دانلود و خرید کتاب شازده کوچولو آنتوان دو سنت اگزوپری ترجمه جمیل ابریشمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شازده کوچولو اثر آنتوان دو سنت اگزوپری

کتاب شازده کوچولو

معرفی کتاب شازده کوچولو

کتاب شازده کوچولو نوشتهٔ آنتوان دو سنت اگزوپری و ترجمهٔ جمیل ابریشمی است. انتشارات عطر کاج این داستان مشهور و همه‌پسند را روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب شازده کوچولو

کتاب شازده کوچولو محبوب‌ترین داستان آنتوان دو سنت اگزوپری و یکی از محبوب‌ترین داستان‌های جهان است. این کتاب، داستان خلبانی است که ناگهان هواپیمایش دچار نقص فنی و مجبور به فرود اضطراری وسط صحرای آفریقا می‌شود. در آن برهوت و بیابان وسیع ناگهان با موجودی کوچک و دوست‌داشتنی آشنا می‌شود که مسیر زندگی‌اش را به‌طورکلی تغییر می‌دهد. سال ۱۹۳۵، هواپیمای اگزوپری که برای شکستن رکورد پرواز بین پاریس و سایگون تلاش می‌کرد، در صحرای بزرگ آفریقا دچار نقص فنی شد و ناچار همانجا فرود آمد. همین سانحه دستمایهٔ نوشتن شازده کوچولو شد.

پسرک به خلبان می‌گوید که از اخترکی دوردست می‌آید و آنقدر آنجا زندگی کرده که روزی تصمیم می‌گیرد برای اکتشاف اخترک‌های دیگر خانه را ترک کند؛ همچنین برای خلبان از گل سرخ محبوبش می‌گوید که دل در گرو عشق او دارد، از دیگر اخترک‌ها تعریف می‌کند و از روباهی که او را اینجا، روی زمین، ملاقات کرده است. خلبان و شازده‌کوچولو چاهی را می‌یابند که آن‌ها را از تشنگی نجات می‌دهد، اما در نهایت شازده کوچولو خلبان را در جریان تصمیم خود قرار می‌دهد و می‌گوید تصمیم گرفته به اخترک خانه‌اش بازگردد.

این کتاب به قدری در جهان مشهور است که پس از انجیل بیشترین رتبهٔ میزان چاپ و خوانده‌شدن را داراست. کتاب شازده کوچولو جوایز بسیاری را در سطح جهانی به خود اختصاص داده است و به ۱۳۰ زبان مختلف دنیا ترجمه شده است؛ در واقع این کتاب با عنوان کتاب قرن فرانسه شناخته شده است. کتاب شهریارکوچولو یا شازده‌کوچولو فقط یه کتاب داستان ساده نیست؛ در این کتاب فلسفه‌های بزرگ و شگفت‌آوری نهفته است. این فلسفه‌ها با زبانی ساده و بچگانه عنوان می‌شوند، اما با شنیدن این کتاب درخواهید یافت که پیام اصلی این داستان چیست؛ در واقع این کتاب یک داستان زیبا و پر از استعاره‌ها و پندهای آموزنده است. در این داستان اگزوپری به‌شیوه‌ای سورئالیستی به بیان فلسفهٔ خود از دوست‌داشتن، عشق و هستی می‌پردازد. او طی این داستان از دیدگاه یک کودک که از سیارکی به نام «ب۶۱۲» آمده، پرسشگر سؤالات بسیاری از آدم‌ها و کارهای آن‌هاست. هنوز کسی نمی‌داند منشأ اصلی قصهٔ شازده کوچولو از کجا بوده و آیا واقعاً اگزوپری با این شازده‌ٔ رؤیاها دیدار کرده است یا نه، اما لحن کتاب آنقدر شاعرانه است که می‌توان از غیرواقعی‌بودن آن چشم‌پوشی کرد. 

خواندن کتاب شازده کوچولو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران ادبیات داستانی جهان و قالب داستان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آنتوان دو سنت اگزوپری

آنتوان دو سنت اگزوپری یکی از مشهورترین نویسندگان تاریخ جهان است که با نوشتن کتاب شازده کوچولو، محبوبیتی جاودان برای خود خرید. این نویسنده هرگز اصراری برای اینکه یک اثر ادبی بیافریند نداشت، بلکه همیشه در تلاش بود تا روایت شخصی خود را بیان کند و مسائل را از دیدگاه خاص خودش ببیند و احتمالاً این موضوعْ رمزی از موفقیت او است؛ چراکه او به‌واسطهٔ پروازکردن، یک حس ناب و متفاوت را تجربه و حضورش در سرزمین‌های دیگر، افق‌های دیدش را باز و گسترده کرده بود.

آنتوان دوسنت اگزوپری ۲۹ ژوئن ۱۹۰۰ در لیون، یکی از شهرهای فرانسه به دنیا آمد. او پدرش را در ۴سالگی از دست داد. از همان دوران تحصیل عشق به نوشتن در او جوانه زد و در سال ۱۹۲۵ یکی از داستان‌هایش به نام «مانون» را در یک نشریهٔ ادبی منتشر کرد، اما آنچه جوانهٔ عشق او به نوشتن را به درختی پربار بدل کرد، تجربهٔ پرواز و سفرکردن به سرزمین‌های دیگر بود. با سفرکردن بود که او با مردم و فرهنگ‌های مختلف آشنا شد و در کتاب‌هایش از آن تجربیات هم یاد کرد. اگزوپری در سال ۱۹۳۱ با زنی به نام کانسوئلو ازدواج کرد؛ بانویی تندمزاج و مبتلا به آسم که بعدا به شکل گل، در داستان شازده کوچولو سر برآورد؛ گلی که سرفه هم می‌کرد.

اگزوپری به‌عنوان یک خلبان تجاری موفق کار می‌کرد. هواپیمای او در خطوط پست تجاری میان اروپا، آفریقا و آمریکای جنوبی در رفت‌وآمد بود. هنگامی که جنگ آغاز شد، او در شرایط سنی و وضعیت سلامتی مناسبی نبود که بتواند به ارتش بپیوندد؛ بااین‌حال به نیروی هوایی آزاد فرانسه در شمال آفریقا پیوست. هواپیمای او در ۳۱ ژوئیه ۱۹۴۴ در پروازی اکتشافی بر فراز دریای مدیترانه دچار سانحه شد. هرچند در گذشته حدس می‌زدند که او در حملهٔ آلمان‌ها جان خود را از دست داده است، اما در نهایت و با پیداشدن لاشهٔ هواپیمای او، این فرضیه منتفی شد. احتمالاً هواپیما دچار نقص فنی شده بود. به‌هرحال اگزوپری عمر کوتاهی داشت، اما توانست با خلق کتاب‌های ارزشمند، به یکی از قهرمانان ملی فرانسه تبدیل شود.

معروف‌ترین اثری که از آنتوان دوسنت اگزوپری به جا مانده است، داستان مشهور شاهزاده کوچولو است. او نوشتن این داستان را در سال ۱۹۴۱ آغاز کرد، با مداد و آبرنگ تصویرهای زیبایی برای آن آفرید و آن را در ۱۹۴۳ منتشر کرد. این کتاب مهم در سدهٔ بیستم عنوان سومین کتاب پرفروش جهان را از آن خود کرد. این کتاب حالا بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه فروخته و به ۱۰۰ زبان نیز ترجمه شده است. حال حساب اینکه چندبار مورد اقتباس‌های سینمایی و انیمیشنی نیز قرار گرفته است با خودتان!

«هوانورد» داستان کوتاهی است که در سال ۱۹۲۶ در یک نشریه منتشر شد و بعد پایه و اساس کتاب «پیک جنوب» او را شکل داد. اگزوپری کتاب «زمین انسان‌ها» را در سال ۱۹۳۹ منتشر کرد. «خلبان جنگ» هم نام کتابی است که در سال ۱۹۴۲ منتشر شد و شرح مأموریتی است که او در طول دوران جنگ در سال ۱۹۴۰ از سر گذرانده بود. «نامه به یک گروگان» کتاب دیگری است که در سال ۱۹۴۳ منتشر شد. از اگزوپری پس از مرگش نیز کتاب‌های بسیاری منتشر شد؛ کتاب‌هایی مانند قلعه (۱۹۴۸)، نامه‌های جوانی و دفترچه‌ها (۱۹۵۳)، نامه‌ها به مادر (۱۹۵۵)، نوشته‌های جنگ (۱۹۸۸) و مانون رقاص که در سال ۲۰۰۷ منتشر شد.

آنتوان دوسنت اگزوپری جوایز و افتخارات زیادی را هم از آن خود کرد. او نشان لژیون دونور و جایزهٔ فمینا را در سال ۱۹۲۹ از آن خود کرد و ۱۰ سال بعد جایزهٔ بزرگ رمان فرهنگستان فرانسه را در سال ۱۹۳۹ گرفت. جایزهٔ کتاب ملی آمریکا در سال ۱۹۴۰ و ۲ نشان صلیب جنگ یکی در سال‌های ۱۹۴۰ و دیگر در ۱۹۴۴ پس از مرگش دریافت کرد که به پاس زحمات او در جنگ جهانی و حضورش در نیروهای متفقین به او اهدا شد. در سال ۲۰۰۸ بنیاد اگزوپری با حمایت بنیاد فرانسه و همچنین اعضای خانواده و دوستداران او تأسیس شد. اهداف این بنیاد، اجرای پروژه‌های مختلف در سراسر جهان برای کمک به جوانان برای دستیابی به آینده‌ای بهتر بوده است؛ جوان‌هایی که در محیط‌های خشن و با شرایطی نامطلوب زندگی می‌کنند.

بخشی از کتاب شازده کوچولو

«وقتی کسی بخواد با آب و تاب از چیزی تعریف کنه، گاهی از حقیقت دور میشه. شاید من توی داستان چراغ‌بان‌ها کاملاً روراست نبوده باشم. و ممکنه مشخصات اشتباهی از سیارهٔ خودمون به کسایی که نمی‌شناسنش داده باشم. آدم‌ها فضای کمی از سطح زمین رو اشغال کردن. اگر کل دو میلیارد ساکنِ زمین رو کنار هم جمع کنی و اون‌ها هم با مهربونی کنار هم بایستن، همه‌شون توی یه میدون با سی و دو کیلومتر عرض و سی و دو کیلومتر طول، جا میشن. همهٔ مردم روی زمین رو میشه روی یه جزیرهٔ کوچولو، وسط اقیانوس آرام جا داد.»

نظرات کاربران

عاطفه🍭
۱۴۰۲/۰۵/۲۳

عالی بود چقدر اخرش بغضی شدم 🥲🥺

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳۱۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۳۱۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۱۶,۹۵۰
تومان