دانلود و خرید کتاب طراحی سایت را قورت بده! محمدجواد درگزی خوجین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طراحی سایت را قورت بده! اثر محمدجواد درگزی خوجین

کتاب طراحی سایت را قورت بده!

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب طراحی سایت را قورت بده!

کتاب طراحی سایت را قورت بده! نوشتهٔ محمدجواد درگزی خوجین است. انتشارات متخصصان این کتاب آموزشی را منتشر کرده است.

درباره کتاب طراحی سایت را قورت بده!

کتاب طراحی سایت را قورت بده! درمورد مفاهیم پایه و اصطلاحات پرکاربرد در طراحی صفحات وب سخن گفته است. این کتاب به اصول و مفاهیم اولیهٔ طراحی صفحات وب پرداخته است. باتوجه‌به گسترهٔ ارتباط این موضوع با زمینه‌های دیگر مثل شبکه، سخت‌افزار، مهندسی نرم‌افزار و... ، محمدجواد درگزی خوجین تلاش کرده است برای تمامی اصطلاحات استفاده‌شده در متن، تعریف مختصری ارائه کند تا ابهامی وجود نداشته باشد. این اثر هفت فصل دارد.

خواندن کتاب طراحی سایت را قورت بده! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب پیشنهاد می‌شود به افرادی که قصد دارند در رشتهٔ کامپیوتر یا فناوری اطلاعات تحصیل کنند، وب‌سایتی برای کسب‌وکار خود داشته باشند، به برنامه‌نویسی تحت‌وب علاقه‌مند هستند و به برنامه‌نویسانی که قصد دارند وارد حوزهٔ آموزش برنامه‌نویسی تحت‌وب شوند، وارد بازار کار تولید محتوا و پشتیبانی سایت شوند و یا به‌دنبال کشف آنچه در دنیای وب می‌گذرد، هستند.

بخشی از کتاب طراحی سایت را قورت بده!

«در فرانت‌اند استانداردهایی وجود دارد که اکثر مرورگرها آن‌ها را رعایت می‌کنند. به‌عنوان‌مثال: قبلاً برای جلوه‌های بصری وب‌سایت، یک سری دستوراتی وجود داشتند که در نسخه‌های اولیه مرورگرها مشکلاتی به وجود می‌آوردند و با پیشرفت دانش برنامه‌نویسی، دستورات جایگزین مناسبی برای آن‌ها ارائه شد. مرورگرها نیز به تبعیت از دستورات جدید، مفسرهای خود را به‌روزرسانی کرده و دستورات جدید را پوشش دادند؛ اما ممکن است همچنان وب‌سایت‌هایی که از چندین سال پیش طراحی شده‌اند هنوز با دستورات نسخ قدیمی به کار خود ادامه دهند لذا مرورگرها می‌بایست علاوه بر نسخه جدید دستورات، دستورات قدیمی را نیز پشتیبانی کنند. البته برعکس این موضوع هم صادق است؛ یعنی هنوز کاربرانی در اینترنت وجود دارند که از نسخ قدیمی مرورگرها استفاده می‌کنند که این مرورگرها، تکنولوژی‌های جدید را پشتیبانی نمی‌کنند به‌عنوان‌مثال مرورگر اینترنت اکسپلورر ۸.۰ که توسط مایکروسافت در سیستم‌عامل ویندوز ارائه‌شده بود نسخه جدید HTML را (که HTML۵ نام دارد) پشتیبانی نمی‌کند لذا برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان فرانت‌اند باید تدابیری برای این موضوعات بی اندیشند یعنی کدهایی را در صفحات وب خود استفاده کنند که به‌صورت خودکار تکنولوژی استفاده‌شده را با امکانات مرورگر تطبیق داده و از بروز هرگونه مشکل جلوگیری کنند تا در هر شرایطی جلوه‌های ظاهری مناسبی را به کاربر نمایش دهند.

موضوع مهم دیگری نیز در طراحی صفحات وب در بخش فرانت‌اند وجود دارد و این مهم، توجه به نیازها و شرایط کاربران اینترنت است. به این مثال دقت کنید: فرض کنید کاربری با اتصال اینترنت کم‌سرعت، می‌خواهد صفحهٔ سایت شمارا بازدید کند، با فرض اینکه حجم صفحه شما با تمامی فایل‌های موجود در صفحه ۱۵ مگابایت و سرعت اینترنت کاربر ۱۰۰ کیلوبایت بر ثانیه باشد در این وضعیت، حداقل زمانی که لازم است کاربر صبر کند تا صفحه وب‌سایت بارگذاری شود تقریباً چیزی در حدود ۱۵۳ ثانیه است (بیش از دو دقیقه). این زمان برای بارگذاری یک صفحه وب بسیار زیاد است به‌احتمال خیلی زیاد کاربر از بازدید ناامید شده و صفحه را خواهد بست و این یک نمره منفی برای وب‌سایت شما تلقی خواهد شد. لذا برای جلوگیری از این قبیل اتفاقات، باید تمهیداتی اندیشید. می‌توان از چند راه‌کار ساده برای جلوگیری از این مشکل استفاده کرد: مثلاً:

- تلاش برای طراحی صفحات با کمترین و حداقل‌ترین کدهای ممکن

- بهینه‌سازی تصاویر برای نمایش در صفحه وب

- حذف المان‌های اضافی در صفحات وب

- فشرده‌سازی کدهای JS و CSS

- استفاده از حالت ذخیره فایل‌ها در حافظه نهان مرورگر (برای سرعت بیشتر بارگذاری در دفعات بعدی)

- تشخیص سرعت اینترنت و فعال‌سازی/غیرفعال سازی جلوه‌های بصری متناسب با سرعت (در JavaScript دستوراتی برای تشخیص سرعت اینترنت وجود دارد)

- تشخیص پایین بودن سرعت اینترنت و پیشنهاد استفاده از نسخه کم‌حجم وب‌سایت (نسخه‌ای که بدون تصاویر و جلوه‌های ویژه بصری طراحی شده است)

- استفاده از فونت (قلم) پیش‌فرض برای متن‌های موجود در وب‌سایت

- استفاده از شیوه‌های کد نویسی شی‌ءگرایی باقابلیت استفاده مجدد قطعه کدها (برای کم کردن حجم کدهای نوشته‌شده)

- استفاده از سندهای JS در انتهای صفحه

- غیره»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۱۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

حجم

۸۱۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان