دانلود و خرید کتاب نقد روان جامی منوچهر دانش‌پژوه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نقد روان جامی اثر منوچهر دانش‌پژوه

کتاب نقد روان جامی

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب نقد روان جامی

کتاب نقد روان جامی نوشتهٔ منوچهر دانش‌پژوه در انتشارات همشهری چاپ شده است. این کتاب مروری بر زندگی و آثار نورالدین عبدالرحمن جامی است. 

درباره کتاب نقد روان جامی

این کتاب به زندگی و آثار عبدالرحمن جامی می‌پردازد. جامی شاعر، موسیقی‌دان، ادیب و صوفی ایرانی است که لقب خاتم‌الشعرا نیز به او داده شده است. جامی ده‌ها کتاب و رساله به نظم و نثر، به زبان‌های فارسی و عربی دارد که در این کتاب به آن‌ها اشاره شده است.

مجموعه ۵۰ جلدی «اندیشه‌‌مندان ایران و اسلام» برای آشنایی نسل جوان و دانش‌‌دوست با بنیادگذاران ایرانی‌ - اسلامی فرهنگ و تمدن بشری، نه فقط از جنبهٔ شناخت تاریخ، افکار و آثار این بزرگان بلکه برای ساختن پایگاهی که باتکیه‌بر آن و باتوجه‌به دانش‌های روز بتوانند به قله‌‌های جدید معارف بشری صعود کنند، منتشر شده است.

درباره عبدالرحمن جامی

نورالدّین عبدالرحمن بن احمد بن محمد جامی، معروف به جامی و ملقب به خاتم‌الشعرا همه‌چیزدان، شاعر، موسیقی‌دان، ادیب و صوفی نامدار فارسی‌زبان ایرانی قرن ۹ قمری است. جامی مقدّمات ادبیات فارسی و عربی را نزد پدرش آموخت و چون خانواده‌اش شهر هرات را برای اقامت خود برگزیدند، او نیز فرصت یافت تا در مدرسه نظامیه هرات که از مراکز علمی معتبر آن زمان بود، مشغول به تحصیل شود و علوم متداول زمان خود را همچون صرف و نحو، منطق، حکمت مشایی، حکمت اشراق، طبیعیات، ریاضیات، فقه، اصول، حدیث، قرائت، و تفسیر به‌خوبی بیاموزد و از محضر استادانی چون خواجه علی سمرقندی و محمد جاجرمی استفاده کند. این استاد نظم و نثر فارسی، صاحب آثار مهم و ارزشمندی در ادبیات، ‌ فقه، اصول، عرفان و تصوف بوده و او را مشهورترين شاعر پایان عهد تيموری معرفی می‌کنند. جامی دیوان خود را در اواخر عمر به تقلید از امیر خسرو دهلوی در سه قسمت مدون نمود: فاتحة الشباب (دوران جوانی) ، واسطة العقد (اواسط زندگی) ، خاتمة الحیاة (اواخر حیات). وی با الهام گرفتن از گلستان سعدی یکی از مهم‌ترین کتاب‌های خود یعنی بهارستان را به رشته تحریر در آورد. جامی ۲۷ آبان ۸۷۱ در هرات درگذشت.

کتاب نقد روان جامی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به ادبیات کهن ایران و کتاب‌های مربوط به زندگی‌نامهٔ بزرگان پیشنهاد می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۲۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۸۲۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۶۴,۴۰۰
تومان