دانلود و خرید کتاب راهنمای دانشجویی برای علوم اعصاب اجتماعی (جلد دوم) جیمی وارد ترجمه علیرضا حدادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای دانشجویی برای علوم اعصاب اجتماعی (جلد دوم) اثر جیمی وارد

کتاب راهنمای دانشجویی برای علوم اعصاب اجتماعی (جلد دوم)

معرفی کتاب راهنمای دانشجویی برای علوم اعصاب اجتماعی (جلد دوم)

کتاب راهنمای دانشجویی برای علوم اعصاب اجتماعی (جلد دوم) نوشتهٔ جیمی وارد با ترجمهٔ علیرضا حدادی در انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) چاپ شده است.

درباره کتاب راهنمای دانشجویی برای علوم اعصاب اجتماعی (جلد دوم)

در مقدمهٔ کتاب می‌خوانیم:

کتاب درسی حاضر به ‌این خاطر نوشته شد که تمایل داشتم همراه با کتاب «راهنمای دانشجویی برای علوم اعصاب شناختی» ، به‌ویژه در حوزهٔ علوم اعصاب اجتماعی، متنی وجود داشته باشد. علوم اعصاب شناختی ممکن است به‌عنوان رشته‌ای مادر برای علوم اعصاب اجتماعی در نظر آید؛ اما در چند سال گذشته آشکار شد‌ که علوم اعصاب اجتماعی به‌طور فزاینده‌ای رشد کرده و تلاش می‌کند خانه‌ای مجزا برای خود تأسیس کند. به‌عنوان مثال، در حال حاضر چندین مجلهٔ عالی به آن اختصاص داده شده است و بسیاری از دانشگاه‌ها، علوم اعصاب اجتماعی را به‌عنوان یک واحد متمایز از علوم اعصاب شناختی در برنامهٔ درسی مقطع کارشناسی معرفی کرده‌اند. این کتاب درسی منعکس‌کنندهٔ بلوغ جدید این رشته است و سعی می‌کند هیجان این رشته را به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در مقاطع اولیه منتقل کند.

علاقهٔ من به این زمینه، ناشی از ادعاهای مربوط به سیستم‌های آینه‌ای، همدلی و نظریهٔ ذهن بود. در آغاز این پروژه، تصور می‌کردم که این مباحث، هستهٔ اصلی کتاب درسی را تشکیل خواهد داد. با‌‌این‌‌حال، هر چه بیشتر در ادبیات نظری کاوش کردم، از حجم و کیفیت تحقیقات در زمینه‌های دیگر مانند تعصب‌، اخلاق، فرهنگ و اقتصاد عصبی حیران و شوکه‌ شدم. امیدوارم که کتاب تهیه‌شده، حاوی دیدگاه متعادل‌تری نسبت به پیش‌بینی ابتدایی‌ام دربارهٔ این رشته باشد. مانند کتاب درسی پیشین من، این کتاب نیز خلاصه‌ای جامع از تمام رشته نیست. هدف من این نیست که همه چیز را در مورد علوم اعصاب اجتماعی به دانشجویان آموزش دهم، بلکه هدفم فراهم‌کردن پایه‌های فکری برای کسب این دانش است تا اگر بخواهند بتوانند خودشان محقق شوند. شیوهٔ من تلاش برای ارائهٔ یافته‌های کلیدی در رشته‌ها، توسعهٔ مهارت‌های تفکر انتقادی و القای اشتیاق برای موضوع است.

در نبود کتاب‌های درسی پیشین دربارهٔ علوم اعصاب اجتماعی، تمرین جالبی بود که تصمیم بگیرم چگونه این رشته را به فصل‌هایی مجزا تقسیم کنم و آن‌‌ها را مرتب نمایم. به‌عنوان مثال، فصل مربوط با «روابط» بارها ظاهر و ناپدید شد (با تقسیم فعلی بخش‌ها، درنهایت بین فصل‌های «تعامل» و «توسعه» قرار گرفت). ۲ فصل ابتدایی کتاب با مروری بر موضوع و خلاصه‌ای از روش‌های مورد استفاده در علوم اعصاب اجتماعی آغاز می‌شود. فصل «روش‌ها» نسخه‌ای فشرده، اما به‌روز‌شده از فصل‌های گسترده‌تر در کتاب «راهنمای دانشجویی برای علوم اعصاب شناختی» است. این فصل از مثال‌هایی در ادبیات علوم اعصاب اجتماعی استفاده می‌کند تا روش‌های مختلف را نشان دهد. فصل سوم تحولات هوش اجتماعی و فرهنگ را پوشش می‌دهد و نورون‌های آینه‌ای را در زمینهٔ تقلید، یادگیری اجتماعی و استفاده از ابزار معرفی می‌کند. در ادامه به فصل چهارم و پنجم می‌رسیم که به بلوک‌های «ابتدایی» سازنده فرایندهای اجتماعی، یعنی احساسات و انگیزه (فصل ۴)، و شناخت دیگران (فصل ۵) می‌پردازد. همچنین فصل ششم همدلی، نظریه ذهن و اوتیسم را مطالعه می‌کند. سپس دو فصل بعدی به تعاملات اجتماعی و سپس روابط نگاهی انداخته و به موضوعاتی مانند نوع‌دوستی، نظریهٔ بازی، دلبستگی و طرد اجتماعی می‌پردازد. فصل ۹ مربوط به گروه‌ها و هویت است که مفهوم «خود»، تعصب و دین را پوشش می‌دهد. تا این‌که فصل ۱۰ رفتار ضد اجتماعی، پرخاشگری و اخلاق را بررسی می‌کند. در‌نهایت فصل آخر رشد اجتماعی را از دوران نوزادی تا نوجوانی مطالعه می‌کند.

ویرایش دوم به‌طور کامل بازنگری و گسترش یافته است تا حجم رو‌به‌رشد شواهد و نظریه‌ها را منعکس کند. در انجام این کار، مراقب هستم تا مطمئن شوم که «تصویر بزرگ» در جزئیات گم نمی‌شود. اضافات قابل توجه به ویرایش دوم عبارت‌اند از: تأکید بیشتر بر ژنتیک و هورمون‌ها و گسترش موضوعاتی مانند عصب‌شناسی فرهنگی، تنظیم احساسات، نشانگرهای بیولوژیکی اوتیسم، قدرت و موقعیت، دسته‌بندی اجتماعی چهره‌ها و افراد، و همچنین محاسبات جدید از عملکرد نورون آینه‌ای.

دو جلدی علوم اعصاب اجتماعی، اولین کتاب مستقل دربارهٔ علوم اعصاب اجتماعی در تمایز با علوم اعصاب شناختی است. این کتاب در سال ۲۰۱۷ توسط نشر راتلج و سپس با ترجمهٔ دکتر علیرضا حدادی، توسط انتشارات دانشگاه امام صادق‌علیه‌السلام منتشر شده و هم‌اینک از طریق مجموعه فروشگاه‌های مجازی و حقیقی و شبکهٔ نمایندگی‌ها، در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

پیوند: https://b2n.ir/socialneuroscience1

کتاب راهنمای دانشجویی برای علوم اعصاب اجتماعی (جلد دوم) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به علوم شناختی، روان شناسی و جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌شود.

نظرات کاربران

کاربر ۶۶۰۶۵۶۱
۱۴۰۲/۰۴/۲۲

خیلی خوبه

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۰۸ صفحه

حجم

۱۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۴۰۸ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان