دانلود و خرید کتاب حسابداری برای مدیران پاول ام. کولیر ترجمه بیتا مشایخی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب حسابداری برای مدیران اثر پاول ام. کولیر

کتاب حسابداری برای مدیران

معرفی کتاب حسابداری برای مدیران

کتاب حسابداری برای مدیران اثر پاول ام. کولیر و ترجمهٔ بیتا مشایخی است که در انتشارات بورس به چاپ رسیده است. انتشارات بورس با هدف گسترش فرهنگ سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مالی نخستین گام‌هایش را در شهریور ۱۳۹۰ برداشت و شروع به چاپ کتاب‌های آموزشی عمومی و تخصصی در حوزهٔ مالی با تاکید بر مباحث بازار سرمایه کرده و تاکنون بیش از ۲۵۰ عنوان کتاب در این زمینه منتشر کرده است.

 دربارهٔ کتاب حسابداری برای مدیران

بیتا مشایخی دربارهٔ انگیزه‌اش از ترجمهٔ این کتاب در مقدمه چنین می‌گوید: «ایدهٔ اصلی ترجمهٔ این کتاب، زمانی در ذهن من پیش آمد که در جایگاه‌های مختلف با مدیرانی برخورد می‌کردم که دارای تخصص مالی نبوده و لذا علاقه‌مند به آشنایی با مفاهیم مالی و حسابداری بودند و تمایل داشتند بدانند چگونه می‌توان از این مفاهیم در تصمیم‌های خود استفاده نمایند.» او با اشاره به این که بیشتر کتاب‌های حسابداری برای کسانی نوشته شده‌اند که پیش‌زمینهٔ مالی و حسابداری دارند، ابراز امیدواری کرده است که کتاب پاول ام. کولیر نیاز مدیران غیرمالی علاقه‌مند به مباحث مالی و حسابداری را رفع کند. 

 پاول ام. کولیر کتاب حسابداری برای مدیران را در سال ۲۰۱۲ منتشر کرد. این کتاب در ۳ بخش و در قالب ۱۸ فصل مطالب مفیدی را به خوانندگان ارائه می‌دهد. بخش اول کتاب دربارهٔ مفهوم حسابداری و وظایف حسابدار در واحدهای تجاری است. بخش دوم کاربرد صورت‌های مالی در تصمیم‌گیری را تشریح می‌کند و بخش سوم، کاربرد اطلاعات مالی در تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی و کنترل مدیریت را در بر دارد.

کتاب حسابداری برای مدیران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر هم برای مدیران غیرمالی و هم مدیران مالی که می‌خواهند دانش خود را به‌روز کنند، مفید است. دانشجویان رشتهٔ حسابداری و مدیریت مقطع کارشناسی‌ارشد نیز از مخاطبان اصلی این کتابند.

 بخشی از کتاب حسابداری برای مدیران

«هدف از ایجاد انواع کسب‌وکار و فعالیت‌های تجاری، ارائه کالا یا خدمات به مشتری در ازای دریافت منابع مالی است، بخش عمومی و سازمان‌های غیرانتفاعی نیز در ازای دریافت بخشی از کمک‌های دولتی و یا منابع اهدایی (خیریه) خدماتی ارائه می‌دهند. با وجود اینکه عمده مطالب این کتاب بر سازمان‌های انتفاعی تأکید دارد، اغلب اصول و مبانی بیان شده، در سازمان‌های غیرانتفاعی و بخش عمومی نیز کاربرد دارند، تجارت راجع به حسابداری نیست، بلکه در رابطه با بازارها، افراد و انواع عملیات (تحویل کالا و خدمات) است، با وجود این، حسابداری در تمامی این زمینه‌ها کاربرد دارد؛ چرا که حسابداری به ارائه مالی از فعالیت‌های متعدد تجاری می‌پردازد، انجمن حسابداران آمریکا در سال ۱۹۹۶ تعریف زیر را در خصوص حسابداری مطرح کرد که علی‌رغم قدیمی بودن، هنوز هم تعریفی قابل قبول محسوب می‌شود: «فرایند شناسایی، اندازه‌گیری و ارائه اطلاعات اقتصادی جهت تسهیل انجام قضاوت‌ها و اتخاذ تصمیماتی آگاهانه توسط کاربران اطلاعات مالی».

این تعریف از اهمیتی فوق‌العاده برخوردار است؛ چرا که: - حسابداری را به عنوان یک فرایند می‌شناسد: این فرایند در خصوص رویدادهای تجاری، ثبت اثرات مالی آن‌ها، تلخیص و گزارش نتایج این اثرات و تفسیر آن‌ها است؛ در رابطه با اطلاعات اقتصادی است: در حالی که بخش عمده آن مالی است، اطلاعات غیرمالی را نیز در بر می‌گیرد.»

اقتصاد مهندسی و مدیریت مالی پروژه با استانداردهای PMBOK
محمدباقر نوبخت
ابزار‌های مشتقه مالی راهکاری جهت مدیریت ریسک
مهناز منطقی‌پور
اقتصاد مالی
سعید کیان‌پور
یک معامله خوب
مایک بلافیور
خلق و مدیریت اکوسیستم
آرنو دی مایر
حل المسائل حسابداری برای مدیران
پاول ام. کولیر
سرمایه گذاری جسورانه و ارزش گذاری استارتاپ
امیرسینا جیرفتی
ارزش گذاری به زبان ساده
اسوات داموداران
مدل سازی سری های زمانی مالی با R
مهرداد حیرانی
آمار و کاربرد آن در مدیریت ۱ (نسل سوم)
طیبه مژگانی
تئوری ها و مسائل مدیریت سرمایه گذاری
روح اله فرهادی
مدیریت مالی
دانشکده کسب و کار هاروارد
تحلیل های مدیریت مالی
رابرت هیگینز
تجزیه و تحلیل مالی و تصمیم گیری
دیوید ای. وانس
مدل های نوین ارزش گذاری مالی کسب و کارهای نوپا
محمد رحیمی کلیشادی
مدیریت سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار
ابوالفضل شهرآبادی
ارزیابی طرح‌های تولیدی، سرمایه‌گذاری و تامین مالی پروژه‌ها (کاربردی)
سیدمهدی سید مطهری
اصول بهره وری
هوشنگ نظامی‌‌وند چگینی
ارزشیابی اوراق بهادار
حیدر فروغ نژاد
داده کاوی برای تحلیل خودکار کسب و کار
گالیت شمولی

نظرات کاربران

second🙂
۱۴۰۲/۰۷/۳۰

جدا قبل از قیمت گزاری یکم فکر کنید کی ۱۵۰ تومن میده به این دو روز پیش ۹۰ تومن بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۰۰ صفحه

حجم

۴٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۰۰ صفحه

قیمت:
۱۵۰,۰۰۰
۱۲۰,۰۰۰
۲۰%
تومان