دانلود و خرید کتاب فرهنگ ایمنی ترافیک ترجمه فاطمه زارع هرفته
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب فرهنگ ایمنی ترافیک

کتاب فرهنگ ایمنی ترافیک با ترجمه فاطمه زارع هرفته و دیگران است. این کتاب به مفاهیم، ساختار و اجرا فرهنگ ایمنی ترافیک می‌پردازد.

درباره کتاب فرهنگ ایمنی ترافیک

این کتاب مجموعه‌ای بین‌المللی و چند رشته‌ای از مفاهیم نظری و روش‌شناختی مرتبط با تحقیق و کاربرد فرهنگ ایمنی ترافیک با هدف دستیابی به چشم‌انداز کاهش مرگ‌و‌میر ترافیک، اطلاعات ارزشمندی به محققان و متخصصین ایمنی ترافیک ارائه‌می‌دهد. فصل‌های این کتاب درمورد تحقیق و کاربرد «فرهنگ ایمنی ترافیک» به عنوان یک رویکرد مهم برای ایمنی ترافیک، از جمله دید تلفات ناگهانی ترافیک و آسیب‌های جدی بحث می‌کنند. 

تصادفات رانندگی دلیل مهمی در مرگ‌ومیر و آسیب‌های ناتوان کننده در سراسر جهان، به ویژه در کشورهای با درآمد کم و متوسط است. در حالی که بیشتر تلاش‌های ایمنی سنتی رفتار ایمن(آموزش)، مجازات رفتارهای پرخطر(اجرا) یا طراحی محیط برای به حداقل رساندن آسیب تصادف ناشی از این رفتارها (مهندسی) را آموزش می‌دهد، همچنین نیاز به درک فرهنگ محیط‌های اجتماعی ما است که نگرانی ما برای ایمنی ترافیک و انتخاب رفتارها را افزایش می‌دهد. در نتیجه، علاقه به مفهوم فرهنگ ایمنی ترافیک افزایش می‌یابد. با این‌حال، این مفهوم نسبتاً جدید است و هنوز نیاز به اطلاعات نظری قوی و تحقیقات گسترده است.

 هدف این کتاب ایجاد یک بنیان نظری و یک چارچوب روش‌شناختی برای استفاده از فرهنگ ایمنی ترافیک، از جمله بحث در مورد بهترین روش‌ها برای توسعه، پیاده‌سازی و ارزیابی استراتژی‌های مبتنی بر فرهنگ است. 

خواندن کتاب فرهنگ ایمنی ترافیک را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه شهرسازی و مدیریت ترافیک پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب فرهنگ ایمنی ترافیک

در چندین دهه گذشته، ظرفیت تولید کارخانجات وسائل نقلیه و بطور خاص اتومبیل در سرتاسر جهان رو به افزایش است و غول‌های خودروسازی رقابت شدیدی در تصاحب بازار با هم دارند. به موازات تولید وسائل نقلیه، آمار تخلفات و تصادف‌ها نیز سیر صعودی داشته است. همچنین در بسیاری از کشورها بویژه کشورمان ایران، میزان مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در رده بالایی قرار دارد و تصادفات، سومین علت مرگ و میر در کشور شناخته شده است. لذا شناخت عوامل ایجاد تصادفات و بررسی آن بصورت علمی می‌تواند راهگشای برنامه‌ریزان ترافیکی باشد. در این میان سه عامل در هم تنیده یعنی وسیله نقلیه و امکانات ایمنی آن، ایمنی جاده و عوامل بازدارنده تصادف، مهارت و رعایت مقررات توسط راکب آن وحتی عابرین پیاده در مدیریت ترافیک نقش اساسی دارند. همزمان با استفاده از تکنولوژِی جدید، راهکار، مدیریت و فرهنگ آن تکنولوژی از ضرورت‌های اجتناب ناپذیر است که در بسیاری از مواقع مورد غفلت قرار می‌گیرد. بسیاری از حوادث جاده‌ای ناشی از خطا و سهل انگاری انسانی بوده است که نشان از توجه بیش از پیش به این مقوله در سال‌های آتی می‌باشد. لذا عواملی همانند عامل انسانی و فرهنگ رانندگی شامل سرعت زیاد، شتابزدگی، عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، خواب آلودگی، سبقت غیر مجاز و بعضا فاصله زیاد مسافت بین مبدا و مقصد و در نتیجه خستگی ناشی از آن، سهم بالایی را به خود اختصاص می‌دهد. لذا شناخت بیشتر به موارد بیان شده، شناسایی ریشه‌ای حوادث جاده‌ای و استفاده از اطلاعات بدست آمده در طراحی، برنامه‌ریزی، اجرا و ارزشیابی برنامه‌های ترافیکی لازم و ضروری می‌باشد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۵۰ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۵۰ صفحه