دانلود و خرید کتاب آهی سوزان بر مزار شهیدان سیدالجلیل علی بن طاووس ترجمه سیداحمد فهری زنجانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آهی سوزان بر مزار شهیدان اثر سیدالجلیل علی بن طاووس

کتاب آهی سوزان بر مزار شهیدان

معرفی کتاب آهی سوزان بر مزار شهیدان

کتاب آهی سوزان بر مزار شهیدان نوشتهٔ سیدالجلیل علی بن طاووس و ترجمهٔ سیداحمد فهری زنجانی است. شرکت چاپ و نشر بین الملل این کتاب را که به واقعهٔ کربلا پرداخته، روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب آهی سوزان بر مزار شهیدان

کتاب آهی سوزان بر مزار شهیدان، ترجمهٔ « اللهوف علی قتل الطفوف» و نوشتهٔ سیدالجلیل علی بن طاووس است. در این کتاب، نخست زندگی نویسنده و نظرات دانشمندان مذهب شیعه دربارهٔ او و تألیفاتش ذکر شده و سپس مباحثی درمورد زندگی امام حسین (ع) و حوادث کربلا در ۳ مسلک روایت شده که عبارتند از: در بیان امور پیش از جنگ، در توصیف احوال جنگ و در بیان امور پس از شهادت امام حسین (ع).

کتاب «لُهُوف» اثر ابن طاووس، اختصار و اشتهار را با هم جمع کرده و نزد علمای برجستهٔ شیعه جایگاه مهمی برای خودش باز کرده است؛ به‌طوری‌که آیت‌الله سیدمحمدعلی قاضی تبریزی نقلیات این کتاب را بسیار مورداعتماد دانسته و گفته است که در میان کتب مَقاتل کتاب مَقْتَلی به‌اندازهٔ اعتبار و اعتماد به آن نمی‌رسد. «لُهُوف»، جمع واژهٔ «لهف» به‌معنای افسوس و دریغ و دربارهٔ رخدادهایی که به حادثهٔ کربلا منتهی شده، اصل جنگ و رخدادهای بعدی آن است.

واقعهٔ کربلا جنگی بود که در تاریخ ۱۰ محرم سال ۶۱ هجری قمری (برابر با ۱۳ اکتبر ۶۸۰ میلادی) اتفاق افتاد. روز نبرد به روز عاشورا معروف شده است. این جنگ میان سپاه کم‌تعداد «حسین بن علی»، نوهٔ پیامبر اسلام و سپاه اعزامی از سوی «یزید»، خلیفهٔ اموی و در نزدیکی محلی به نام «کربلا» رخ داد. دلیل «یزید بن معاویه» برای جنگ، بیعت‌نکردن حسین بن علی با او بود. در مقابل حسین بن علی حکومت و زمام‌داری یزید بن معاویه را غیرشرعی و غیرقانونی می‌دانست؛ حکومتی که برخلاف پیمان صلح «امام حسن مجتبی» و «معاویه بن ابی‌سفیان» بود و به‌شکلی مورثی به یزید رسیده بود. امام حسین (ع) حکومت اموی را ظالم و گمراه می‌دانست و برای تغییر جهت جامعهٔ اسلامی به‌سوی مسیری دیگر قیام کرد. این واقعه سرشار از حاشیه‌ها و خرده‌روایت‌هایی دردناک است که طی قرن‌ها به شیوه‌های گوناگون روایت و بازتعریف شده است. از این واقعه بارها و بارها برای تولید آثار ادبی (داستان، رمان و شعر)، نمایشی (فیلم سینمایی، سریال‌های تلویزیونی، نمایش و تئاتر)، موسیقی و هنرهای تجسمی در ایران و کشورهای دیگر برداشت و اقتباس شده است.

خواندن کتاب آهی سوزان بر مزار شهیدان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دوستداران مطالعه درمود واقعهٔ کربلا و پیش و پسِ آن پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان