دانلود و خرید کتاب تحلیل جامع مسائل اقتصاد خرد یزدان نقدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحلیل جامع مسائل اقتصاد خرد اثر یزدان نقدی

کتاب تحلیل جامع مسائل اقتصاد خرد

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۵از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تحلیل جامع مسائل اقتصاد خرد

کتاب تحلیل جامع مسائل اقتصاد خرد نوشتهٔ یزدان نقدی و سهیلا کاغذیان است. انتشارات نور علم این کتاب را روانهٔ بازار کرده است. این اثر پیرامون «اقتصاد خرد» نوشته شده است.

درباره کتاب تحلیل جامع مسائل اقتصاد خرد

اقتصاد یکی از شاخه‌های علوم انسانی است. هر موضوع آکادمیکی معیارهای خاصی برای بررسی و قضاوت دارد؛ به‌گونه ای که فرضاً در مطالعات فیزیک به آزمایش و تائید تجربی نیاز است؛ درحالی‌که در مطالعات اقتصادی برخلاف مطالعات تجربی، باید از ابزار قوی و قابل‌درک‌تری مانند ریاضیات برای ساده‌نویسی و درک مطلب استفاده کرد. باتوجه‌به این موضوع که استفاده از ریاضیات پیشرفته برای تجزیه و تحلیل مسائل اقتصادی رو به گسترش است، استفاده از ریاضیات در اقتصاد روابط و نظریات اقتصاد را منطقی‌تر و کاربردی‌تر و درک مطالب پیچیدهٔ اقتصاد را آسان‌تر خواهد کرد. در این شرایط اوضاع به‌گونه‌ای پیش رفته است که فراگیری علم اقتصاد، بدون داشتن دانش ریاضی تقریباً غیرممکن شده است. یکی از شاخه‌های علم اقتصاد که کاربرد ریاضیات در آن از سایر شاخه‌های اقتصاد بیشتر بوده است، «اقتصاد خرد» است. در نظریهٔ اقتصاد خرد، رفتار انفرادی خانوارها و بنگاه‌ها مطالعه می‌شود. قیمت‌ها نیز نقش تعیین‌کننده‌ای در انتخاب نیازها دارند. قیمت‌ها نقش تخصیص منابع، توزیع کالاها و اطلاع‌رسانی از وضعیت امکانات و خواسته‌های جامعه را بر عهده دارند؛ به‌طوری‌که تولیدکنندگان با اطلاع از قیمت‌ها، منابع را به‌سوی تولید کالاهای خاصی هدایت می‌کنند و مصرف‌کنندگان نیز متأثر از قیمت‌ها، بین کالاهای مختلف برخی را برمی‌گزینند. به‌دلیل نقش و اهمیت قیمت در جامعه، شاخه‌ای از علم اقتصاد به‌عنوان «اقتصاد خرد» بدان پرداخته است که نظریهٔ قیمتْ محور اصلی آن شناخته می‌شود.

در کتاب تحلیل جامع مسائل اقتصاد خرد تلاش شده است، مسائل اقتصاد خرد به روش‌های مختلف و از طریق روش‌های ریاضی و نموداری حل شود. بیشتر مسائل مطرح‌شده در هر فصل از مسائل ساده‌تر آغاز و با مسائل پیچیده‌تر در انتهای هر فصل که مختص دانشجویان کارشناسی ارشد است، به پایان می‌رسد؛ در واقع می‌توان گفت که اقتصاد و ریاضی، ۲ بال یک پرنده هستند که برای پرواز به هر دوی آن‌ها احتیاج است. دانشجویان رشتهٔ اقتصاد نیز برای درک بهتر و کامل‌تر مطالب اقتصادی، نیاز است تا دانش ریاضی خود را افزایش دهند. بدین‌منظور هدف از تألیف این کتاب آشناکردن هرچه‌بیشتر دانشجویان رشتهٔ اقتصاد با کاربردهای ریاضیات در اقتصاد خرد است.

این کتاب اولین‌بار در سال ۱۳۸۸ و تحت‌عنوان «تحلیلی بر مسائل اقتصاد خرد» توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه به چاپ رسید و در سال ۱۴۰۱ با انجام اصلاحات و تغییرات اساسی و با عنوان جدید انتشار یافت. این کتاب شامل ۸ فصل است. در فصل اول مسائل مربوط به عرضه، تقاضا، کشش‌ها و بازار موردتحلیل و بررسی قرار گرفته است و در فصل دوم بررسی رفتار مصرف‌کننده، در فصل سوم بررسی رفتار تولیدکننده، فصل چهارم هزینه‌ها، فصل پنجم بازار رقابت کامل، فصل ششم بازار انحصار کامل، فصل هفتم بازار رقابت انحصاری و انحصار چندجانبه و در نهایت در فصل هشتم بازار عوامل تولید بررسی و تحلیل و مسائل مربوط به آن‌ها حل شده است.

خواندن کتاب تحلیل جامع مسائل اقتصاد خرد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به دانشجویان رشتهٔ اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۴۰ صفحه

قیمت:
۳۹,۵۰۰
تومان