دانلود و خرید کتاب تحلیل داده - ستاده علی سوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تحلیل داده - ستاده اثر علی سوری

کتاب تحلیل داده - ستاده

نویسنده:علی سوری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تحلیل داده - ستاده

کتاب تحلیل داده - ستاده نوشتهٔ علی سوری است و انتشارات نور علم آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب تحلیل داده - ستاده

تحلیل داده - ستاده مرهون مطالعات واسیلی لئون‌تیف، اقتصاددان امریکایی روسی تبار است. لئون‌تیف کارهای متعددی در زمینه داده- ستاده انجام داد و سرانجام موفق به دریافت جایزهٔ نوبل اقتصاد در سال ۱۹۷۳ شد. جدول داده - ستاده که در نگاه اول حالت گسترده‌ای از حساب‌های ملی است، توانست جایگاه ویژه‌ای در تحلیل‌های اقتصادی پیدا کند. موضوع مهمی که تحلیل داده - ستاده به آن می‌پردازد، تأکید بر روابط بین‌بخشی است که مجموعهٔ فعالیت‌های اقتصادی را به صورت نظام واحدی در نظر می‌گیرد. به گونه‌ای که نوعی از تعادل عمومی اقتصاد را در بطن خود به همراه دارد. تحلیل داده - ستاده در حال حاضر در زمینه‌های نظری و کاربردی توسعه درخور توجهی یافته است و بسیاری از مباحث اقتصادی را در بر می‌گیرد. به همین دلیل در کتاب تحلیل داده - ستاده سعی شده است تا برخی از مباحث کاربردی که در قالب تحلیل داده - ستاده بیان می‌شود، ارائه شود.

فصل اول این کتاب اختصاص به مبانی اولیه جدول داده - ستاده و رابطهٔ آن با حساب‌های ملی دارد. در فصل دوم به معادلهٔ اصلی داده- ستاده و کاربرد آن در تعیین سطح تولید و نحوهٔ ارتباط فعالیت‌های اقتصادی می‌پردازیم. فصل سوم اختصاص به سایر جداول و مفاهیمی دارد که به همراه جدول داده - ستاده مطرح می‌شوند. در فصل چهارم روش‌های تدوین جدول داده- ستاده و مفاهیمی که در رابطه با آن وجود دارد و در تحلیل ارقام جداول مورد استفاده است و همچنین روش راس که یکی از روش‌های غیرآماری در برآورد جدول داده - ستاده است ارائه خواهد شد.

فصل پنجم بحث مختصری راجع به مدل داده- ستادهٔ طرف عرضه دارد. در فصل ششم شاخص‌های پیوندِ بخش‌های تولیدی و همچنین ضرایب تکاثری ارائه خواهد شد که معمولاً یکی از کاربردی‌ترین مباحث داده - ستاده است.

مدل‌های قیمت داده - ستاده یکی از مباحث اساسی جداول داده - ستاده است که در فصل هفتم بررسی می‌شود. یکی دیگر از مباحث کاربردی داده - ستاده که مطالعات نسبتاً زیادی راجع به آن صورت گرفته، تحلیل انرژی است که در فصل هشتم ارائه می‌‌شود. در فصل نهم نیز تحلیل‌های زیست‌محیطی ارائه می‌گردد که رابطهٔ زیادی با تحلیل انرژی دارد.

تحلیل رشد اقتصادی و عوامل مؤثر بر آن یکی از مباحثی است که مورد توجه بسیار زیادی بوده است. جدول داده - ستاده روش مناسبی جهت تجزیهٔ عواملی است که بر رشد اقتصادی و همچنین بر اشتغال اثر می‌گذارند. تحلیل‌های مربوط به رشد اقتصادی و اشتغال در فصل دهم و یازدهم ارائه می‌شود. در فصل دوازدهم نیز برخی از جنبه‌های مدل پویای داده - ستاده ارائه خواهد شد.

از آنجایی‌که راجع‌به هر یک از مباحث فوق، مطالعات متعددی صورت گرفته است لذا در پایان هر فصل، منابع مورد استفاده و منابعی جهت مطالعهٔ بیشتر معرفی شده است. در تدوین برخی از فصول کتاب به‌ویژه فصل‌های چهارم، پنجم، نهم و دوازدهم از کتاب میلر و بلیر استفاده بیشتری شده است. از طرف دیگر به دلیل گستردگی مباحث داده - ستاده، بدیهی است که مطالب این کتاب همهٔ مباحث داده- ستاده را در بر نمی‌گیرد. 

خواندن کتاب تحلیل داده - ستاده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران رشتهٔ اقتصاد پیشنهاد می‌کنیم.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۷ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۵۷ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان