دانلود و خرید کتاب ستاره درخشان محمدتقی انصاریان خوانساری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ستاره درخشان اثر محمدتقی انصاریان خوانساری

کتاب ستاره درخشان

معرفی کتاب ستاره درخشان

کتاب ستاره درخشان به‌قلم محمدتقی انصاریان خوانساری را انتشارات انصاریان منتشر کرده است. این کتاب به شرح زندگی و آثار و خدمات آیت‌الله‌العظمی سیدمحسن حکیم می‌پردازد.

درباره کتاب ستاره درخشان

در تاریخ تشیع و در سیر تحولات اجتماعی و تاریخی، روحانیون و علما همواره نقش‌آفرین بوده‌اند و به‌دلیل همین اثرگذاری و آثار تربیتی زندگانی ایشان نیاز است تا بیشتر شناخته شوند و روش و منش زندگی‌شان الگو و سرمشق نسل جوان شود. ازاین‌رو، محمدتقی انصاریان خوانساری در کتاب ستاره درخشان به شرح زندگی و خدمات آیت‌الله‌العظمی سیدمحسن حکیم پرداخته است. آیت‌الله حکیم هم‌‌زمان با آیت‌الله‌العظمی بروجردی به‌عنوان اعلم علم در ایران و نجف مطرح شدند و در عراق و ایران و پاکستان و هندوستان و دیگر بلاد مقلد داشتند. به همین دلیل و نظر به جایگاه مهم و ارزنده این فقیه عالی‌قدر و به‌منظور رسیدن به درک و تحلیلی جامع‌تر از نقش روحانیت خواندن زندگی‌نامه‌ و خاطرات نزدیکان ایشان ضروری است.

خواندن کتاب ستاره درخشان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مطالعهٔ زندگی‌نامهٔ شخصیت‌های مذهبی و نیز دانشجویان و پژوهشگران رشته‌های مطالعات ادیان و الهیات و طلاب حوزه‌های علمیه از خواندن این کتاب سود خواهند برد.

درباره محمدتقی خوانساریان انصاری

حمدتقی انصاریان از پیشکسوتان حوزه نشر و مدیر انتشارات انصاریان، بزرگترین مجموعه انتشاراتی کتب شیعه به زبان‌های خارجی بود که در دههٔ هشتاد شمسی به عنوان خادم برجستهٔ قرآن کریم و ناشر برتر کشور معرفی و از ایشان تجلیل به عمل آمد. او بیش از نیم قرن در عرصهٔ نشر، ترجمه و گسترش کتاب‌های ارزشمند شیعه فعالیت داشته و بیش از ۱۲۰۰ عنوان کتاب به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، اردو، فرانسه، ترکی استانبولی، ترکی آذری، روسی، اسپانیولی، چینی، ژاپنی و آفریقایی چاپ و منتشر کرده است که بسیاری از آنان در کتابخانه های جهان اسلام مورد استفاده شیعیان قرار گرفته است. این فعال فرهنگی طی چند سال گذشته، کتب ارزشمندی در خصوص زندگی علمای بزرگ شیعه جمع آوری و منتشر کرده است

بخشی از کتاب ستاره درخشان

«تألیفات آیت‌الله‌العظمی سیدمحسن حکیم:

معظم‌له با تمام فعالیت‌هایی که در ابعاد گوناگون داشتند و مثل پدری دلسوز نسبت به عالم اسلام و تشیع انجام وظیفه می‌کردند، مع‌ذلک مثل سلف صالح خود، دست از تلاش‌های علمی و تدریس و تألیف برنداشته و کوشش در این امور یکی از ابعاد مهم زندگی ایشان به شمار می‌رفت و کثرت تألیفاتشان نشان‌دهندهٔ علاقهٔ وافر و احساس مسئولیت آن مرحوم در این رابطه است.

۱. مستمسک عروه‌الوثقی

مستمسک اولین شرح استدلالی کتاب عروه‌الوثقی و یکی از کتاب‌های مهم فقه استدلالی و مورد اعتماد و مراجعهٔ فقهای معاصر بوده و در حوزه‌های علمیه به‌عنوان یکی از کتب لازم برای فقیه به شمار می‌رود. مرحوم حکیم مطالب کتاب را اول به صورت درس خارج فقه که محور آن کتاب شریف عروه‌الوثقی، تألیف مرحوم آیت‌الله‌العظمی، حاج سیدکاظم یزدی بود، عرضه و سپس به صورت کتاب حاضر تدوین کردند و به‌حق می‌توان آن را یکی از دایره‌المعارف‌های بزرگ فقه‌ استدلالی به حساب آورد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۹۶۰ صفحه

حجم

۳۳٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۹۶۰ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان