ته کشیده باید حتما حتما این کتابو

- بیشتر
sara rouhani
۱۴۰۲/۱۱/۲۰

خیلییی کتاب خوب و جالبیه.

سجاد رحیمی مدیسه
۱۴۰۲/۱۱/۲۰

به نظر من، کتاب تخصصی در خصوص نوشتن و نویسندگی نیست. هر چیزی را نویسنده به هم بافته و اسمش را تمرین گذاشته. این رو اضافه کنم هر کسی نمی تونه نویسنده بشه؛ این رو باید پذیرفت.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۸٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان