دانلود و خرید کتاب بیماری ها و اختلال های شخصیت هال مارکوویتز ترجمه موسی کافی ماسوله
کتاب بیماری ها و اختلال های شخصیت اثر هال مارکوویتز

کتاب بیماری ها و اختلال های شخصیت

معرفی کتاب بیماری ها و اختلال های شخصیت

کتاب بیماری ها و اختلال های شخصیت نوشتهٔ هال مارکوویتز و ترجمهٔ موسی کافی ماسوله و تمجید کریمی است و نشر ارجمند آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب بیماری ها و اختلال های شخصیت

در کتاب بیماری ها و اختلال های شخصیت اختلال‌های شخصیت، سبب‌شناسی و درمان آن‌ها در قالب پنج فصل مورد بحث قرار‌ گرفته‌ است. نگارش ساده و خلاصه‌بودن کتاب، امکان استفاده از مطالب آن را برای روان‌شناسان و روان‌پزشکان و سایر علاقه‌مندان به مطالعه در حوزۀ شخصیت و آسیب‌شناسی روانی فراهم می‌کند. با مطالعۀ زندگی‌نامۀ برخی افراد مشهور مبتلا به اختلال‌های شخصیت و روش‌های درمان آن‌ها در این کتاب، می‌توان اطلاعات دقیق و درستی از مفهوم شخصیت، چگونگی شکل‌گیری و تداوم آن به دست آورد.

ترجمهٔ این کتاب را دکتر سیدموسی کافی‌ماسوله، عضو هیئت علمی‌دانشگاه گیلان و تمجید کریمی انجام داده‌اند.

خواندن کتاب بیماری ها و اختلال های شخصیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ روان‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بیماری ها و اختلال های شخصیت

«بازیکن فوتبالی که پس از به ثمر رساندن گل با بی‌اعتنایی و متکبرانه راه می‌رود و به دلیل موفقیت تیمش اعتبار زیادی کسب می‌کند و خود را به خاطر شکست آن تیم سرزنش نمی‌کند، مثالی است از اینکه اختلال شخصیت خودشیفته چگونه می‌تواند بر بعضی افراد تأثیر بگذارد. یک دانش‌آموز ضداجتماعی که کلاس را به هم می‌ریزد، به دیگران قلدری می‌کند، از مواد و الکل استفاده می‌کند، و بدون دلیل مرتکب ویرانگری می‌شود مشخصاً بر زندگی افراد بی‌گناه تأثیر می‌گذارد. دختر نوجوان مرزی که با خودزنی (بریدن یا سوزاندن) نسبت به جدایی از نامزدش واکنش نشان می‌دهد بدیهی است که مبتلا به اختلال شخصیت باشد، درعین‌حال احتمال دارد که اطرافیان او هم از مشکلات وی در رنج و عذاب باشند.

برای مبتلایان به اختلال‌های شخصیت بسیار مشکل است که زندگی عادی داشته باشند. درواقع ترس، اضطراب، یا رفتار توأم با بی‌توجهی بر زندگی آنان حاکم است. مسلماً اگر اختلال شخصیت این افراد آن‌ها را به عدم رعایت قوانین سوق دهد چنین رفتارهایی بر زندگی دیگران و به احتمال زیاد بر زندگی کسانی که قربانی این رفتارها هستند نیز اثر خواهد گذاشت.

در سال ۱۹۹۵ خانم سوزان اسمیت اهل کالیفرنیای جنوبی وقتی به سمت دریاچه‌ای رانندگی می‌کرد دو پسر بچهٔ خود را به داخل دریاچه انداخت و سپس دستگیر شد.‌ این خبر به سرخط اخبار بین‌المللی تبدیل شد. در محاکمهٔ او سیمورهالک که یک روان‌درمانگر بود تأیید کرد که او به اختلال شخصیت وابسته مبتلاست.‌ هالک گفت: " خانم اسمیت احساس می‌کرد که خودش قادر به انجام هیچ کاری نیست.

رفتارهای دیوایی (نمایشی) را به خاطر سلامتی مبتلایان به آن باید کاهش داد

رفتار نمایشی گاهی با عنوان رفتار دیوا خوانده می‌شوند.‌ این نام پس از درخشش زنان ستارهٔ اپرا مطرح شد.‌ این زنان، افرادی با استعداد، اما متکبر، ایرادگیر و خیلی حساس بودند و کار کردن با آنان مشکل بود. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که رفتار دیوا یعنی جروبحث مداوم، داد و فریاد، و اوقات تلخی می‌تواند برای سلامتی دیوا و نیز افرادی که مجبورند به سخنرانی‌های انتقادآمیز دیوا گوش کنند، خطرناک باشد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۴۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۸۴۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۱۷,۵۰۰
تومان