دانلود و خرید کتاب رستاخیز حسین (ع) مصطفی امیری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رستاخیز حسین (ع) اثر مصطفی امیری

کتاب رستاخیز حسین (ع)

نویسنده:مصطفی امیری
انتشارات:نشر معارف
امتیاز:
۴.۰از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رستاخیز حسین (ع)

کتاب رستاخیز حسین (ع) نوشتۀ مصطفی امیری و حاصل ویراستاری رامین بابازاده است. این کتاب را نشر معارف منتشر کرده است.

درباره کتاب رستاخیز حسین (ع)

در روایت‌ها آمده است که آدم ابوالبشر و نوح پیامبر متوسل به «حسین» شده‌اند. خاتم‌الانبیا هم با «حسین منی و انا من حسین» تکلیف را روشن کرده است و حسین، حسین فاطمه است. محرمْ رستاخیز عالم است. از راه که می‌رسد، عالم روضه‌خوان می‌شود. بادها نوحه می‌خوانند. دیوارها سیاه‌پوش می‌شوند. مرزها در هم می‌شکنند و حسین می‌شود محور عالم. این است ترجمان «حب الحسین یجمعنا». روضه‌ها این داغ‌های بر دل نشسته، سینه‌به‌سینه و نسل‌به‌نسل، آن نبا عظیم را به آدمیان رسانده‌اند و قلم‌ها، قلم‌هایی که جمله به جمله آن روضه‌ها را گریستند، مظلومان مقتدرند که در میدان فراموشی زمانه در حال نبرد هستند. این چنین است که کتاب‌ها هم روضه‌خوان حسین شده‌اند. شما در این کتاب در دوازده منزل، «خورشید امام حسین» را از کربلا تا شام و از شام تا اربعین و از اربعین تا ظهور همراهی خواهید کرد؛ «رستاخیز کائنات»، «ذبیح عشق»، «ستارهٔ خضرا»، «بوسهٔ سرخ»، «مؤمن بنی‌امیه»، «نگین دمشق»، «جاذبهٔ حسینی»، «ادب حضور»، «ادب عاشقی»، «بیمهٔ عمر»، «بدعت سنت‌نما»، «ظهور امتداد کربلا» و در پایان «هدیهٔ امام حسین» را نیز دریافت خواهید کرد. در کتاب رستاخیز حسین (ع)، برای اولین‌بار «دستورالعمل عرفانی» امام صادق (ع) در روز عاشورا با چینش جدید، مطرح و به مخاطبان هدیه داده شده است.

خواندن کتاب رستاخیز حسین (ع) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد روش و منش امام حسین (ع) پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب رستاخیز حسین (ع)

«ثبت و گزارش چنین واقعه مهم تاریخی از منبع معتبر و مستقل آن هم در سرزمینی دوردست در ممالک اروپایی، بیانگر چند نکته مهم است:

اهمیت واقعه کربلا؛ فراگیر و گیتی گستر بودن شهادت امام حسین؛ و نیز تأییدی دیگر بر صحت گزارش‌های تاریخی بارش خون از آسمان پس از شهادت سیدالشهدا که در کتاب‌های مسلمانان اعم از شیعه و سنی، مکرراً گزارش شده است.

حوادث غیرعادی و بی‌سابقه پس از وقوع قیام امام حسین، حاکی از عظمت و الهی بودن واقعه کربلا دارد. حال سؤال مهم این است: با وجود این نشانه‌های خشم و غضب الهی در پی شهادت امام حسین (ع) در کتب معتبر فریقین و نیز کتب تاریخی ادیان پیشین، چگونه می‌توان خلافت معاویه و فرزندش یزید را بر مَسند جانشینی پیامبر، توجیه کنند؟ چگونه یزید را بر مدار حق و فرزند پیامبر را بر مدار باطل، قرار داده‌اند؟ حال‌آنکه کائنات و آنچه در آسمان و زمین بود، در حقانیت و مصیبت شهادت فرزند پیامبر گریست و اندوهناک شد.

- رجعت امام حسین، رخداد شگفت‌انگیز در عصر ظهور

در عصر ظهور، نیز رخدادهای شگفت‌انگیز عاشورا، امتداد پیدا خواهد کرد و بعد از قیام قائم آل محمد، دیگر ائمه معصوم ازجمله امام حسین به دنیا، رجعت خواهند نمود تا مجازات الهی کافران از همین دنیا، آغاز شود.

جابر از امام باقر نقل می‌کند: امام حسین (ع) در روز عاشورا قبل از شهادتش خطاب به اصحاب و یارانش در کربلا درمورد رجعت و بازگشت خود و اصحابش به دنیا بعد از حکومت جهانی امام عصر، به‌تفصیل سخن گفت:

قَالَ الْحُسَینُ لِأَصْحَابِهِ قَبْلَ أَنْ یقْتَل... فَأَبْشِرُوا فَوَ اللَّهِ لَئِنْ قَتَلُونَا فَإِنَّا نَرِدُ عَلَی نَبِینَا قَالَ ثُمَّ أَمْکثُ مَا شَاءَ اللَّهُ فَأَکونُ أَوَّلَ مَنْ ینْشَقُّ الْأَرْضُ عَنْهُ فَأَخْرُجُ خَرْجَةً یوَافِقُ ذَلِک... قِیامَ قَائِمِنَا.

الخرائج و الجرائح: امام حسین قبل از شهادت به اصحاب خویش فرمود: بشارت باد شما را به خدا قسم اگر این قوم ما را بکشند، ما نخستین کسانی هستیم که نزد پیامبرمان باز می‌گردیم و تا مدتی که خدا بخواهد توقف خواهیم کرد، آن‌گاه من اولین کسی هستم که قبرش شکافته می‌شود و ناگهان از قبر خارج می‌شوم... و آن بعد هنگامی است که مهدی ما قیام نموده است.

 آری؛ امام حسین در حکومت جهانی عدل الهی، دوباره زنده خواهد شد تا مجازات برخی از کافران از همین دنیا، شروع شود. لازم به ذکر است رجعت، یکی از اعتقادات شیعیان است ازجمله بعد از امام عصر، دیگر ائمه نیز رجعت می‌کنند؛ براین‌اساس امامان، زنده می‌شوند و به دنیا برمی‌گردند و حکومت جهانی اسلام را تا برپایی قیامت ادامه می‌دهند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲۵۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۲۵۵٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۶۸,۴۰۰
تومان