دانلود و خرید کتاب فرهنگ زبانزدهای فارسی غلامحسین صدری افشار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فرهنگ زبانزدهای فارسی اثر غلامحسین صدری افشار

کتاب فرهنگ زبانزدهای فارسی

معرفی کتاب فرهنگ زبانزدهای فارسی

کتاب فرهنگ زبانزدهای فارسی نوشتهٔ غلامحسین صدری افشار است و انتشارات مازیار آن را منتشر کرده است. این کتاب شامل دعاها، نفرین‌ها، سپاس‌ها، خوشامدگویی‌ها، تهدیدها، دشنام‌ها، تعارف‌ها و متلک‌هاست.

درباره کتاب فرهنگ زبانزدهای فارسی

زبان فارسی علاوه بر واژه‌ها، اصطلاح‌ها، کنایه‌ها، استعاره‌ها و مثل‌ها تعداد زیادی عبارت قالبی دارد که در موردهای ویژه به کار می‌روند؛ مانند تعارف‌ها، خوشامدگویی‌ها، دعاها، نفرین‌ها، دشنام‌ها، ستایش‌ها، تهدیدها، سپاس‌گزاری‌ها و متلک‌ها. این‌ها هنوز جایگاه واقعی خود را در مقوله‌های زبان‌شناسی‌های فارسی نیافته‌اند و گاه در میان ضرب‌المثل‌ها و زمانی در شمار اصطلاحات آورده می‌شوند، زیرا برخی‌شان از یک ضرب‌المثل، داستان، رویداد تاریخی یا شعر اقتباس شده‌اند. اما در صورتی که آن‌ها را به درستی رده‌بندی نکنیم، گروه مستقلی را با ماهیتی متفاوت تشکیل می‌دهند، که کاربردهای ویژه‌ای دارند. 

خواندن کتاب فرهنگ زبانزدهای فارسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران رشتهٔ زبان و ادبیات فارسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فرهنگ زبانزدهای فارسی

«تا آنجا که مولف جست‌وجو کرده است، نخستین بار در مجله‌ٔ ادبستان که در مشهد منتشر می‌شد، از زبانزد تحت عنوان فرمول یاد شده است. به این صورت «جمله‌هایی هستند غالبا دارای فصاحت که دریک موردی به کار برده شده.» و ما آن‌ها را در نظایر آن مورد به کار می‌بریم، بدون اینکه زحمتی به خود بدهیم و یک جمله شبیه آن بسازیم. از آن جمله است: دست مریزاد، زنده‌باد، روز خوش، شب بخیر و امثال آن.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۵۵۲ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۵۵۲ صفحه

قیمت:
۱۲۴,۰۰۰
تومان