دانلود و خرید کتاب مبانی الکترونیک (جلد اول) سیدعلی میرعشقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مبانی الکترونیک (جلد اول) اثر سیدعلی میرعشقی

کتاب مبانی الکترونیک (جلد اول)

معرفی کتاب مبانی الکترونیک (جلد اول)

ویرایش جدید کتاب مبانی الکترونیک (جلد اول) نوشتۀ سیدعلی میرعشقی است. این کتاب را انتشارات شیخ بهایی منتشر کرده است.

درباره کتاب مبانی الکترونیک (جلد اول)

کتاب مبانی الکترونیک (جلد اول) مشتمل بر کلیۀ مواد موردنیاز درس الکترونیک با بهره‌گیری از جدیدترین مراجع علمی و باتکیه‌بر تجربیات تدریس مؤلف نوشته شده است. کتاب حاضر که اساساً به‌منظور استفادهٔ دانشجویان درس الکترونیک رشتۀ مهندسی برق تهیه شده، مجموعه‌ای از مطالب و اطلاعات زیربنایی دربارۀ آشنایی با عناصر پایۀ مدارهای الکترونیکی، معرفی مهم‌ترین کاربردهای آن‌ها و نیز اصول طراحی با این عناصر است.

این کتاب همچنین همهٔ مطالب ضروری برای درس الکترونیک دانشجویان رشتۀ فیزیک را در بر دارد. سعی نویسنده در تدوین این کتاب بر این بوده تا کتاب درسی نسبتاً جامعی، به‌ویژه برای آن دسته از دانشجویان که به‌علت عدم‌تسلط کافی به زبان‌های خارجی امکان بهره‌گیری کامل از مراجع غیرفارسی را ندارند و احیاناً از فراگیری و تسلط کامل بر مطالب اساسی این درس محروم می‌مانند، در اختیار قرار دهد. در ویرایش جدید ضمن انجام بعضی اصلاحات ضروری و تلاش برای تغییرات مناسب در حروف‌چینی متن و ارائهٔ شکل‌های مناسب، مطالب جدیدی نیز اضافه شده است.

خواندن کتاب مبانی الکترونیک (جلد اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای دانشجویان رشتۀ الکترونیک می‌تواند کتابی مناسب باشد.

بخشی از کتاب مبانی الکترونیک (جلد اول)

«مقدمه ای بر فیزیک الکترونیک

همان‌گونه که عنوان فصل نشان می‌دهد قصد این نیست که به بحث پیرامون مطالب نظری عمیق در زمینۀ ساختمان اتمی و بلوری اجسام بپردازیم؛ بلکه منظور نگاهی گذرا به ساختمان بلوری نیمه‌هادی‌ها و عمدتاً آشنایی با چگونگی جابه‌جایی بارهای الکتریکی در این اجسام و تفاوت آن‌ها با فلزات است همین آشنایی مختصر می‌تواند به درک بیشتر و بهتر مفاهیمی که در فصل‌های بعد موردمطالعه قرار می‌گیرند، کمک کند. بررسی دقیق‌تر بسیاری از مطالبی که در این فصل به‌گونه‌ای توصیفی به شرح آن‌ها می‌پردازیم در کتاب‌های فیزیک الکترونیک آمده است.

۱-۱ تقسیم‌بندی اجسام از نظر هدایت الکتریکی 

ازنقطه‌نظر قابلیت هدایت الکتریکی اجسام را می‌توان به سه دسته تقسیم نمود: هادی، نیمه‌هادی و عایق.

هادی‌ها عناصر و ترکیباتی هستند که جریان الکتریکی را به‌خوبی از خود عبور می‌دهند. از بهترین هادی‌های متداول نقره، مس و آلومینیوم را می‌توان نام برد. در نیمه‌هادی‌ها هدایت الکتریکی کمتر از هادی‌ها بوده؛ ولی قابل‌کنترل است عایق‌ها اجسامی هستند که در میدان‌های الکتریکی معمولی جریان الکتریکی را هدایت نمی‌کنند و فقط ممکن است در میدان‌های خیلی زیاد جریان از آن‌ها عبور کند. ازنقطه‌نظر کاربرد در مهندسی برق موادی که مقاومت ویژه آنها کمتر از ۱۰۲cm باشد به‌عنوان هادی و موادی که دارای مقاومت ویژه بیشتر از ۱۰۵cm باشند عایق محسوب می‌شوند. مقاومت ویژۀ نیمه‌هادی‌ها در محدودۀ بین دو مقدار مذکور قرار دارد. برای درک عمیق‌تر پدیده‌هایی چون هدایت الکتریکی و گرمایی و تمایز بین اجسام هادی، نیمه‌هادی و عایق و مفاهیم اساسی موردنیاز در این فصل لازم است مختصراً به یادآوری نکاتی چند درمورد ساختمان اتمی اجسام بپردازیم. همان‌طور که می‌دانیم اتم دارای یک هستۀ مرکزی شامل تعدادی پروتون برابر عدد اتمی عنصر و حدود همان تعداد نوترون است.»

نظرات کاربران

mohammad
۱۴۰۱/۱۰/۰۲

لطفا از این دست کتاب های دانشگاهی که نسخه چاپیشون هیچ کجا پیدا نمیشه بیشتر بگذارید 🙏🏻

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

حجم

۶۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۶۰ صفحه

قیمت:
۲۰۰,۰۰۰
تومان