دانلود و خرید کتاب راهنمای فرزندپروری با ACT لیزا کوین ترجمه سجاد بهرامی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب راهنمای فرزندپروری با ACT

کتاب راهنمای فرزندپروری با ACT نوشتهٔ لیزا کوین و ایمی مورل و ترجمهٔ سجاد بهرامی و علی فیضی و زهرا خوش چشم است و انتشارات ابن سینا آن را منتشر کرده است. موضوع این کتاب مزایا و لذت فرزندپروری ارزشمند برای سال‌های اولیهٔ کودکی است.

درباره کتاب راهنمای فرزندپروری با ACT

ما همه رویاهایی برای فرزندان خود داریم. می‌خواهیم آن‌ها شاد و ایمن بزرگ بشوند. وقتی از زیر سایه ما خارج شدند می‌خواهیم با کسانی رابطه پیدا کنند که فرزندمان ما را همان‌طور که ما دوست و عزیز داشتیم دوست و عزیز بدارند. می‌خواهیم موفق، مستقل، مهربان و خردمند باشند. ما هم می‌خواهیم نقشی در واقعیت پیدا کردن این رویاها داشته باشیم. این نکته مخصوصاً در طول سال‌های نوباوگی و پیش از مدرسه اهمیت دارد. در طول این سال‌ها ما به عنوان والدین، دنیای کودکان خود هستیم؛ هیچ دورهٔ رشدی دیگری وجود ندارد که کودکانمان به این نحو و به طور کامل به ما وابسته باشند. این زمانی است که به بهترین شکل و بیشترین مقدار می‌توانیم به تجربه آنها شکل بدهیم تا بتوانند به رؤیاهای خود دست پیدا کنند. با این حال همانطور که همه به خوبی می‌دانیم عمل کردن به این حرف‌ها از گفتن آنها به مراتب سخت‌تر است. بعضی‌اوقات که نامطمئن‌تر از همیشه هستیم یا کودکانمان بیشترین مشکل را ایجاد می‌کنند ذهن ما وارد می‌شود و شروع به اظهارنظر می‌کند. ما در این زمان اقدامات خود به عنوان والدین، انتخاب‌های خود در آن لحظه و رفتار کودکان خود را ارزیابی می‌کنیم.

آیا تا به حال شده است در این مورد نگران شده باشید که خشم کودک دو سالهٔ شما نشانه‌ای از آغاز مشکلات رفتاری شدیدی باشد که روی توانایی یادگیری او اثر بدی خواهد گذاشت؟ یا ترس کودک چهارسالهٔ شما از جدا شدن و چسبیدنش به شما ممکن است نشانه‌ای از اضطراب‌های شدید یا وابستگی بیش از حد به دیگران باشد؟ یا این راهبردهای فرزندپروری که استفاده می‌کنید ممکن است در افزایش مشکلات آتی کودک شما مؤثر باشد؟ در همین زمان چطور می‌فهمید که چه زمانی مشکلات رفتاری نشانه‌ای از مشکلات آینده است؟ چه زمانی باید کاری در این زمینه انجام بدهید؟ چطور باید این کار را انجام بدهید؟

شما تنها والدی نیستید که این مشکلات و پرسش‌ها را دارد. کتاب راهنمای فرزندپروری با ACT به یاری شما آمده است.

درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (ACT) رویکردی درمانی است که تاکیدش بر این است که مشفقانه تجربه خودمان را تصدیق کنیم و بپذیریم تا بتوانیم چیزهایی را در زندگی دنبال کنیم که برای ما بیشترین اهمیت دارد. این کتاب ACT را به عنوان فلسفه‌ای برای زندگی معرفی می‌کند و شما را به عنوان یک والد ترغیب می‌کند تا از طریق تمرینات تجربی بتوانید در این مورد تجربه و کاوش کنید و متوجه بشوید که ACT چطور تجربه شما با کودکتان را توصیف می‌کند. از دیدگاه مبتنی بر ACT شیوه ارتباط شما با افکار و احساساتتان مخصوصاً در زمینهٔ رابطهٔ شما با کودکتان بخش کلیدی از فرزندپروری مؤثر است.

خواندن کتاب راهنمای فرزندپروری با ACT را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به همهٔ مادران و پدران پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب راهنمای فرزندپروری با ACT

«داشتن رابطه خوب با کودک و تنظیم محدودیت‌های مناسب برای او در همه سنین رشدی مهم است اما اهمیت خاصی در دوران آغازین کودکی دارد.

سال‌های اولیه کودکی (از سن دو تا هشت) منادی بسیاری از تغییرات، تحولات و چالش‌ها برای خانواده است. هرچند این مرحله رشدی به نظر کوتاه می‌آید اما دستهٔ بسیار گسترده‌ای از موانع برای شما و کودکتان را در بر دارد. همانطور که کودک شما بزرگ می‌شود و تغییر می‌کند برای شما هم این اتفاقات روی می‌دهد. می‌توان فرزندپروری در سال‌های آغازین کودکی را دوره به تأخیر افتاده رشد در نظر گرفت. همانطور که کودک شما ویژگی‌های اجتماعی، هیجانی و رفتاری پیچیده‌تری به دست می‌آورد راهبردهای فرزندپروری شما هم بایستی رشد کرده و تغییر کند. بعضی اوقات این فرایندها دست در دست هم پیش می‌روند. بعضی مواقع دیگر به نظر می‌رسد در تضاد با هم‌اند.

دوران اولیه کودکی زمانی است که شما باید با بیشترین حساسیت کودک را راهنمایی کنید و در همان زمان محکم و قاطع محدودیت‌هایی برای او تنظیم کنید. بعضی‌اوقات ممکن نیست که از این مسائل حتی برای مدت کوتاهی خلاص بشوید یا استراحت کنید چون کودک شما نیازمند چیزهای بسیار متفاوتی است. برقراری تعادل در این مواقع اغلب دشوار است. به سختی می‌توان دانست که چقدر باید راهنمایی کرد و چقدر باید به کودک اجازه داد که خودش کشف بکند. به طور مشابه، بعضی اوقات تعیین این که چه زمانی برای کودک محدودیت بگذاریم و چه زمانی راحتش بگذاریم گیج‌کننده است. به علاوه همچنان که کودک رشد می‌کند، متفکر پیچیده‌تری شده و به لحاظ اجتماعی و ادراکی پیشرفت می‌کند، شما نیز بایستی راهبردهای خود را عوض کنید تا با این تغییرات رشدی متناسب شود.»


نظرات کاربران

سجاد بهرامی
۱۴۰۲/۱۰/۰۸

ایشان پدر بنده هستن

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۱۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۳۱۴٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان