دانلود و خرید کتاب امواج الکترومغناطیسی و اثرات آن بر اندام های بدن علی حامدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب امواج الکترومغناطیسی و اثرات آن بر اندام های بدن اثر علی حامدی

کتاب امواج الکترومغناطیسی و اثرات آن بر اندام های بدن

معرفی کتاب امواج الکترومغناطیسی و اثرات آن بر اندام های بدن

کتاب امواج الکترومغناطیسی و اثرات آن بر اندام های بدن نوشتهٔ علی حامدی و فاطمه علی محمدی است. این کتاب را موسسه آموزشی تالیفی ارشدان منتشر کرده است. 

درباره کتاب امواج الکترومغناطیسی و اثرات آن بر اندام های بدن

تاکنون پیرامون مبحث امواج الکترومغناطیسی مطالب فراوانی تألیف شده است. از سوی دیگر موضوع تعامل بین امواج الکترومغناطیسی و اندام‌های بدن دغدغه‌ای اساسی نه‌تنها برای محافل دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی، بلکه برای عموم جامعه محسوب می‌گردد. متأسفانه با عنایت به نیاز مبرم برای درک هر چه عمیق‌تر و دقیق‌تر این مبحث، منابع موجود ناکافی می‌نماید. همچنین نظر به چندین سال سابقه تدریس و پژوهش در باب علوم مرتبط با میدان‌ها و امواج الکترومغناطیسی و تزویج آن‌ها بر اندام موجودات زنده برایند این موارد انگیزه‌ای جهت ارائه کتاب امواج الکترومغناطیسی و اثرات آن بر اندام های بدن شده و نگارندگان در این اثر تمام توجه خود را معطوف به ارائه مرجعی جهت بررسی اثرات امواج الکترومغناطیسی بر روی بافت‌ها و سیستم‌های بیولوژیکی نموده‌اند. سابقه به‌کارگیری امواج الکترومغناطیسی غیر یونیزه برای کاربردهای پزشکی به اواخر قرن نوزدهم برمی‌گردد. اندکی پس از تحقیقات هاینریش هرتز و تأیید پیش‌بینی‌های جیمز ماکسول در باب وجود امواج الکترومغناطیسی، آرسن آرسنوال آزمایشی انجام داد. وی جریان فرکانس بالایی (۱۰ کیلوهرتز) که اخیراً کشف شده بود، را بر روی خود اعمال کرد. آرسنوال نکته جالبی را دریافت. این که جریان مذکور، باعث گرم‌شدن ماهیچه‌های وی شده اما احساس انقباض عضلانی را به همراه نداشته است. تاکنون علاوه بر مورد فوق تحقیقات وافری در این حوزه صورت پذیرفته است. شاید بتوان گفت عمده کاربرد امروزه آن در MRI و طیف‌سنجی باشد. در دو دهه اخیر با اقبال قابل‌توجه مخابرات بیسیم و استفاده انبوه از تلفن‌های همراه در سرتاسر دنیا مواجه هستیم. به دنبال این امر، برای نخستین‌بار در طول تاریخ حیات بشر، منبع موج الکترومغناطیسی درست نزدیک سر و یا بدن وی قرار گرفته است. این مهم نه‌تنها روند کاهشی به خود نگرفته بلکه پیش‌بینی‌ها حاکی از ادامه و بلکه تشدید اوضاع هستند. تقریباً همه انسان‌ها به‌زودی در محیط وسیعی از میدان‌های الکترومغناطیسی، امواج و تشعشعات ناشی از فعالیت‌های انسانی غوطه‌ور می‌شوند.

تشعشع الکترومغناطیسی ساخت بشر هم از حیث شدت و هم استفاده بیشتر از فرکانس‌های موجود در طیف، روند افزایشی به خود گرفته است. تعامل و اثرگذاری امواج و تشعشعات الکترومغناطیسی بر مکانیزم‌های بیولوژیکی بر کسی پوشیده نیست. برای مثال رزونانس مغناطیسی هسته‌ای در محیطی بیولوژیک تحت‌تأثیر یک میدان RF قرار می‌گیرد. این اتفاق تصویربرداری و طیف‌سنجی بافت‌های داخل بدن انسان را میسر می‌سازد. به هر روی کاربرد امواج الکترومغناطیسی در تجهیزات صنعتی، تحقیقاتی، پزشکی و ... امری اجتناب‌ناپذیر می‌نماید. اما نکته شایان توجه بررسی اثرات بیولوژیکی ناخواسته و مضر میدان‌های الکترومغناطیسی بر بافت‌های زنده است. فلذا نگارندگان بر این شدند که در این اثر نه‌تنها آشنایی با الکترومغناطیس کاربردی، بلکه عوارض و آثار تشعشعات الکترومغناطیسی بر بدن، گنجانده شود. در این اثر تلاش شده است که قدمی هرچند اندک در جهت شناخت و معرفی ژرف‌تر مفهوم امواج الکترومغناطیسی و اثرات آن بر بافت موجودات زنده برداشته شود. پرواضح است که کتاب امواج الکترومغناطیسی و اثرات آن بر اندام های بدن گامی کوچک در بررسی و برطرف کردن دغدغه مراکز تحقیقاتی و نیاز عموم جامعه به درک عوارض تشعشعات منبعث از تجهیزات صنعتی و پزشکی است. لیکن نهایت همت بر این بوده که گزارش‌های چاپ شده در مراجع معتبر بین‌المللی به همراه تجارب تحقیقاتی و عملی نگارندگان اثر، درهم‌آمیخته و اثری کارآمد و درعین‌حال گزیده به خدمت علاقه‌مندان پیشکش گردد.

خواندن کتاب امواج الکترومغناطیسی و اثرات آن بر اندام های بدن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دانشجویان الکترونیک پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

پری
۱۴۰۱/۰۵/۰۴

mersiii tosie mishe hatman

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

حجم

۷٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان