دانلود و خرید کتاب کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات مهدی سعیدی کیا
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات اثر مهدی سعیدی کیا

کتاب کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات

ویراستار:سروش ملت پرست
انتشارات:انتشارات آها
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات

کتاب کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات نوشتهٔ مهدی سعیدی کیا و ملیکا مهرکام و ویراستهٔ سروش ملت پرست است و انتشارات آها آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات

جامعه بشری شاهد انقلاب و تحولی وسیع در فناوری اطلاعات و ارتباطات است و کامپیوترهای شخصی، اینترنت و تلفن همراه و... روش زندگی، یادگیری و تعامل انسان‌ها را به طور اساسی تحت تأثیر قرار داده‌اند. در دو دهه گذشته کاربرد این فناوری در سازمان‌ها و شرکت‌ها جایگاه خاصی را پیدا کرده است. اکثر آنها دارای شبکه‌های کامپیوتری و سخت‌افزارها، بانک‌های اطلاعاتی و سیستم‌های اتوماسیون هستند و بقیه نیز در تلاش به‌کارگیری آن در سازمان خود هستند. همچنین پس از ظهور شکبه جهانی اینترنت و به دنبال آن متداول‌شدن تجارت الکترونیکی و استفاده این تکنولوژی‌ها توسط سازمان‌ها و شرکت‌ها در کشورهای مختلف، در سال‌های اخیر شاهد پدیده نوین در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات هستیم. از این‌رو تلاش برای یادگیری استفاده از این فناوری امری اجتناب‌ناپذیر است. و همگان برای دستیابی به بهره‌گیری بیشتر این امکانات و تجهیزات و تسهیلاتی که این فناوری در اختیار انسان می‌گذارد به آموزش برنامه‌ها و نرم‌افزارها و تکنیک‌های استفاده از آن می‌پردازد.

کتاب کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات تلاشی است برای آموزش مهارت‌های استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات که با جمع‌آوری مهم‌ترین مهارت‌ها و تکنیک‌ها و برنامه‌های کاربردی که استفاده فراوان دارد به بعضی از نیازهای آموزشی دانشجویان در این خصوص پاسخ دهد. سعی شده تا با توجه به برنامه درسی مصوب شورای برنامه‌ریزی درسی و آموزشی علمی کاربردی، دانشجویان بتوانند با مطالعه و آموزش مطالب فصل‌های مختلف کتاب راجع به مباحث فناوری اطلاعات، سیستم عامل ویندوز، برنامه ورد و برنامه پاورپوینت نیاز خود را در استفاده و بهره‌مندی هوشمند از این فناوری در کسب و کار بتوانند در عصر سرعت و فناوری برطرف کنند. 

خواندن کتاب کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ کامپیوتر پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات

«طی سال‌های اخیر توسعه و پیشرفت‌های صورت گرفته در فناوری اطلاعات و ارتباطات، روش زندگی ما را تحت تأثیر قرار داده‌اند. روش کار کردن، نوع مشاغل امروزی، محل زندگی، چگونگی یادگیری و چگونگی سرگرم شدن ما همگی دچار تغییرات عمده‌ای شده‌اند. این نتیجه انقلاب اطلاعاتی است. جوامع امروزی را جوامع اطلاعاتی نیز می‌نامند چرا که تبادل اطلاعات با استفاده از فناوری‌های مدرن از قبیل اینترنت، اصل محوری زندگی روزمره ما انسان‌ها شده است. ما در یک عصر اطلاعاتی زندگی می‌کنیم که تمام منابع فعالیت از قبیل امور اقتصادی، دولتی، امور اجتماعی و تحصیلی با روش جدید تبادل اطلاعات جایگزین شده‌اند. فناوری اطلاعات و ارتباطات در حال رشد روزافزونی است. کانال‌های ارتباطی در تعیین روش‌های زندگی و کاری انسان‌ها نقشی مهم بر عهده دارند. موانع زمانی و مکانی، تا اندازه‌ای برطرف شده‌اند که مردم می‌توانند انواع داده‌ها را با استفاده از فناوری اطلاعات بدون توجه به مسافت و در کمترین زمان ممکن مبادله نمایند.

فناوری اطلاعات شامل دو مولفه است:

الف) فناوری

ب) اطلاعات

فناوری: مجموعه‌ای از فرایندها، روش‌ها، فنون، ابزار، تجهیزات، ماشین‌آلات و مهارت‌هایی است که توسط آنها کالایی ساخته یا خدمتی ارائه می‌شود.

اطلاعات: اطلاعات، داده‌های پردازش‌شده و حقایقی با مفهوم هستند که به توصیف و تعریف داده‌ها می‌پردازند.

فناوری اطلاعات: به مجموعه تکنینک ها، ابزارها و علومی اطلاق می‌شود که در انجام فعالیت‌های جمع‌آوری، ذخیره، بازیابی، پردازش و توزیع انواع اطلاعات (تصویر، داده، صدا و...) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تاریخچه فناوری اطلاعات

پس از در دسترس قرار گرفتن رایانه در سال ۱۹۵۰ میلادی، اولین کاربرد علمی که رایانه در آن استفاده شد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۱۹۵۱ بود. در سال ۱۹۶۰ با حضور رایانه بزرگ ایده توسعه پایگاه‌های اطلاعاتی شکل گرفت و کاربرد آن در حوزه مدیریت اطلاعات طرفداران بیشتری یافت. این ایده در سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰ به صورت استفاده از سیستم‌های هوشمند و کمک به تصمیم‌گیری شکل قوی تری به خود گرفت و ایده اصلی اتوماسیون اداری و سیستم‌های بدون کاغذ را تقویت نمود. در کشورهای دیگر مثل ژاپن، آلمان، انگلستان و غیره نیز کاربردهای رایانه در زمینه خدمات بانکداری، هتلداری، مدیریت پروژه‌ها و... رشد نمود.

ضعف این سیستم سیستم‌ها و کاربردها در نبود سیستم‌های قوی ارتباطی بیشتر مشخص شد زیرا با وجود تلفن و تلگراف امکان انتقال اطلاعات با حجم بالا امکان‌پذیر نبود و قدرت سیستم‌های محاسباتی آن، تنها در حوزه‌های محدود قابل استفاده بود.»

نظرات کاربران

کاربر 4187204
۱۴۰۲/۰۹/۰۵

خوب بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۰۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۶۰۰٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان