دانلود و خرید کتاب حضرت حجت (عج)
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب حضرت حجت (عج)

کتاب حضرت حجت (عج) گردآوری‌شده توسط مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی بهجت (قدس سره) است و مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت آن را منتشر کرده است. این کتاب مجموعه بیانات و اشارات آیت‌الله بهجت (قدس سره) پیرامون حضرت ولی عصر (عج) است.

درباره کتاب حضرت حجت (عج)

کتاب حضرت حجت (عج) ثمره بیش از بیست سال فعالیت و تلاش جهادی دست اندرکاران و پژوهشگران مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله بهجت در جمع‌آوری فرمایشات آن فقیه عارف و حدود سه سال کار مستمر جهت تحقیق و تتبع و تدوین نهایی آن تحت اشراف شاگردان ایشان و بیت معظم‌له است.

در ابتدا سخنان معظم‌له از آرشیو صوتی و تصویری به شکل متنی پیاده شد. سپس دسته‌بندی و تطبیق و تحقیق و مراجعه به منابع اصلی و پژوهش در زمینه‌هایی که به غنای علمی بحث کمک می‌نمود، در دستور کار قرار گرفت. علاوه بر این، با استفاده از یادداشت‌هایی که از شاگردان و اطرافیان حضرت آیت‌الله العظمی بهجت از جلسات درس خارج فقه و اصول به یادگار مانده است در تکمیل مطالب استفاده گردید. از میان این آثار، به طور ویژه از کتاب در محضرحضرت آیت‌الله بهجت، نوشته حجت الاسلام والمسلمین رخشاد استفاده شده است.

در ادامه برای رفع ابهام ناشی از گزیده‌گویی معظم له و ارائه توضیحات بیشتر در تبیین مطالب، از پاورقی‌های تحقیقی و مقالات پژوهشی در فصل ملحقات کتاب استفاده شده است. محققان این مرکز با بررسی ده‌ها کتاب روایی از منابع شیعه و اهل‌سنت و کتب تخصصی در زمینه مهدویت، سعی داشته‌اند تا حد امکان، منابع و اسناد بیانات آیت‌الله بهجت را تخریج و مستند نمایند، و مسیر تحقیق و پژوهش را برای علاقه‌مندان هموار سازند.

این کتاب حاوی عصاره‌ای از زندگانی عالمی بزرگ و عارفی پارسا و تنها چکیده‌ای از نود سال تحصیل علم و جهاد اکبر و تثبیت اخلاص و نزول توفیق الهی است. بنابراین بدیهی است آنچه در آن منعکس شده، تنها بخش کوچکی از این ثمرات گران‌بهاست.

به‌طور کلی این کتاب مشتمل بر چهار گلستان است. در گلستان اول پایه‌های اساسی الگوی فکری و سیره عملی آیت‌الله بهجت (قدس سره) درباره چگونگی ارتباط با امام زمان (عج) بیان می‌شود. این فصل از کتاب در دو بخش پایه‌های اعتقادی و عملی ارتباط با امام عصر (عج) تنظیم شده است، و بیانگر دیدگاه معظم له در این دو ساحت است.

گلستان دوم که بیشترین حجم کتاب را به خود اختصاص داده است، دربردارنده بیانات گران‌بهای آیت‌الله بهجت (قدس سره) پیرامون امام زمان (عج) است. این گلستان با توجه به گستردگی موضوعات در ۱۲ گلشن دسته بندی و تنظیم شده است. لازم به ذکر است که سخنان معظم‌له در این بخش مطالبی است که به صورت شفاهی و در ضمن درس خارج فقه و اصول بیان شده است. از این رو ایشان بنایی بر استدلال‌های تفصیلی و بیانات توضیحی نداشته‌اند. همچنین مخاطب ایشان طلاب درس خارج فقه و اصول بوده‌اند که نسبت به اشارات و مبانی موجود در کلام معظم له واقف بوده‌اند. از سوی دیگر رعایت امانت در نقل و حفظ لحن صمیمی ایشان سبب شد اسلوب گفتاری کلام ایشان حفظ شود و در صورت لزوم توضیحاتی در پرانتز و کروشه به کلام ایشان اضافه گردد. این شیوه اگرچه بر شیرینی و روانی سخنان افزوده است اما تا حدودی آن را از ساختار نوشتاری دور می‌کند.

گلستان سوم به تشرفات آیت‌الله بهجت (قدس سره) محضر حضرت ولی‌عصر (عج) اختصاص یافته است. حکایاتی اندک از تشرفات متعددی که از گوشه و کنار پرده ضخیم کتمان او بیرون زده و نشان‌دهنده ثمره مجاهدت‌های این عالم ربانی در طول عمر خویش در راستای رضای امام زمان (عج) است. این تشرفات حکایت از رابطه‌ای عمیق میان او و حبیبش دارد، که یک عمر سعی در کتمان آن داشت. خواندن این بخش هر عاشق شیدایی را برای دیدار یار حقیقی تشنه‌تر می‌کند و آتش عشقش را شعله ورتر می‌سازد.

بخش چهارم کتاب به توضیح و تبیین پاره‌ای از موضوعات و مفاهیم طرح شده در فرمایشات آن عالم ربانی اختصاص دارد که با تلاش پژوهشگران این مرکز و با درنظر گرفتن مبانی و منظومه فکری حضرت آیت‌الله بهجت، مقالاتی علمی پژوهشی جهت علاقه‌مندان به مباحث مهدویت تنظیم و تدوین گردیده است. همچنین در این بخش سؤالات و شبهاتی که ممکن است خواننده را به دلیل فقدان دانش کافی پیرامون آن، دچار تزلزل یا توقف نماید، مطرح شده و با استناد به منابع حدیثی تشیع و اهل‌سنت به آن‌ها پاسخ داده شده است.

خواندن کتاب حضرت حجت (عج) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که می‌خواهند با بیانات آیت‌الله بهجت درخصوص حضرت حجت (عج) آشنا شوند و تمام علاقه‌مندان به کتاب‌های مذهبی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب حضرت حجت (عج)

«اصل امکان تشرّف به محضر امام زمان (عج) نزد حضرت آیت‌اللّه بهجت (قدس سره)، قطعی و مسلّم و وقوع آن نیز از نظر ایشان مسلّم و متواتر بود. ایشان می‌فرمود:

«همین دیدن [حضرت حجت (عج)] را هم خیلی از بزرگان علما ادعا کرده‌اند، که اگر ما بگوییم آن‌ها دروغگو بودند، دیگر معلوم است که ما در چه حالی هستیم!»

معظّم‌له همچنین به‌صراحت تأکید می‌نمود:

«... تزید علی ذلک کلّه ما تواتر من شهود الصّالحین من العلماء و غیرهم و المستغیثین فی الشّرق و الغرب للامام الثّانی‌عشر بحیث یقطع بصدق من علم بعضها و ان لم‌یعلم کلّها، فأسأل و انصف» (بر آنچه گفته شد، افزوده می‌شود که گواهان صالح بر امام دوازدهم (ع)، از علما و غیر آن‌ها گرفته تا دادخواهان و اغاثه‌کنندگان به آن حضرت (عج) در شرق و غرب، به حد تواتر رسیده‌اند؛ به نحوی که حتی اگر کسی تنها بر بخشی از این‌ها اطلاع یابد، بر راستی و درستی آن یقین می‌یابد. پس بپرس و انصاف داشته باش).

مسأله تواتر لقاء و شهود حضرت (عج) توسط علما و صالحان نزد آیت‌الله بهجت، یقینی و بدیهی بود، بلکه بالاتر، ایشان معتقد بود آنچه غیر طبیعی و تعجب برانگیز است، غیبت و حجاب از امام است، وگرنه اصل بر این است که مأموم، امام خود را ببیند. مقتضای اصل لطف و فیض مطلق الهی، این است که در نبود مانع، دسترسی به منبع نور و هدایت برای عبدِ مریدِ هدایت حاصل باشد. عقل حکم می‌کند، احتجاب از دیگری زمانی نیکوست که زائر، شایستگی دیدار او را نداشته باشد، یا اینکه دیدار و زیارت برای یکی از آن دو خطر یا ضرری داشته باشد. اما در صورت وجود شایستگی و نبود خطر، احتجاب بی‌معناست.»

نظرات کاربران

کاربر ۲۹۶۶۵۸۰
۱۴۰۲/۰۲/۱۸

سلام لطفا لطفا لطفا این بزارید طاقچه بی نهایت افراد بیشتری بتونند استفاده کنند ممنون از طاقچه

دلداده سید علی
۱۴۰۲/۰۲/۲۰

سلام خواهشا این کتاب ارزشمند و گرانبها رو در بی نهایت بگذارید. با این کارزندگی خیلی ها رو تغییر خواهید داد⚘️🙏

Seyed_hadi62
۱۴۰۲/۰۲/۱۱

این کتاب واقعا عالیه، ارزش خرید رو داره

فاطمه
۱۴۰۲/۰۲/۲۹

در این کتاب به بیان مطالبی درباره صاحب الزمان (عج) از زبان آیت الله بهجت و در مواردی از زبان دیگران پرداخته شده. در فصل آخر مطالبی پیرامون مهدویت ذکر شده است. بسیار بسیار تکرار دارد (البته در مقدمه کتاب،

- بیشتر
کاربر ۶۰۶۱۶۰
۱۴۰۲/۰۲/۱۹

من کتاب چاپی رو خریدم.خیلی ممنون که توی طاقچه گذاشتید. امیدوارم کتاب مباحث الاصول و بهجه الفقیه هم بذارید

reza
۱۴۰۲/۰۳/۲۵

لطفا به بی نهایت اضافه کنید🙏🏻

کاربر ۱۸۹۶۰۶۰
۱۴۰۲/۰۲/۳۰

لطفا در بی نهایت قرار دهید

کاربر 2324000
۱۴۰۲/۰۴/۱۲

لطفا در بی نهایت بگذارید

Zahra Abasslou
۱۴۰۲/۰۶/۲۱

من فقط زمانی که کلیپ یک روحانی رو دیدم ک میگفتند این کتاب رو در کنار سجاده هاتون بذارید و بعد هر وعده نماز واجب دو سه ورق بخونید ترغیب به خریدش شدم بعضی جملاتش اشکمو درآورد و ترغیبم کرد

- بیشتر
محسن عشقی
۱۴۰۲/۰۳/۰۸

یکی از بهترین و کامل ترین کتاب هایی که درباره امام زمان عج نوشته شده است از زبان عارف کامل و واصل حضرت آیت الله محمد تقی بهجت فومنی رحمت الله علیه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۵۰)
حضرت (عج) فرمود: یکی از آن کارهایی که خیلی مورد توجه واقع می‌شود، این است که به محض این‌که صدای اذان بلند شد، دعای «اللَّهُمَّ کُن لِوَلِیَّک...» را بخوانی! [این نقل] خیلی موافق اعتبار است!
فاطمه
«بعضی وقت‌ها انسان می‌بیند یک حال خوشی دارد؛ حالت نورانی دارد! نمی‌داند علتش چیست. هر چه فکر می‌کند، هیچ علتی پیدا نمی‌کند. نه کار خاصی کرده، نه نماز خاصی خوانده؛ هیچ کاری نکرده است! نمی‌داند در کوچه‌ای، جایی، رد می‌شده و فقط به نحو گذرا حضرت (عج) از کنارش رد شده است. این نورانیّت و حال خوش، به همین جهت در این شخص ایجاد شده است.»
فاطمه
هر وقت دلتان برای حضرت (عج) تنگ شد، به قرآن نگاه کنید!
Fatemeh Zand
اشکال در این است که خودمان را اصلاح نمی‌کردیم و نکردیم و نخواهیم کرد. حاضر نیستیم خودمان را اصلاح کنیم. اگر ما خودمان را اصلاح می‌کردیم، به این بلاها مبتلا نمی‌شدیم.
اذا ماتوا انتبهوا
از آقا شیخ ابراهیم صاحب‌الزمانی که وفاتش با حاج شیخ عبدالکریم یک هفته تفاوت داشت، نقل می‌کنند ایام اعتکاف بوده که ایشان در مسجد کوفه حضرت (عج) را خواب می‌بیند که می‌فرماید: ببین، این معتکفین، خوبان و اخیار مردم هستند؛ اما هر کدام حاجتی دارد و هیچ‌کدام به فکر من نیستند! در یک تشرّفی شاید نقل کرده که [حضرت (عج)] فرمود: «برای من غریب دعا کنید!»
کاربر ۹۴۶۳۷۸
وقتی تأمّل می‌کنیم، می‌بینیم همه قضایای امام حسین (ع) در یک روز واقع شد، و وقتی مردم کوفه و بصره از قضیه شهادت آن حضرت مطلع شدند، ناراحت شدند و خدا می‌داند که اهل ایمان از ابتلای آن حضرت و شهادت و اسارت اهل‌بیت (ع) چقدر ناراحت بودند؛ به‌حدی که گویا باورشان نمی‌شد! در طول این مدت، دل اهل ایمان خون بود. اما ما بیش از هزار سال است که گرفتاریم و حضرت حجت (عج) گرفتار است و دشمن‌ها نمی‌گذارند بیاید و او را حبس کرده‌اند. آیا حبسی از این بالاتر که نتواند خود را در هیچ آبادی نشان دهد و خود را معرفی کند؟!
کاربر ۹۴۶۳۷۸
روایت داریم که در آخرالزمان همه هلاک می‌شوند «اِلّا مَن دَعا بِالَفَرج» (مگر کسی که برای فرج دعا کند). اصولاً همین دعای فرج یک امیدواری و یک نوع ارتباط روحی با صاحب دعاست و این خود، مرتبه‌ای از فرج می‌باشد.
کاربر ۹۴۶۳۷۸
حضرت (عج) برای کسی که دعا کند، غایب نیست
کاربر ۹۴۶۳۷۸
هر کس باید به فکر خود باشد و راهی برای ارتباط با حضرت حجت (عج) و فرج شخصی خویش پیدا کند؛ خواه ظهور و فرج آن حضرت دور باشد، یا نزدیک. ارتباط و وصل با آن حضرت و فرج شخصی، امر اختیاری ماست، به‌خلاف ظهور و فرج عمومی؛ با این حال چرا به این اهمیت نمی‌دهیم که چگونه با آن حضرت ارتباط برقرار کنیم و از این مطلب غافل هستیم، ولی به ظهور و دیدار عمومی آن حضرت اهمیت می‌دهیم؟ و حال آن‌که اگر برای فرج شخصی به اصلاح خود نپردازیم، بیم آن است که در ظهور آن حضرت از او فرار کنیم، چون راهی که می‌رویم، راه کسانی است که اَهَم و مهمی قائل نیستند.
کاربر ۹۴۶۳۷۸
اگر ظهور حضرت حجت (عج) نزدیک باشد، باید هر کس خود را برای آن روز مهیا سازد؛ از جمله این‌که از گناهان توبه کند. همین توبه باعث می‌شود که این‌همه بلاهایی که بر سر شیعه آمده است، که واقعاً بی‌سابقه است، و بلاهای دیگری که تا قبل از ظهور آن حضرت پیش می‌آید، از سر شیعه رفع و دفع گردد.
کاربر ۹۴۶۳۷۸

حجم

۸۱۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۹۶ صفحه

حجم

۸۱۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۶۹۶ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
۴۵,۰۰۰
۵۰%
تومان