دانلود و خرید کتاب مروری جامع بر حاملگی و زایمان ویلیامز ۲۰۲۲ ترجمه الهام زارع
کتاب مروری جامع بر حاملگی و زایمان ویلیامز ۲۰۲۲ اثر الهام زارع

کتاب مروری جامع بر حاملگی و زایمان ویلیامز ۲۰۲۲

انتشارات:انتشارات بشری
امتیاز:
۲.۵از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مروری جامع بر حاملگی و زایمان ویلیامز ۲۰۲۲

کتاب مروری جامع بر حاملگی و زایمان ویلیامز ۲۰۲۲ نوشتۀ ویلیامز در کنار کتاب بیماری‌های زنان ویلیامز، مجموعه‌ای بسیار ارزشمند در زمینۀ بیماری‌های زنان، بارداری و زایمان را تشکیل می‌دهند. این کتاب‌ها از جمله مرجع‌های اصلی رشته زنان و زایمان هستند. این کتاب را انتشارات بشری منتشر کرده است.

درباره کتاب مروری جامع بر حاملگی و زایمان ویلیامز ۲۰۲۲

کتاب مروری جامع بر حاملگی و زایمان ویلیامز ۲۰۲۲ کتابی مرجع با بیش از ۳۰۰۰ مقاله جدید است. این مقاله‌ها مربوط به بازه زمانی تا پایان ۲۰۲۱ هستند. تعداد زیادی از حدود ۹۰۰ تصویر کتاب، جدید هستند و این تصاویر، سونوگرام‌ها، تصاویر MRI، فوتو گراف‌ها، فوتومیکروگراف‌ها و نمودارهای داده‌ها، در تمام موارد با رنگ‌های واضح و زنده آورده شده‌اند. بخش اعظم کار هنری اصلی کتاب، بر عهده تصویرگران طبی خود ما بوده است.

در ویراست بیست و ششم کتاب، نویسنده همچنان به ارائه مفصل اصول کلی مباحث پایه مامایی مانند آناتومی و فیزیولوژی مادر، مراقبت قبل از حاملگی و مراقبت پره‌ناتال، لیبر، زایمان و دوره نفاس ادامه داده است. همراه با این مباحث، به توصیف کامل عوارض زایمانی مانند لیبر پره‌ترم، خونریزی، هیپرتانسیون و بسیاری دیگر از موضوعات پرداخته. همچنین، در این کتاب جنین، موردتوجه ویژه‌ای قرار گرفته و یک بخش کامل کتاب به تشخیص و درمان اختلالات جنینی اختصاص‌داده‌شده است.

خواندن کتاب مروری جامع بر حاملگی و زایمان ویلیامز ۲۰۲۲ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای بسیاری از پزشکان مفید است و اطلاعات آن‌ها را به‌روز می‌کند. همچنین کتاب بارداری و زایمان ویلیامز مرجعی کامل است و هر اطلاعاتی که یک زن درمورد ساختار بدنش لازم داشته باشد را می‌تواند در این کتاب پیدا کند.

بخشی از کتاب مروری جامع بر حاملگی و زایمان ویلیامز ۲۰۲۲

«آناتومی لگن

۱- استخوان‌های لگن

لگن از چهار، استخوان دو استخوان بی‌نام متشکل از سه بخش ایلیوم ایسکیوم و پوبیس ساکروم و دنبالچه تشکیل شده است. استخوان‌های بینام در جلو توسط مفصل سمفیز پوبیس و در عقب توسط استخوان ساکروم به هم متصل می‌شوند. لگن به دو بخش حقیقی و کاذب تقسیم می‌شود که مرز این دو خط انتهایی است لگن کاذب در بالا و حقیقی در پائین خط قرار گرفته است. لگن کاذب در پشت توسط مهره‌های کمری و از دو طرف توسط حفرۀ ایلیاک و در جلو توسط دیوارۀ جلویی شکم احاطه می‌شود. لگن حقیقی از خط انتهایی در بالا شروع می‌شود. پشت لگن حقیقی توسط سطح جلویی ساکروم و از دو طرف توسط سطح داخلی استخوان‌های ایسکیال رباط ساکرو سیاتیک و از جلو توسط استخوان پوبیس و شاخه‌ای فوقانی بالارونده استخوان‌های ایسکیال و سوراخ‌های ابتراتور احاطه می‌شود. ساکروم دیوارۀ پشتی لگن حقیقی را تشکیل می‌دهد. اولین مهره ساکروم برآمده است که دماغۀ استخوان ساکروم خوانده می‌شود و شاخصی برای پلویمتری بالینی محسوب می‌شود و در کسانی که لگن کوچک دارند معمولاً لمس می‌شود. ساکروم حالت طبیعی دارای تقعر عمودی شدید و افقی خفیف دارد که در غیر این صورت امکان تنگی لگن را مطرح می‌کند. خط مستقیمی که از دماغه تا نوک ساکروم امتداد می‌یابد ۱۰ سانتیمتر و اگر در امتداد تقعر حساب شود ۱۲ سانتی‌متر است.

۲- مفاصل لگن در جلو مفصل سمفیز پوبیس دو استخوان بی‌نام را به یکدیگر متصل می‌کند در پشت بین ساکروم و ایلیوم استخوان بی‌نام توسط مفصل ساکرو ایلیاک قرار گرفته است که تحرک کمی داشته و در دوران حاملگی شل شده و حرکت لغزشی روبه‌بالا پیدا می‌کند و خروجی لگن را ۱/۵۲ سانتی‌متر افزایش می‌دهد.»

چکیده بیماری های زنان برک و نواک ۲۰۱۲
جاناتان برک
نسخه نویسی
پیام کشاورز چافجیری
ترجمه و تلخیص بارداری و زایمان ویلیامز ۲۰۱۸؛ جلد ۲
دپارتمان زنان و زایمان گزینه پارسیان طب
صد مورد بالینی سکته‌های مغزی
نوبویوکی ساکائی
ترجمه و تلخیص بارداری و زایمان ویلیامز ۲۰۱۸؛ جلد ۵
دپارتمان زنان و زایمان گزینه پارسیان طب
چکیده بیماری‌های زنان برک و نواک ۲۰۲۰
جاناتان برک
مرور سریع بر جراحی عمومی 3
محسن نجم الدینی
گایدلاین اخلاق پزشکی
کامران احمدی
مرور سریع بر زنان اسپیروف ۱
فرناز هادوی
مرور سریع بر زنان اسپیروف ۲
فرناز هادوی
فارماکولوژی (آموزش مبتنی بر تست)
سجاد ثاقب‌دوست
گایدلاین پوست
کامران احمدی
گایدلاین جراحی ۳
کامران احمدی
مروری جامع بر بارداری و زایمان ویلیامز ۲۰۱۸
الهام زارع
تلیندز 1 (1402)
زینب منصوری
مجموعه سوالات بورد و ارتقا تخصصی زنان و زایمان 1400 و بورد 1399
مریم اسماعیل‌پور
مرورسریع بر زنان اسپیروف 3 (1402)
فرناز هادوی
ترجمه و تلخیص بارداری و زایمان ویلیامز ۲۰۱۸؛ جلد ۱
دپارتمان زنان و زایمان گزینه پارسیان طب
بلوغ دختران
امی میدلمن

نظرات کاربران

کاربر 5914212
۱۴۰۲/۱۰/۲۴

کتاب خیلی خلاصه شده و تمام نکات مهم حذف شده است و متناسب با ویراست ۲۶ نمیباشد

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۶۰ صفحه

حجم

۸٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۶۰ صفحه

قیمت:
۱۳۷,۵۰۰
تومان