دانلود و خرید کتاب پی گیر اخبار نباشید رولف دوبلی ترجمه رضا اردلان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پی گیر اخبار نباشید اثر رولف دوبلی

کتاب پی گیر اخبار نباشید

نویسنده:رولف دوبلی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پی گیر اخبار نباشید

خلاصه‌کتاب پی گیر اخبار نباشید نوشتهٔ رولف دوبلی و ترجمهٔ رضا اردلان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. این کتاب به شما می‌آموزد با ترک اخبار، شادتر زندگی کنید.

درباره خلاصه‌کتاب پی گیر اخبار نباشید

اخبار هیچ چیزی به شما اضافه نمی‌کند!

اخبار و رسانه‌های خبری یک صنعت بزرگ سرگرمی هستند که از طریق جلب توجه افراد جامعه، درآمد کسب می‌کنند؛ یعنی ما نه‌تنها چیزی از اخبار به دست نمی‌آوریم، بلکه چیزهای زیادی را نیز در راه پیگیری اخبار از دست می‌دهیم؛ مانند توجه و تمرکز، زمان، آسایش، آرامش روانی و... .

همین حالا فکر کنید و ببینید چند تیتر خبری از هزاران تیتری که روزانه از طرق مختلفی مثل تلویزیون، رادیو، نرم‌افزارهای نصب شده روی گوشی موبایل، اینترنت و فضای مجازی، روزنامه و مجلات خبری به سمتتان سرازیر می‌شود، در تصمیم‌گیری‌ها، اهداف و انگیزه‌هایتان در زندگی مؤثر بوده‌اند؟ شاید به زحمت یک تیترِ اثرگذار پیدا کنید. خلاصه‌کتابِ «پیگیر اخبار نباشید»، نوشتهٔ رولف دوبلی می‌خواهد شما را از شر اخباری که هیچ آگاهی خاصی بهتان نمی‌دهد خلاص کند تا بتوانید زمان کافی برای جست‌وجو و کشف جهان در اختیار داشته باشید.

خواندن خلاصه‌کتاب پی گیر اخبار نباشید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به کسانی که زیاد اخبار گوش می‌دهند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب پی گیر اخبار نباشید

«به دوران کودکی خود رجوع کنید؛ ما اکثراً در خانواده‌هایی بزرگ شده‌ایم که پدرمان صبح را با اخبار ساعت ۷ شروع کرده است؛ در حالی که چای صبحانه را می‌نوشید، خبرهایی از سراسر کشور و جهان برایش مرور شده و احتمالاً ما نیز که آن موقع پسربچه یا دختربچه‌ای بیشتر نبودیم، از صدای رادیو و صدای گوینده متنفر می‌شدیم که مزاحم خواب صبحگاهی‌مان شده است.

چند ساعت بعد، چه در خانه یا محل کار، بار دیگر اخبار نیمروزی به همان شدت و حدت ما و خانواده‌مان را محاصره می‌کرد؛ خبرها تکراری هستند، اما باید آن‌ها را شنید!

اخبار عصرگاهی نسبتاً مورد کم‌لطفی قرار می‌گرفتند، اما باز هم صدای گوینده خبر در خانه شنیده می‌شد و بعد از آن هم ضیافت اصلی اخبار تکراری و بی‌ربط به زندگی ما، هنگام صرف شام برگزار می‌شد!

به همه این موارد سرک کشیدن به سایت‌های خبری، شنیدن خبرهای شفاهی از دوستان و همکاران و دید زدن روزنامه‌های روی دکه روزنامه‌فروشی را اضافه کنید. در واقع ما همواره در معرض شنیدن خبرهایی درباره یک تصادف مهیب در فلان نقطه کشور، یک زایمان سخت در روستایی دورافتاده، دیدار مقامات رسمی یک کشور با کشور دوست و همسایه‌اش، افزایش قیمت ناگهانی خودرو و یا حمله تروریستی ظالمانه در کشوری دور بوده‌ایم. به احتمال زیاد از وقتی به سن نوجوانی رسیدیم، خودمان نیز به تبعیت از پدر و مادرمان ساعت‌های پخش اخبار سراسری از رادیو و تلویزیون را یاد گرفته‌ایم و رأس ساعت، کنترل تلویزیون به دست، مقابل آن نشسته‌ایم؛ انگار که می‌خواستیم بگوییم بله، من حالا دیگر به قدری بزرگ شده‌ام که در جریان اخبار جهان قرار بگیرم! این روند ادامه پیدا کرده است تا به امروز که وقت خود را بدون هیچ چشم‌داشتی، ۲۴ ساعته در کانال‌ها و صفحات خبری مختلف هدر می‌دهیم.»

معرفی نویسنده
عکس رولف دوبلی
رولف دوبلی

رولف دوبلی و کتاب‌های پرطرفدارش -از جمله هنر خوب زندگی کردن- برای مخاطب ایرانی‌ با ترجمه‌ی عادل فردوسی‌پور شناخته شد و جا افتاد و محبوبیت مترجم به خوبی توانست کتاب‌های این نویسنده را برای مخاطبان ایرانی تبدیل به یک متفکر آشنا و کاردرست تبدیل کند. این موضوع به این معنی نیست که دوبلی با کتاب‌هایش دست روی موضوعات مهمی نمی‌گذارد! کتاب‌های دوبلی در سراسر دنیا پرفروش، محبوب و تاثیرگذار هستند و مخاطب‌های او برای کتاب‌های جدیدش سر از پا نمی‌شناسند!

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
اخبار و رسانه‌های خبری یک صنعت بزرگ سرگرمی هستند که از طریق جلب توجه افراد جامعه، درآمد کسب می‌کنند؛ یعنی ما نه‌تنها چیزی از اخبار به دست نمی‌آوریم، بلکه چیزهای زیادی را نیز در راه پیگیری اخبار از دست می‌دهیم؛ مانند توجه و تمرکز، زمان، آسایش، آرامش روانی و ... .
Fatima
در زمانه‌ای که هنوز همه افراد در هر جایی دسترسی سریع و همزمان به اخبار نداشتند، افراد مشهور دارای ویژگی‌ها و معیارهای خاصی بودند؛ آن‌ها به علت دستاورد یا قدرتشان بود که شهره می‌شدند؛ مثلاً کسی که در زمینه علم یا هنر دستاورد مهمی داشت یا فردی که به دلیل قدرت بدنی بر تمام حریفانش پیروز می‌شد. در هر صورت، شهرتی که نصیب افراد می‌گردید، دارای یک علت واقعی، ملموس و منطقی بود.
Fatima
با ظهور رسانه‌های مختلفی که می‌توانستند یک خبر را در مدت زمانی محدود در میان جمعیت کثیری نشر دهند، کم‌کم شاهد آن شدیم که افراد بدون داشتن هیچ یک از مؤلفه‌های دستاورد یا قدرت، مشهور می‌شدند. این عده که آن‌ها را تحت عنوان «سلبریتی» می‌شناسیم، عموماً با دلایلی بی‌ربط به جامعه و زندگی ما به شهرت رسیده‌اند. در جهان امروز، رسانه کمک می‌کند تا ارتباط میان شهرت با دستاورد، قدرت و شایستگی، کمرنگ و به کلی قطع شود. همین موضوع بستری برای ایجاد شهرت کاذب گردیده است. در واقع سلبریتی بودن یک گزاره خودارجاع است؛ یعنی علت سلبریتی بودنِ سلبریتی‌ها، سلبریتی بودنشان است.
Fatima
اعتیاد به اخبار همانند هر نوع اعتیاد دیگری، مضرات جدی دارد و البته مانند هر موضوع یا ماده اعتیادآوری، جذابیت‌هایی دارد که شما را وسوسه نموده و به دام می‌اندازد.
Fatima
همین حالا فکر کنید و ببینید چند تیتر خبری از هزاران تیتری که روزانه از طرق مختلفی مثل تلویزیون، رادیو، نرم‌افزارهای نصب شده روی گوشی موبایل، اینترنت و فضای مجازی، روزنامه و مجلات خبری به سمتتان سرازیر می‌شود، در تصمیم‌گیری‌ها، اهداف و انگیزه‌هایتان در زندگی مؤثر بوده‌اند؟ شاید به زحمت یک تیترِ اثرگذار پیدا کنید.
Fatima
واقعیت این است که هر روز و هر سال اتفاقات مهم و جالب توجهی در جهان رخ می‌دهد، اما خبرنگاران و منابع خبری که شما آن‌ها را تحت عنوان رسانه‌های خبری می‌شناسید در واقع همانند بنگاهی هستند که تصمیم می‌گیرند چه چیزهایی را به شما اطلاع دهند و چه چیزهایی را اطلاع ندهند. پس این خودتان نیستید که دارید نسبت به جهان و مردم آن آگاهی کسب می‌کنید، بلکه دیگران هستند که اهمیت موضوعات را برای شما تعیین می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید اعتیاد خود را به این نحو توجیه کنید که «اخبار را دنبال می‌کنم تا از اتفاقات مهم بی‌اطلاع نمانم»، باید بدانید که دروغی بزرگ تحویل خودتان داده‌اید. با محدود کردن خودتان در دنیای اخبار رسانه‌ای، از بسیاری از پدیده‌ها بی‌اطلاع خواهید ماند.
Fatima

حجم

۲۹٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

حجم

۲۹٫۹ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۴ صفحه

قیمت:
۷,۰۰۰
تومان